
Sectorul 4 al Municipiului București a lansat procedura de licitație publică în vederea desemnăriioperatorului / operatorilor economici care urmează să proiecteze și să refacă din temelii Planșeul Unirii (construcția de beton ce acoperă cea mai parte a Pieței Unirii) și, totodată, să consolideze Pasajul Unirii.
Anunțul de participare a fost publicat în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) – https://www.e-licitatie.ro/pub, urmând ca operatorii interesați să aibă posibilitatea depunerii ofertelor până la data de 06 iunie 2023.
Durata estimată a contractului este de minimum 48 de luni de la semnarea acestuia de către părți și va viza ambele obiective de infrastructură de importanță strategică pentru București.
Pe de-o parte, vor fi executate lucrări pentru refacerea completă a Planșeului Unirii, până la nivelul capetelor de pod pe care acesta este așezat, precum și înlocuirea structurii existente cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița.
Pe de altă parte, în cazul Pasajului Unirii, soluția specialiștilor, ce urmează a fi implementată, este aceea de consolidare și reabilitare a structurii de rezistență a acestuia, prin cămășuirea și armarea pereților existenți, precum și de refacere integrală a suprastructurii prezente.
Totodată, în paralel, în cadrul lucrărilor mai sus menționate, întreaga zonă de suprafață va fi reamenajată peisagistic, cu spații verzi, piațete, zone pietonale și alte soluții inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru București, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacțiunii sociale și al petrecerii timpului liber, cât și turistic.
În luna noiembrie 2022, o echipă de specialiști din cadrul Universității Tehnice de Construcții București a efectuat două expertize tehnice pentru a determina starea actuală, atât a Planșeului Unirii, cât și a Pasajului Unirii.
Finalizate în luna ianuarie a acestui an, expertizele au încadrat cele două obiective de infrastructură mai sus menționate în starea tehnică IV – nesatisfăcător, ce necesită lucrări urgente de consolidare.
Planșeul Unirii, construcția din beton cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari și peretele tunelului rutier, care acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmboviţa a suferit modificări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existență.
Mai exact, în momentul de față, stâlpii de susținere ai planșeului sunt crăpați și fisurați, armăturile sunt corodate, rupte pe alocuri, iar din placa structurii sunt căzute bucăți întregi de beton. Mai mult, din cauza apei care trece pe sub planșeu, s-a creat mucegai, iar infiltrațiile au fisurat grinzile.
Totodată, aceleași expertize finalizate în luna ianuarie 2023 au identificat deficiențe serioase și la structura de rezistență a Pasajului Unirii, aflat în imediata vecinătate a Planșeului Unirii. Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 900 de metri și o lățime de 14 metri, și tranzitat în fiecare zi de peste 60.000 de autoturisme, Pasajul Unirii a fost pus în siguranță, anul trecut. În urma lucrărilor efectuate, a fost înlăturat pericolul ca bucăți de beton din plafonul tunelului rutier să se mai desprindă și să cadă peste autoturismele care circulau prin pasaj.
Totodată, constructorii au izolat infiltrațiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereții interiori ai pasajului, prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice. Mai mult, pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat, bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri, și 150 de proiectoare (pe rampă). Tunelul rutier a fost dotat și cu un performant sistem de ventilație, compus din 60 de ventilatoare, pentru evacuarea de îndată a noxelor și a fumului, cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență, precum și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă.
Acum e bine ,nu mai pleaca tinerii in occident asa-i?
Catre Toma.Nu Iliescu ci voi care ati rupt gardul si ati navalit in occidentul decadent si stricat Ati alergat la homaleala ,drogaiala si hotaiala din buzunare si din bancomate Ai uitat cand nu puteai scoate bani de la bancomat daca erai roman?
