România are cel mai mic nivel din Uniunea Europeană în ce priveşte cumpărăturile făcute pe internet, doar 6% dintre români preferând această modalitate, relevă Tabloul de bord al pieţelor de consum, publicat marţi în cadrul Summitului european dedicat consumatorilor 2012 şi citat de Agerpres.
Românii sunt urmaţi de bulgari (7% fac cumpărături prin intermediul internetului) şi italieni (15%). Cea mai mare proporţie a acestui indicator se înregistrează în Marea Britanie (71%), Danemarca (70%), Olanda (69%) şi Luxemburg (65%).
Studiul arată că 43% dintre români (faţă de 58% media în UE) au încredere că autorităţile naţionale le protejează drepturile de consumatori, 54% (faţă de 65% media în UE) cred că furnizorii le respectă aceste drepturi, iar 51% din români (comparativ cu 62% din europeni) simt că sunt protejaţi în mod adecvat prin măsurile naţional de protecţie a consumatorilor.
Pe de altă parte, 51% dintre consumatorii români (cea mai mare proporţie din UE) şi 47% dintre greci cred că un număr semnificativ de produse sunt nesigure, comparativ cu numai 6% în Finlanda şi 7% în Olanda. În cazul retailerilor, proporţiile sunt de 42% în România şi 35% în Grecia, faţă de 2% în Estonia şi Finlanda şi 5% în Irlanda.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.