
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto, în cadrul investigațiilor declanșate din oficiu pe piața serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor și/sau pe piața distribuției de piese de schimb pentru autovehicule din România, anunță instituția.
Autoritatea de concurență deține indicii cu privire la existența unor înțelegeri între cei șase
importatori auto și membrii rețelelor lor autorizate de dealeri și reparatori auto, înțelegeri
care au aptitudinea de a restricționa accesul concurenților (unități de reparații auto din afara
rețelei autorizate și/sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienți, pe
piețele pe care aceștia își desfășoară activitatea.
Astfel, Consiliul Concurenței are suspiciuni că anumite prevederi contractuale ar putea
determina proprietarii să realizeze operațiuni de întreținere a autovehiculelor și anumite
lucrări de reparare a acestora, care nu sunt acoperite de garanție, doar în rețeaua autorizată
a importatorilor și/sau folosind doar piese de schimb de origine, sub sancțiunea pierderii
garanției autovehiculului.
„Garanția unui autovehicul nu ar trebui condiționată de realizarea unor lucrări care nu intră
în garanție și care sunt plătite de proprietar doar în cadrul rețelelor autorizate sau cu utilizarea
exclusivă a anumitor piese de schimb. O astfel de practică este nocivă pentru concurență și
prejudiciază clienții”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Autoritatea de concurență a efectuat inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto
activi în România: BMW Romania SRL, Porsche Romania SRL, Mercedes-Benz România SRL,
Hyundai Auto România SRL, Renault Commercial Roumanie SRL/Automobile-Dacia SA și Euro
Inter Trade Corporation SRL.
Importatorii inspectați comercializează mărcile Audi, BMW, Cupra, Dacia, EQ, Hyundai,
Mercedes-Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Skoda, Smart, Volkswagen și Volvo, ce reprezintă
circa 70% din parcul de autoturisme din România.
Inspecțiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de
necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor
practici anticoncurențiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunțare în
ceea ce privește vinovăția companiilor.
În situația în care Consiliul Concurenței va constata încălcarea regulilor de concurență,
companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea,
companiile care cooperează cu autoritatea de concurență, în cadrul programului de clemență,
pot obține imunitate la amendă sau reduceri substanțiale ale amenzilor.
Ha, ha! N-ar hi pintru intâiaș dată cân’ producătorii colhoznicii vând mașini Dizăl drept ilectrice pintru a ocoli sancțiunile niomarxâștilor di la Brushell…
CARTEL,ca sa castigam toti la fel.