Sfaturi practice pentru a alege cel mai bun nume de domeniu web

Orice proiect web are nevoie de un domeniu web, o adresă unică ce va deveni brandul în sine (dacă este vorba despre un magazin online) sau va fi asociată puternic brandului respectiv.

Alegerea este una foarte importantă, pentru că domeniul web, deși reînnoit anual, ar trebui să fie în principiu valabil „pe viață” pentru proiectul online căruia îi este destinat. Este mai ușor să schimbi designul websiteului sau să treci la un alt provider de găzduire web decât să optezi pentru un alt domeniu web când cel existent este deja productiv.

Schimbarea ulterioară a domeniului web este posibilă, însă implică mari costuri legate de promovare, rebranding, în special costuri masive legate de SEO. Un nou domeniu web ar însemna pornirea de la zero în cursa pentru optimizarea în rezultatele motoarelor de căutare, un efort care duce afacerea înapoi în timp – în cel mai negativ mod, firește.

Există deja extrem de multe domenii web înregistrate, deci alegerea trebuie să fie corelată cu variantele disponibile. Conform celor mai recente date disponibile, există aproape 150 de milioane de domenii cu extensia .com și sute de mii de domenii cu extensia .ro. În total, în jur de 360 de milioane de domenii web erau active în ultima parte a anului 2019 la nivel global. Este indicat să ai un domeniu web cu referire directă la brandul propriu, cel puțin pentru identitatea mărcii în comunicarea B2B, pentru adrese de email de exemplu.

Pentru domeniile .ro poti folosi firmele romanesti specializate in servicii de inregistrare de domenii si gazduire web. Una dintre cele mai bune oferte din piata pentru inregistrarea domeniilor web .ro o gasim la start-up-ul romanesc Thc.ro, unde pentru doar 7.5 euro poti avea propriul domeniu internet.

Însă pentru partea operațională de retail, mai ales dacă este un magazin online, ai putea alege un domeniu web mai ușor de reținut, mai expresiv, care să indice eventual și legătura cu produsele sau serviciile oferite. În același timp, nu uita ca este bine să existe individualitate cât mai bună. Pericolul este acela ca domenii foarte asemănătoare să fie înregistrate de concurență și să se creeze confuzie.

Înainte de orice, alege extensia potrivită. Cele mai populare alegeri în mediul online din România sunt .ro și .com, dar pentru individualitate poți alege chiar și domenii aparte precum .photography, .hotel sau .pizza. Pentru afaceri poziționate la nivel global, probabil cea mai potrivită alegere este .com – nu întâmplător este și cea mai populară. Dacă business-ul este adresat exclusiv românilor, alegerea .ro pare mai bună.

În alegerea celui mai bun nume de domeniu web, cuvintele cheie prezente în această denumire îți pot aduce avantaje. Caută expresii relevante, pentru că acestea vor oferi indici despre afacerea ta nu doar vizitatorilor, ci mai ales motoarelor de căutare. Mediul online in Romania este in continua crestere, romanii fac din ce in ce mai multe tranzactii online, deci este important sa ai o expunere cat ma buna in rezultatele cautarilor google. Acestea din urmă ar putea indexa mai bine o denumire de genul constructiibucuresti.ro sau detergentieftin.ro – adică exact sintagme pe care oamenii le caută atunci când doresc să ajungă la oferte de pe nișa respectivă.

Numele domeniului trebuie să fie cât mai scurt, ușor de ținut minte, simplu de tastat de pe orice dispozitiv. În plus, este bine să fie ușor de citit, înțeles și pronunțat. Chiar dacă folosești cuvinte cheie, domeniul web trebuie să fie individual, memorabil. Poți personaliza eventual cuvintele, poți găsi o formulă creativă. Evident, trebuie să fie un nume unic, cu potențial de brand puternic. Ai grijă să nu fie o marcă înregistrată, ba chiar trebuie să faci demersurile necesare pentru a înregistra marca respectivă cât mai curând posibil, dacă ne referim la un domeniu web pentru o afacere online și nu doar pentru un hobby.

Este recomandat să eviți folosirea cratimei și a literelor duble într-un domeniu, pentru că cei ce intră în contact cu brandul ar putea să îl tasteze apoi greșit, mai ales dacă cineva le recomandă acest nume într-o discuție, dacă aud o reclamă la radio etc. Lasă loc posibilelor extinderi ale afacerii, deci nu duce domeniul web exclusiv pe o nișă foarte restrânsă. Spre exemplu, dacă începi prin a comercializa detergenți, gândește-te că afacerea ta s-ar putea extinde și la alte produse de curățenie și nu numai. Este bine astfel ca domeniul să nu fie restrictiv în această privință.

Verifică disponibilitatea numelui ales, caută online să vezi dacă există alte firme cu aceeași denumire, alte domenii extrem de asemănătoare. Evită să cumperi un domeniu ce seamănă cu cel al unui concurent mai puternic, o astfel de strategie ar putea să nu fie legală și, în plus, nu te va ajuta să construiești corect individualitatea propriei afaceri.

.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

  1. In sfarsit un articol mai bun…Desi pare o publicitate mascata pentru acel start up

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.