Da dar au pus statui unguresti in loc Si statuia de la Sibiu a lu’ domnu ala strain dracu stie ca i-am uitat numele
Da dar au pus statui unguresti in loc
Alloo!Esti prost ?Vezi ca ai gresit borcanul,, Veorica ”cum ii spui tu are studii ingineresti Sa stii ca si acum avem cadre de specialitate Exceptie face wernerul vostru care nu stie valoarea lui pi precum si o parte din societate care stie ca pi vine de la pipi ,si de aceea fac spirale se drogheaza si beau pipi .Alinutza voastra are n scoli toate facute cu bani in2 ani de ,,studii”Babuina e desteapta de scufunda barci dupa ce s-a dat in barci de mana cu Alinutza si au ajuns acolo unde sunt O cuvertura este al 2-lea om in stat O ametita care de la atata destrabalare este mereu ametita Ea cu werner conduc tara care a esuat din pacate Scarbe pndliste hoate ce sunteti Criminali care ati daramat pana si statuia taranilor ucisi de voi (11000)la 1907
@nicu constantin, pai cine sa munceasca daca munca e taxata ca un viciu? cand ti se opreste 40% din leafa pentru pensii speciale si esti pus sa muncesti pana la 65 de ani sa faci stagiul complet de 43 de ani, de ce sa nu furi si tu ca ei sau sa pleci afara?? iar cimentul se face din ardrea gunoaielor acum otelarii nu mai avem ce vrei sa mai facem???
Vom avea o șpagă istorică iar lucrările vor dura 15 ani și vor fi de slabă calitate, mafia PSD PNL și securiștii au avut nevoie de 33 de ani să facă un pod la Brăila care nici azi nu e finalizat sau nu are strada sa se lege la el
tovarase, usereul a furat tara, usereul a distrus pasajul, caile ferate autostrazile, totul.
Acum sunteti la guvernate cu totii, furati in haita, nu mai aveti pe cine da vina??
Usr egal hoti
USR egal prosti
Useraua !
cu 2 si 3, nu se intra la nici-o facultate, mai draga, nu confunda perioadele.
Si sa mai stii un lucru, aia de au terminat cu 5 atunci, acum ar fi academicieni.
Stii cum se ia un examen azi? Pe un referat de doua pagini, copiate de pe net.
Dar sa revenim la Pasajul Unirii, daca ar fi adusi MOSII care mai stiu meserie, in sase luni, ar fi totul boboc!
Astia de acum, nu se pricep nici la rezistenta, nici la asacari, nici la betoane, nici la nimic. Sunt, copiii Veoricai!
Ne vom ducem dracului, cu fanfara militara in frunte!
@Postăkel Gudurău: bai guduratule, de unde ai scos-o ca n-am avut ingineri buni si ca la Constructii s-a intrat cu 2 si 3? Cate clase primare ai aboslvit si de cate ori? Scoala romaneasca de constructii si de la Bucuresti si de la Timisoara a scos zeci de promotii de specialisti adevarati. Tu, probabil ca dupa cursul primar si scoala de partid, ai ramas incremenit in proiect.
oh…nu…cum…? „specialistii” iesiti la pensie la 40 de ani cu pensii nesimtite, care sunt chemati ca PARAVAN IN FIRME DE APARTAMENT ALE SECURIMII PENTRU A „FACE AFACERI CU STATUL”, NU STIU SA FACA NIMIC?? wow… AVIZ NOII GENERATII A COLONIEI ROMANIA: SEFII DE COLONIE TE VOR P R OS T BHAI!
România seamănă cu satrapiile adormite nord africane din jurnalele de călătorie ale lui Alecsandri.Nici înainte de ’89 nu aveam cine știe ce ingineri, se intra cu 2-3 la Construcții dar aveam orizontala.Siderurgie și ciment din care turnau beton 2/1 cu fier cât încape.Azi nu mai știu nici drumuri, ce sa mai faca poduri, poate ca alea doua din Moldova care s-au prăbușit dupa ce le-au învelit în polistiren sau unul nou de acu 15 ani pentru prăbușirea căruia au dat vina pe o carieră de balast la 10 km în aval…
Cine naiba vrea sa construiasca azi si maine sa intre la puscarie pentru abuz in serviciu??
