Se conturează o nouă autostradă

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a elaborat și depus aplicația de finanțare pentru proiectul „Elaborare SF, PAC si Proiect Tehnic de Executie, inclusiv prestare servicii asistență tehnică, pentru proiectul Drum de mare viteză București – Alexandria – Roșiori – Caracal – Craiova (Valahia Expres), sector București – Alexandria” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Obiectivul general al proiectului, zis și ”Autostrada Sudului”, ca parte din TEN-T CORE, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt elaborarea studiului de fezabilitate, a proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire, a proiectului tehnic de execuție, pregătirea documentației de atribuire a contractului/lor de execuție, lucrări privind asistența tehnică acordată beneficiarului/autorității contractante (CNAIR) în perioada derulării procedurii/lor de licitații pentru execuție lucrări, și întocmirea documentației suport și asistența tehnică acordată beneficiarului pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare. Valoarea totală a proiectului este de aproape 18 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-12.770.455,35 lei,15% contribuția proprie-2.253.609,77 lei, restul de 2.719.909,28 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului va fi de 27 de luni.

Autostrada Sudului A6 este un proiect mai vechi propus iniţial încă din 2004 pe traseul Bucureşti – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj (pentru joncţiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timişoara – Arad – Nadlac). Primii 11 kilometri ce fac legătura dintre A1 (Balint) şi centura Lugoj au fost deschişi în decembrie 2013.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4563 Articole
Author

14 Comentarii

  1. Bă voi n-ați terminat autostrada Transilvania,… n-ați legat marea neagră de Arad sau Borș.!!și vreți o autostradă pe care nu va circula nimeni??..dar cu autostrada Iași Tg Mureș ce se mai aude??..e lege semnată de președinte?… terminați cu prostiile și terminați Ploiesti Brașov…asta ar trebui să fie prioritatea zero….

    • Niciodata ignoranta nu e scuzabila! Daca ai fi mers vreodata pe drumul Alexandria – Bucuresti n-ai mai fi spus ca nu va circula nimeni. Sunt zile cand e pod continuu de masini pe ambele sensuri.

  2. Dupa cum a declarat coldea partenerii nostri nu vor sa facem autostrada peste carpati. Autostrazi facem numai in transilvania, asa vor stapanii. Restul producem tone multe de fezabilitati.

  3. Cand vor termina autostrazile,vor realiza ca transsportul de marfa european a trecut pe caile ferate,si se vor apuca de modernizarea si electrificarea unor cai ferate de mare viteza!Si tot asa,Romania ramane cu 50 de ani in urma marilor schimbari!Ce sa le ceri,noi suntem prea exigenti cu guvernantii Romaniei ….

  4. La autostrazi pe hartie si studii de fezabilitate nu ne intrece nici America…..[Leo]

  5. Si sa treaca prin Teleorman? Imposibil…ati uitat apelativele:dambovitean, sudist, teleormanean? Sunt „popoare” interzise de cei ”nobili”…

    • Asta era prima autostrada ce ar fi trebuit construita in Romania. Lega direct Constanta de vestul tarii pe la Turnu Severin-Arad si cu ramificatii importante spre Bulgaria si Serbia.

  6. @Rammstein,
    Nu este prioritate 0 , căci zero înseamnă nimic. Prioritățile se încep cu: prima prioritate, a doua și așa mai departe.

  7. Vrea autostrada de mare viteza – 330 Km/Hr intre Hotel Rahova si Videle. Hai Liberare !

    • Nu Dragnea, ci partenerul strategic! Caracal inseamna Deveselu, legat pe cale rutiera cu Bucuresti. N-avea grija, ca nu se face nimic. Toate ” proiectele ” astea sunt praf in ochii fraierilor. Se apropie alegerile si haita de maidanezi galbeli-cacanii trebuie sa promita ceva. De drumul expres Craiova-Pitesti si de autostrada Pitesti-Sibiu nu se mai aude nimic. Sasul e multumit cu soseaua existenta, pe care o ocupa de doua ori pe saptamana.

  8. Rolul autostrazilor este sa lege doua puncte pe drumul cel mai scurt. Adica CONSTANTA de TIMISOARA….Trageti voi o linie pe harta si vedeti traseul. Eu zic sa cotiti cat mai mult cand in sus si cand in jos….sa nu se plictisesca soferii.

    • 1. pe autostrada nu se face nici un concurs de viteza, aprox.130 km/h +/-, intre Constanta si Craiova este o linie dreapta.
      2. scopul unei autostrazi este de a usura accesul spre anumite localitati, fara a afecta fluiditatea, iar Alexandria devine un reper pt o firma japoneza.
      3. daca vrei autostrazi prin pustiu ca in filmele americane asta este…

  9. Ar trebui terminat întâi Calfat-Drobeta Turnu Severin-Orșova -Caransebeș-Lugoj și Craiova-Calafat. Sau Craiova-Pitești-Curtea de Argeș-Sibiu și pe oricare vaiantă leagată Muntenia și Oltenia de Europa. Altfel tronsoane fară legatură cu autostrăzile Europei sunt un fel de catedrale în deșert. Deasemenea modernizate Porturile de la Dunăre. și relații de bună înțelegere cu Federația Rusă, cum ne-a îndemnat Președintele USA la primirea în NATO Busch jr, și cu R.P. China altfel investim degeaba, fără vreun câștg.

  10. NU mai faceți partizanat politic!
    A fost PSD la putere cca. 20de ani? Si ce a făcut. Nici liberalii nu cred că vor face Un postac acuză cu vorbe f. urâtepe
    liberali. Ură și prostie!
    Dar in 30 de ani s-a făcut ceva la reactorele 3 și 4 de la Cernavoda?
    Toată clasa politică e vinovată pentru dezastrul din România!
    Au jefuit si inca jefuiesc padurile țării!
    Nu se mai oprește răul abătut asupra României.
    Administrațiile României de dupa2000 au fost si sunt o combinație de incompetența,lipsă de viziune, lașitate, lene,minciună și nu in ultimul rand COTUPTIE ^10,adică la puterea a zecea.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.