S-au semnat primele contracte pentru „autostrada Ford”

Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a semnat, la Craiova, primele trei contracte pentru proiectarea și execuția a trei loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești, așa numita „autostradă Ford”. Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1, de 17,7 km., este Tirrena Scavi S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 de lei fără TVA, echivalentul a 76 milioane euuro fără TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane de euro fără TVA. Tronsonul se întinde între km. 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 de lei fără TVA, echivalentul a 141 milioane de euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane de euro fără TVA. Aceeași asociere va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 – Lotul 2. Valoarea contractului este de 792.189.981,56 lei fără TVA, echivalentul a 168 milioane de euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, – se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare. Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani. Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km. Valoarea totală a celor trei contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 de euro fără TVA. Drumul dintre Pitești și Craiova a primit numele neoficial de „autostrada Ford” după ce americanii care produc automobile la Craiova au insistat de atâtea ori pentru începerea construcției unei căi rapide, astfel încât timpul de livrare al autovehicolelor să fie cât mai scurt.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 4577 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Iara o teapa data tarii.Un drum de tara cara va papa o groaza de bani de o calitate de rahat si neterminat facut de o firma amerloca:…….

    • Rezistocule, autostrada asta nu va fi facuta de firma americana si nu vor fi aruncati bani degeaba in ea. Mai mult, Pitesti – Craiova vine firesc in continuarea Bucuresti – Pitesti si ar trebui continuata spre vest Craiova – Tr. Severin – Lugoj.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.