Emisii cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Se introduc noi limite

Negociatorii de la Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns luni la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite „Euro 7”, şi, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor, transmite DPA.

Începând din 1992, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor, pentru a reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate. Însă, ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, noile limite sunt mai puţin ambiţioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE.

De asemenea, industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum şi asupra preţului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa mijlocie.

Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.

Conform Parlamentului European, normele se aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.

Numai în UE, poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, conform datelor publicate de Comisia Europeană.

Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

13 Comentarii

  1. Pai, sa se interzica de tot automobilele proprietate particulara, la fel ca in trecut Albania si Coreea de Nord, ultima posibil si azi.

  2. Nu franati, ca poluati!
    In pesteri voi sa intrati!
    Nici sa nu mai respirati!

  3. In curind, taxe si amenzi pentru ca „se invirte roata” !! Domne, da’ cu jigodiile astea hoate si cretine de la Bruxelles nu da nimeni de pamint ?

  4. Adevărul este că banul nu mai înseamnă demult contravaloarea muncii prestate iar asta a îmbolnăvit toată societatea.Mașinile sunt proiectate de directori iar soluțiile ieftine primează pentru că maximizează profitul(a se citi durata de închiriere a peonului sau costul ei care scade tot mai mult).Într-o lume normala orice om ar avea la prețul unui salariu o mașinută de oraș electrică confortabilă iar pentru drumuri lungi, garnituri feroviare pentru ea sau o mașină full size.Dar lăcomia strică brânza.Exista frâne umede și frâne cu inducție cu zero uzură dar strica profitul asa ca tot clientul va plăti „poluarea”.Apropo, n-am văzut vreo directivă europeană cu privire la scosul gâlmelor și movilelor de pe străzi, care obligă șoferii să frâneze a proasta și nici obligarea autorităților de a planta tufișuri cu pulverizatoare de apă pe marginea drumului aau filtre electrostatice ori obligația de a construi centuri cu liziere pe margini si parcuri cu vegetație în carterele”dezvoltate” pe stil nou, care n-au parcări, drumuri de acces și intri pe dungă printre blocuri.

  5. Manevra industriilor de profil ca să-i oblige pe camionagii să nu mai folosească anvelope reşapate, ci noi, care sunt cu mult mai scumpe iar fabricația lor mult mai poluantă.
    Ipocrizia maximă e că stimulează consumerismul şi implicit risipa argimentând cu reducerea poluării. O maşină Euro2 nu ca polua în următorii 20 de ani de funcționare atât cât poluează fabricarea unei maşini noi!
    Ín plus, de ce mai vorbim de poluare dacă folosim în termocentrale gaz lichefiat cumpărat de la americani, cāt timp în procesul de lichefiere şi de revenire la daza gazoasă se arde jumătate din gazul respectiv ca să producă energia necesară? Asta reduce automat randamentul centralelor cu 50% şi dublează poluarea specifică. Aşa că ajungem raportat la ceea ce produce Europa să poluăm mai mult decât China! Slugărnicie a conducătorilor UE, ticăloşie sau prostie?

  6. Prin definitie anvelopele masinilor electrice se uzeaza mai accentuat si accelerat tocmai din cauza greutatii si acceleratiei puternice de care masinile pe combustie nu prea sunt capabile. Acelasi impact de uzura marita sufera si asfaltul, mai ales in orase, in afara treaca-mearga cu microparticulele poluante de caucic si asfalt.

    Surplusul de greutatea de la baterii va ramane o problema in general afecteaza mai mult decat uzura marita pe anvelope.
    UE impinge transport verde, verde pentru vehicule usoare de mers prin oras, autonomia redusa nu este impediment. Pentru dus-intors jumatate de tara cu intreaga familie devine o problema cu statii de incarcare inexistente, le face nepractice de mers in multe zone, chiar inaccesibile. Vehiculele electrice de oras sau cai acces importante dotate cu statii de incarcare. Cine are spatiu si dare de mana isi pune si acasa in orice localitate.

  7. Astia or sunt prosti ori sunt prosti. Pai cazanele electrice sunt de doua ori mai grele ca alea normale. Ghici cine va forta franele mai tare, care anvelope se vor uza mai repede si care va polua mai mult? Electrica sau clasica? Doar mersul normal pe sosea uzeaza mai mult anvelopele de la electrica decat la clasica. Ca sa nu spunem ca nu e chiar clar daca randamentul motorului electric compenseaza consumul mai mare al masinilor electrice, pen-ca au masa mai mare. Balaceanca de Bruxelles!

  8. De fapt bogatanii planetei nu mai au loc de pulime pe strazi si in aer, pe mari si oceane si ar dori sa ne mai rareasca. Mai un vaccin, mai un razboi, mai o interdictie, mai o lacusta, mai un oras de 15 min, mai stati p-acasa, mai nu mai aveti voie la spital, etc. Iar oile se bucura ca au aplicatie pe smartfoane. Cred ca domnul Kim e iubit cu disperare la Davos si toti de acolo il invidiaza.

  9. @mai vedem, @cib: norma euro7 nu se referă doar la electrice, ci la TOATE autovehiculele. Articolul vrea să spună că aiureala asta cu cauciucurile afectează şi electricele. Care este o prostie, evident, fiindcă marea problemă de poluareca electricelor sunt bateriile! Plus toate aspectele menționate, cum ar fi că duci juma’ de tonă în plus degeaba, că pe frig ai pus-o, că după 3-4 ani scade capacitatea la jumătate şi plăteşti 10-15.000 coco pe baterii noi, că dacă vrei să ajungi la Arad iei trenul etc. Iar subvenția este o hoție!!!

  10. hahahahaha… in curand norma euro7 o sa prevada si consumul de apa si detergent necesar spalarii vehiculelor din UE?

  11. @Orwell ai mare dreptate. Nu putem salva planeta prin consumerism: achizitia unei „noi masini electrice” la fiecare 3 ani duce la o poluare mai mare decat a folosirii aceeasi masini euro 3 in acest timp.
    De asemenea, nicio industrie nu vorbeste despre transportul public/in comun. Doar asa putem reduce emisiile in mod real.
    In rest, este doar consumerism pentru prosti: cumparati X/Y , salvati planeta. BS.

  12. Interesant: masinile electrice au in general greutatea unui suv normal. Apoi ele folosesc franare regenerativa si foarte putin placutele de frana. Continental si Bosch se vaita ca sunt schimbate placutele la 200.000 km. Datorita autonomiei scazute la mersul sportiv, soferii de electrice merg mai temperat atat in oras cat si in afara. Repratiile si asigurarile sunt scumpe. Tragand linie, toti cei care ii vorbesc de rau sunt ipoctriti. Oamenii cu electrice chiar isi dau silinta pentru aer mai curat in orase si pe banii lor. Cei cu cazane care fumega la semafor, evident ca ii injura. Dar aceati nu respecta pe nimeni, nici macar pe copiii lor.

  13. Bateriile litiu-ion sunt reciclabile in masura de 98%. Modele noi de baterii nu vor mai fi poluante. ICE sunt istorie ca telefonul fara ecran tactil.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.