Se schimbă Codul Fiscal. Anunțul lui Tedorodovici

Ministerul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a anunțat că vor urma schimbări la Codul fiscal și la Codul de procedură fiscală în sensul stimulării antreprenorialului românesc și de facilitare a activitãții comerciale a mediului de afaceri. „Codul fiscal și Codul de procedurã fiscalã sunt documente vii, care trebuie adaptate în conformitate cu observațiile și propunerilor celor care produc bani și plusvaloare în România: mediul de afaceri. Nu am fost și nu voi fi adeptul modificãrilor pompieristice ale Codului Fiscal, dar voi susține mereu îmbunãtãțiri cerute imperios de cei care activeazã în economia realã. Dialogul cu mediul de afaceri pentru aceste modificãri a început în urmã cu mai bine de un an, iar dupã sintetizarea propunerilor și analizarea lor, au reieșit niște modificãri care sunt pozitive pentru economia româneascã. O țarã este atât de puternicã pe cât de puternicã îi este economia, iar o economie nu poate fi puternicã decât dacã are un mediu de afaceri stimulat, competitiv și angajat cãtre producerea de plusvaloare. Mulțumesc tuturor celor care au participat la conversația pentru aceste modificãri ale Codului Fiscal și ale Codului de Procedurã Fiscalã și-i asigur cã voi rãmâne în continuare partenerul și aliatul lor”, a subliniat Teodorovici.
În domeniul Codului fiscal, printre mãsurile care urmeazã sã fie adoptate, se numãrã: Consolidarea fiscalã a impozitului pe profit datorat de grupurile fiscale de firme; Dezvoltarea conceptului de „loc al conducerii efective” pentru persoanele juridice nerezidente înregistrate într-un stat cu care România are încheiatã Convenție de evitarea a dublei impuneri, potrivit legislației acelui stat, dar care sunt controlate și gestionate din România. Aceste persoane juridice strãine cu locul de exercitare a conducerii efective în România vor datora impozit pe profit pentru profitul impozabil obținut din orice sursã, atât din România, cât și din strãinãtate; Excluderea din sfera veniturilor impozabile, pentru veniturile din salarii, a folosirii în scop personal a anumitor vehicule care nu sunt utilizate exclusiv în scopul activitãții economice și se aflã în patrimoniul persoanelor juridice ce aplicã regimul de impozitare a microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activitãți; Reglementarea obligațiilor de calcul, reținere, platã și declarare a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii, aferente avantajelor în bani și în naturã primite de angajat de la terți.
În domeniul procedurii fiscale, noutățile vor fi: Reglementarea instituirii și ridicãrii popririlor în mediul electronic, astfel încât poprirea sã fie ridicatã la îndestularea sumei poprite, iar debitorului sã îi fie eliberate conturile cât mai repede. Prin aceastã mãsurã se are în vedere dezvoltarea sistemului informatic propriu al MFP/ANAF, prin intermediul cãruia sã se gestioneze popririle și activitãțile aferente de stingere a acestora, astfel încât sã nu necesite din partea bãncilor un efort de dezvoltare important în propriile sisteme informatice; Suspendarea inspecției fiscale în situația sesizãrii organelor judiciare, în scopul implementãrii Cauzei Lungu, în considerarea faptului cã CEDO a criticat România prin prisma faptului cã, prin procedurile în vigoare, a permis ca referitor la același contribuabil și pentru aceeași situație de fapt sã se declanșeze douã proceduri: o procedurã administrativã și o procedurã penalã; Posibilitatea efectuãrii reverificãrii inspecției și la cererea contribuabilului în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevãzute de lege, în scopul implementãrii Cauzei Zabrus (C-81/17) în considerarea faptului cã CJUE a sesizat un dezechilibru în respectiva cauzã între drepturile contribuabilului și drepturile organelor fiscale; Sancțiunea cu nulitatea a actului administrativ fiscal în situația în care organul fiscal nu respectã anumite obligații stabilite de lege în sarcina acestuia; Schimbarea competenței de soluționare a contestațiilor de la ANAF la MFP. Scopul acestei mãsuri este de a crește gradul de încredere a contribuabililor în sistemul fiscal prin asigurarea unui nivel superior de independențã și, implicit, premise pentru creșterea imparțialitãții în luarea deciziilor cu privire la contestațiile formulate de contribuabili împotriva tuturor actelor emise de administrația fiscalã. Practic, structurile de soluționare a contestațiilor existente la nivelul ANAF vor fi preluate în cadrul MFP; Reglementarea posibilitãții de reexaminare a deciziei de soluționare a contestației în anumite situații, expres prevãzute de lege în scopul încetãrii procedurilor judiciare costisitoare atât pentru contribuabili, cât și pentru administrația fiscalã, degrevarea instanțelor judecãtorești de asemenea litigii și evitarea plãții de cãtre organele fiscale de cheltuieli de judecatã, dobânzi sau alte sume în cazul în care se apreciazã cã actul emis nu este în conformitate cu dispozițiile legale. Aplicarea efectivã: începând cu data de 1 noiembrie 2019.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