Intai vom vedea cum cad masini si oameni in apa Dambovitei , in faza doi toata prostocratia va iesi sa dezbata aprins pe ecrane , iar in faza trei se va mai adauga o darapanatura la lista de darapanaturi ale Bucurestiului. Uite asa in cativa ani vom avea si noi un oras „muzeu” cum sunt prin alte parti ale Europei, numai ca al nostru va fi bine degradat nu bine conservat ca prin alte parti. Va exportati copiii cu mandrie peste hotare , daca Iliescu a exportat generatia mea , acum voi o faceti cu buna stiinta in loc sa iesiti in strada si sa maturati „securi-prostocratia” aflata in partide si peste tot in aparatul administrativ care va sunt specialistii aia destoinici „pregatiti” sa gestioneze proiecte „faraonice” precum schimbatul bordurilor ….. ca dupa modelul dambovitean ii alungati nu ii tineti in tara.
Cat priveste pasajul parca se lauda peste tot primarul de sector ca l-a reaamenajat bagand sute de milioane sustinand sus si tare ca structura de rezistenta este buna. Acum daca va incepe refacerea structurii de rezistenta s-au dus pe apa Dambovitei sutele de milioane cheltuite pentru festeala cu vopsea. Mai bine cheltuia banii pentru eliminarea infiltratiilor de apa. De 30 de ani nesimtitii care au parazitat capitala nu au facut decat carpeli impreuna cu mafiotii abonati la banul public.
nu mai exista supermeseriasi in proiectare si constructii pentru ca ori sint pensionari, ori au murit cei de pe timpul lui ceasca. Generatiile de dupa sint praf si pulbere. Sint asa zisi „ingineri si proiectanti” intrati la facultate fara concurs si iesiti pe baza de spaga. Bai fratilor pasajul de la unirii care trece pe sub dimbovita si metrou pe baza proiectelor facute atunci a rezistat 40 ani. Trebuiau doar intretinute si facute reparatiile la timp. Cine sa o faca ca nu mai exista nici competenta si nici interesul de a mentine. Nu intereseaza pe nimeni, toti sint ocupati cu aranjamente personale , cu spagile . Romanul a uitat sa mai si muceasca este ocupat cu smecheria, teapa si furatul nu cu munca, nu cu responsabilitatea . Vorba lui Nicusor ceasca la proces care a spus ca nu o sa fim in stare nici sa zugravim cit s-a contruit pe timpul lui ceasca.
Pentru informarea voastra: Pasajul de la Unirii a fost facut in 34 de zile. Tinind cont ca o linie de tramvai pe sos pantelimon care a trebuit sa fie schimbata a durat vreo 2 ani ,ca sa decoperteze pasajul le trebuie vreo 10 ani si alti vreo 10 sa faca la loc pasajul In rirmul acual de munca ce s-a facut intr-un an pe timpul lui ceasca acum se va face in vreo 30 ani. Se vor plimba pe la unirii nepotii de azi impreuna cu nepotii lor. Asta daca se vor apuca sa refaca, daca nu va veni cineva care va spune ca nu va face nimic ca-i bine asa cum este acuma.
Planseul Unirii, construit intre 1986-1987 nu poate fi reparat in mai putin de 4 ani de la semnarea actelor. Doi ani pentru constructie, patru pentru reparatie. Nu mai sunt firme serioase, oameni capabili, doar jumatati de masura, ca si politicienii de Dambovita
„Sectorul 4 al Municipiului București”
sau b@lutza si miliardu!
Primaria are un buget de 11 miliarde, refacerea pasajului costa 760 de kilioane, la subventii se duc vreo 3 bilioane. Salarii de lux ale amante si soferi, pile, rude si nepoti din aparatul de partid si de stat cate miliarde or papa.
Suntem la cules de sparanghel si alte munci grele ,multumita pnl si psd.
Romania este o tzara de poveste .
Cenusareasa – fata aia saraca dar frumoasa – a reusit sa-si gaseasca implinirea personala si familiala cu ajutorul hazardului.
Asa … ca Romania euro-atlantica a mileniului III .
Trebuie aduși proiectanți și ingineri din Etiopia ,Kur di Stan ,sau Balanga des . Specialiștii români sînt plecați demult ,au rămas cei cu psd și pnl ,băieți buni… dar la furat .
Doar ca i-am gonit peste hotare! Acum, apelati la specialii vostrii!