S-a votat Directiva privind decăderea din dreptul de a conduce

Foto simbol: ziarulargesul.ro

Directiva privind decăderea din dreptul de a conduce a fost votată în cadrul Parlamentului European, scopul acesteia fiind reducerea cu 50% a deceselor cauzate de accidentele rutiere până în anul 2030, potrivit europarlamentarului Corina Creţu.

„Îmbunătăţirea siguranţei rutiere este un obiectiv principal al politicii de transport la nivel european, scopul principal fiind reducerea deceselor, accidentelor şi tragediilor. Tendinţele arată că numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în 2022 a crescut cu 3% faţă de anul precedent, iar clasamentul general al ratelor de deces din cauze rutiere nu s-a schimbat semnificativ, România raportând cele mai ridicate rate de decese în 2022 – 86 per milion. Pentru acest motiv, astăzi, am votat Directiva privind decăderea din dreptul de a conduce – care are un singur scop: reducerea tragediilor şi a pierderii de vieţi omeneşti pe drumurile publice (…) Această Directivă reprezintă un pas înainte în atingerea obiectivului UE de a reduce cu 50% decesele cauzate de accidente rutiere până în 2030”, a precizat Creţu, într-o postare pe Facebook.

Potrivit europarlamentarului, prin această Directivă se stabileşte un sistem de cooperare şi transfer de informaţii între statul membru în care a fost săvârşită o încălcare şi statul membru care a eliberat permisul de conducere. Se stabilesc proceduri şi obligaţii concrete pentru cele două ţări implicate.

„Practic, în situaţia în care un şofer dintr-un alt stat membru săvârşeşte o contravenţie gravă pe teritoriul României, autorităţile române vor putea să-i aplice sancţiuni privitoare la dreptul de a conduce. Printre încălcările prevăzute de directivă se numără: viteza excesivă, conducerea sub influenţa alcoolului, conducerea sub influenţa stupefiantelor şi cauzarea decesului sau a vătămării corporale grave a unei persoane, ca urmare a oricărei încălcări a normelor de circulaţie. Astfel, Directiva va pune capăt situaţiei în care un şofer care a săvârşit o încălcare într-un Stat Membru UE şi i s-a suspendat permisul de conducere, să poată conduce în continuare în toate celelalte state membre”, a mai arătat Crețu.

Corina Creţu consideră că dreptul de a circula liber şi a conduce vine cu responsabilitatea şi obligaţia de a respecta rigorile legii pentru toţi cetăţenii Uniunii Europene.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

13 Comentarii

  1. -ghici cine va fi prinsa shofind beata si drogata?
    -corina cretzu,
    europarlamentar!

  2. Notati acest nume: Corina Cretu! Inca o tradatoare ce a vrut sa isi faca un nume pe tragedia celor ce i-si vor pierde din drepturi. Cine a varat-o pe Corina sa reprezinte Romania la UE? V-a intrebat Corina daca vreti sa va pierdeti dreptul de a conduce pt ca asa asa vor verii lui Iohanis si domnitorii ce dicteaza Popestilor? A-ti votat mai romanii mei sa fiti reprezentati de CORINA? Cine e Corina? E instructor auto? E autoritatea romaneasca in orice domeniu trimisa de voi la EU? Romanii mei! Luati-o la intrebari pe aceasta femeie. Ce voteaza ea pt voi?

  3. … pana nu sarim parleazul.
    Stati ca trebuie sa apara corifeii drepturilor (ne)omului cu tot felul de argumente care mai de care mai jegoase.
    Nu m-as mira ca in final, CCR sa constate ca legea este neconstitutionala, la plangerea vreunui tembel care vrea sa castige voturile betivilor si drogatilor……[Rumburak]

  4. legile de circulatie sint diferite in statele membre – daca ce se intimpla intr-un stat, nu e considerata problema in alt stat, si totusi se ridica permisul… cum facem mai departe? cetateanul nu are cetatenia statului unde s-a intimplat – cum se aplica de-a valma o asa lege? nu vorbesc de droguri, alcool, decese din vina soferului.

  5. dam legi timpite sa va tinem acasa, miticilor. asta cu „accidente multe” = „sa salvam planeta” ca noi stim si intelegem. voi nu v-ati vaccinat, acum stati la voi acasa.

  6. bah ma lasi cu legile astea? de ce n-ati fost in stare sa le votati in Codul Rutier rroman? va ascundeti acuma in incercarile de a face o legislatie Europeana… sa fim seriosi, conform respectivelor ofense, 3/4 din militienii, jandarmii si porcusorii din rromania ar ramane fara permis pe viata, plus jumatate din judecatori si politicieni. Tinand cont ca in locuri ca Tara Galilor, politicienii imbecili au votat ca viteza maxima permisa sa fie 30km/h in orase, putem sa ne intoarcem cu succes la carutze.

  7. In sistemul juridic romanesc in lipsa raspunderii magistratilor sunt corupti, incompetenti sau pur si simplu putin le pasa unor judecatori de victimele accidentelor.

  8. @Ghroh-Ghroh
    -nu evroparliamentu a bagat 30 km/h in tara galilor,
    marsh d-aici!

  9. O directivă decentă umbrită de campania vaccinării în masă cu serurile mARN.

  10. Si cand te gandesti ca unii au primit condamnare „cu suspendare” (ca Huidu, care se scalambaie in continuare pe ecarne)!

  11. DREPTuu’ de a conduce ANULAT dupa CE ai UCIS!UCIS!UCIS! Oameni cu PreMeditare SubLiminala, ca Aia se cheama cand BEI, te DROGHEZI si CONDUCI un AutoMobil, adica o Arma MORTALA in Labba unui NeNorocit UCIGASH in Nuce,
    este o PROSTIE Criminala.
    Penru ca AR TREBUI executata Cazatura UMANoida care a facut OMOR, inainte de a se pune Chstiune a Interziceriit.
    Deci, Directiva NU ar mai avea SENS in aceste Conditii …
    Dar, intr-o Lumea DizArmonica, expres mentinuta by The Devils Way ASAHADE strambata si care se va mentine inca muuulta Vreme ASHA, Prostia Criminala merge inainte „En Marche” … 😊 victorioasa, in TOATE, To’aashi Cotloanele VIETII de Scalavete in Damacracy InCurvita de Capitalismuu’ LIBER la OriCE

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.