Sechestru pe sute de tablouri falsificate

Până în prezent, au fost audiați mai mulți clienți, care s-au constituit parte civilă în cauză, cu sume cuprinse între 2.500 de lei și 200.000 de lei.

De (R.C.)
Sechestru pe sute de tablouri falsificate

Până în prezent, au fost audiați mai mulți clienți, care s-au constituit parte civilă în cauză, cu sume cuprinse între 2.500 de lei și 200.000 de lei.

 Polițiștii au pus sechestru pe 287 de tablouri în cadrul unui dosar penal în care se fac cercetări după ce o galerie de artă din Capitală ar fi vândut astfel de picturi, însoțite de certificate de expertiză falsificate.

Potrivit IGPR, polițiștii au aplicat măsuri asigurătorii asupra a 287 de tablouri în cadrul unui dosar penal întocmit sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de înșelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals și evaziune fiscală.

Din cercetări a reieșit că, în perioada martie 2020 – decembrie 2021, reprezentantul unei galerii de artă din București ar fi vândut tablouri atribuite în mod nereal unor pictori români renumiți, precum Nicolae Tonitza, Nicolae Grigorescu, Camil Ressu, Ștefan Luchian, etc.

Pentru inducerea în eroare a cumpărătorilor, acestea ar fi fost însoțite de certificate de expertiză, întocmite de către un expert acreditat, în care se menționa, în mod nereal, că picturile care purtau, în fals, semnătura unor pictori celebri, ar fi aparținut acestora.

Până în prezent, au fost audiați mai mulți clienți, care s-au constituit parte civilă în cauză, cu sume cuprinse între 2.500 de lei și 200.000 de lei.

În acest caz, polițiștii au făcut în 16 decembrie 2021 zece percheziții domiciliare la sediul unei instituții de cultură și locuințele, respectiv sediile unor persoane fizice și juridice, situate în municipiul București și în județele Iași și Botoșani.

 

N.red- Fotografie de arhivă

Distribuie articolul pe:

6 comentarii

  1. Sau ca a fost integral [pictat de Leonardo..

    Ca in epoca aia marii pisctori averau de fapt ateliere.. Pictorul stabilea compozaitai, facea desenul, picta „esentialul” insa avea „specialist” on poctat iarba, cerul, haine si draperii

  2. Si inca ceva, articolul demonstreaza faptul ca un tablou poate fi autentic sau poate fi o reproducere INDIFERENT de certificatul de expertiza care il insoteste! Adica asa cum tablourile din articol erau vandute drept originale pentru ca asa spunea certificatul de expertiza, desi ele erau falsuri, tot asa pot exista tablouri autentice fara niciun fel de certificat de expertiza! Nu un certificat face un tablou sa fie original sau fals! Dar ce vorbim noi aici, cand chiar asupra celui mai scump tablou din lume (Salvator Mundi, atribuit lui Leonardo da Vinci si vandut cu peste 450 de milioane de dolari) exista indoieli serioase si argumentate cu privire la faptul ca ar fi fost pictat de Leonardo!

  3. A “investi” in arta nu este o investitie! Comisioanele caselor de licitatii sunt enorme, asa ca a castiga dintr-o cumparare si o revanzare ulterioara este aproape exclus. In plus, daca ai cumparat ceva printr-o casa de licitatii si te gandesti la un moment dat ca vrei sa pui in vanzare acel lucru tot printr-o casa de licitatii ar trebui sa-ti iei gandul, pentru ca ai sanse mari sa fii refuzat, pentru ca multe case de licitatii se ocupa doar cu plasarea spre vanzare a obiectelor de arta de la “cine trebuie” (pentru ca acele persoane sa realizeze un castig enorm), si nu de la oricine vrea sa vanda o opera de arta. Gradul de lichiditate a unei astfel de investitii este foarte scazut!

  4. Falsificarea unui certificat este la noi o nimica toata.
    Probabil ca tablourile in cauza au fost pictate tot la chiuveta, ca si vaccinarile anti-COVID.

  5. Toate licitatiile de „arta’ sunt trucate,de la faptul ca nimic nu e original,pana la spalarea de bani si mita acordata unora care si-ar fi ‘vandut’ tablouri ‘de colectie’
    Iar expertii, romani sau levantini, zerouri taiate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.