Premiile Oscar 2022: „The Power of the Dog” conduce în topul nominalizărilor
„The Power of the Dog”, de Jane Campion, un western cu Benedict Cumberbatch în rolul principal, conduce, cu 12, în topul nominalizărilor la Oscar, urmat îndeaproape de „Dune”, care are 10, și de „Belfast” și „West Side Story”, care au câte șapte, relatează BBC.
La categoria cea mai buna actriță sunt nominalizate Olivia Colman – The Lost Daughter, Nicole Kidman – Being the Ricardos, Jessica Chastain – The Eyes of Tammy Faye, Kristen Stewart – Spencer și Penelope Cruz – Parallel Mothers.
Pentru cel mai bun actor au fosst nominalizați Will Smith – King Richard, Benedict Cumberbatch – The Power of the Dog, Andrew Garfield – Tick, Tick… Boom!, Denzel Washington – The Tragedy of Macbeth și Javier Bardem – Being the Ricardos.
Nominalizările pentru regie sunt Jane Campion – The Power of the Dog, Paul Thomas Anderson – Licorice Pizza, Steven Spielberg – West Side Story, Sir Kenneth Branagh – Belfast, Ryusuke Hamaguchi – Drive My Car.
Premiul pentru cel mai bun film este disputat de The Power of the Dog, West Side Story, Belfast, Dune, Licorice Pizza, King Richard, CODA, Don’t Look Up, Drive My Car și Nightmare Alley.
Tracee Ellis Ross și Leslie Jordan au anunțat marți, la Los Angeles, nominalizările.
Există presiuni pentru a face Oscarurile mai populare și mai relevante pentru publicul tânăr, după ce ceremonia restrânsă din 2021 s-a prăbușit în audiențe, în parte din cauza absenței marilor lansări de filme în timpul pandemiei.
Academia a confirmat că ceremonia va avea o gazdă în acest an, dar nu a dezvăluit încă cine va fi aceasta.
Ceremonia nu a mai avut o gazdă din 2018, când a fost prezentată de Jimmy Kimmel. În schimb, o varietate de invitați celebri au prezentat categoriile individuale și au anunțat câștigătorii.
Ceremonia din acest an va avea loc duminică, 27 martie.
„The Power of the Dog” e, cum se putea altfel?, The Power of the Gay, cu un Cumberbatch spulberindu-si mitul de actor rasat dupa ce filmeaza nud, spre bucuria homosexualilor de pretutindeni. Hollywoodul ne indeasa in fata ochilor minoritatile sexuale, povestile tesute in jurul acestora, pseudofilosofia si „dramele” pe teme LGBTQ (si ce-or mai fi), cu aerul ca reprezinta invataturi supreme ale civilizatiei umane. Incet, dar sigur, cinematografia nordica, central europeana si chiar ruseasca sau chineza isi fac loc in constiintele amatorilor de film, obositi de „retetele” promovate de-a lungul timpului de de-alde Weinstein si ceilalti speculanti de box office.