3 Comentarii

  1. PLANGERE PENALA – punerea in pericol a SIGURATEI NATIONALE de catre guvernantii Romaniei de-a lungul ultimilor 30 de ani indiferent de culoarea politica. Distrugerea, lasarea in paragina, nesiguranta Sistemului de Sanatate a Romaniei care pune in pericol sanatatea unui popor intreg; indatorarea excesiva a Romaniei prin imprumuturi care sunt utilizate pentru interese politice si alte asemenea inginerii economico – financiare dubioase care nu au legatura si nici in interesul poporului roman; instrainarea aproape in totalitate a resurselor naturale ale Romaniei inclusiv a celor care tin de „chiar singuranta Romaniei”; utilizare puterii obtinuta prin votul poporului roman in interesul si pentru obtinerea de foloase necuvenite materiale si financiare de catre clasa politica a Romaniei; pastrarea in saracie a circa 50 % din populatia Romaniei pentru a putea fi folosita de „masina de vot frauduloasa” a clasei politice prin prommisiuni materiale si financiare desi, toate aceste avantaje suint platite „tot din banii poporului roman”; folosirea minciunii pe fata fara nici un fel de scrupule pentru a pune mana pe putere cu scopul realizarii propriilor ingerese; lasarea in paragina, distrugerea si pastrarea asa cu buna stiinta a infrastructurii rutiere si feroviare a Romaniei care tin „chiar de siguranta nationala a Romaniei”, de impiedicarea, imposibilitatea deplasarii unitatilor militare la GRANITELE TARII in situatii de criza … etc. Oare de ce „Parchetul – procurorii” nu se „auto-sesizeaza din oficiu ???????”, Romania in aceasta situatie inseamna ca „nu mai apartine Romaniei si romanilor” !.

  2. Citez un articol socialist din modificarea codului fiscat al PSD care trebuie modificat urgent pentru bunastrea patronilor : „Excluderea din sfera veniturilor impozabile a folosirii în scop personal a anumitor vehicule care nu sunt utilizate exclusiv în scopul activităţii economice şi se află în patrimoniul persoanelor juridice ce aplică regimul de impozitare a microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activităţi” .
    Pentru fraierii care voteaza PSD, pentru ca apara saracii(sic!). Patronii PSD vor sa nu mai plateasca impozit mare pentru bolizii de sute de mii de euro cu cilindree imensa pe are i-au cumparat pentru folosinta proprie pe firma. Votati partidul socialist (PSD) ca sa-i ajute pe saracii patroni sa-si reduca platile catre bugetul statului, ca sunt amarati…

  3. Este nevoie ,mai inainte, de toate de o Revizuire a Constiintei, chiar inainte de revizuirea
    Constitutiei.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.