Linia de cale ferată București Nord – Jilava- Giurgiu – Frontieră Giurgiu va fi reabilitată și modernizată, astfel încât trenurile să nu mai trebuiască să ocolească pe la Videle iar călătorii să aștepte de trei ori mai mult până ajung la destinație. În fapt, reabilitarea acestei CF se reduce la refacerea podului peste Argeș, între Vidra și Comana, o lucrare așteptată de mulți ani, dar care, din motive obscure, nu a fost, până acum, nici măcar anunțată, nemaivorbind de a fi începută.
Pe SICAP (Registrul Electronic al Achizițiilor Publice), CFR a publicat următorul anunț: “Lucrările sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana). Valoarea totala estimata este 400.068.617,53 lei fără TVA,compusa din: SERVICII DE PROIECTARE: 11.224.880,20 Lei, fără TVA in care sunt incluse activitati privind elaborarea documentațiilor tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor la faza de Proiectare, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborare proiect tehnic si detalii de execuție si asistență tehnică din partea proiectantului”.
Semnarea contractului de proiectare şi execuţie lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanţare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la publicarea anunţului de participare.
Durata contractului este 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări şi 60 luni perioada de garanție.
Istoria unei neputințe
Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia, a căror valoare este estimată undeva în jurul a 60 – 70 milioane euro, au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 30 km de București.
Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.
Încă din 2007 s-a propus și aprobat întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru stabilirea variantei de proiectare și execuție a unui pod de cale ferată. În 2008 s-au aprobat pentru prima oară prin Hotărâre de Guvern indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții, dar în următorii trei ani nu au fost alocate fonduri de la buget. S-a realizat în 2007-08 și un studiu de fezabilitate care a fost revizuit în 2011.
Lângă ruina podului feroviar se află ruina altui pod care se afla în construcție în 1989, un pod gândit să fie mult mai înalt pentru ca pe sub el să poată trece vapoare și barje pentru canalul navigabil neterminat București – Dunăre. De precizat că acest pod mai nou de la Grădiștea, de la km 23+607 nu este echipat cu linie de cale ferată, nu este racordat la rețeaua feroviară, iar racordările de la capătul podului cu terasamentele nu sunt executate. Construcția acestui pod a început în 1986 și s-a oprit la Revoluție.
Presa a scris și atunci, imediat după inundațiile din 2005, că la prăbușirea podului feroviar ar fi contribuit și faptul că s-au făcut intens excavații în albia râului, pentru materiale de construcții. Localnicii s-au plâns și în anii dinaintea căderii podului că au fost alunecări de teren și că pânză freatică s-a ridicat mult.
Linia feroviară Bucureşti – Giurgiu este prima cale ferată din Principatele Române, fiind inaugurată pe 31 decembrie 1869.
valoare estimata-virgula 53 lei. valoarea exacta va fi cu 4 zecimale?
Bravo ,felicitari ,Doamne-ajuta !
Ministerul transporturilor ar trebui MILITARIZAT…si impartit in subramuri…transp. ferovial…terestru…naval…aerian..Un plan de REVIZII REPARATII ANUAL cu bani alicati prin lege.
Va fi…si va fi gata intr-o Joi, pe 2!!!
Peste vreo 30 de Ani!
Romania este o ruina, nici carpita! Sa iei asa multe serii de imprumuturi si totul sa fie in paragina! Ce e asta?