Singura autostradă din România fără benzinării sau parcări

Autostrada A 3 București – Ploiești a fost inaugurată în iulie 2012, anul-record în care au fost inaugurați 140 de kilometri de autostradă în toată țara. La deschiderea ­oficială a tronsonului dintre ­Centura București (zona Ștefănești) și Ploiești autoritățile promiteau că în scurt timp vor fi deschise parcări și benzinării, atenționați de presă că pe aproximativ 60 de km. de drum rapid nu ai unde să oprești sau să alimentezi. Și nu este vorba doar de automobiliștii bucureșteni care se încolonează spre stațiunile prahovene, ci și de traficul de tranzit și cel de marfă. Fie că sunt câteva momente de odihnă pentru șoferii amatori, probleme tehnice sau pauza obligatorie pentru transportatori, spațiile de servicii sunt necesare pentru ca șoferii să nu oprească pe banda de urgență.

Tot DN1 rămâne preferat

Totuși, contractul pentru execuția a șase parcări semnat în ianuarie 2016 este și în prezent blocat, din cauza unor probleme juridice legate de liderul asocierii și de lipsa autorizației de construire. Un contract de 35 de milioane de lei pentru execuția în șase luni a trei parcări de scurtă durată dreapta – stânga la km. 28, 42 și 50, respectiv patru spații de servicii. În martie 2017 CNAIR anunța că până în septembrie parcările vor fi gata: „Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că pentru data de 1 martie 2017 a fost emis Ordinul de începere a lucrărilor pentru Proiectare și Execuție Parcări de Scurtă Durată și Spații de Servicii pe Autostrada București-Brașov, secțiunea București-Ploiești, semnat cu Asocierea SC Good Prod SRL-SC Axia SRL – Trans-proiect 2001 SA“.

În lipsa parcărilor și a benzinăriilor, cu întârziere de aproape un an pentru tronsonul urban de la intrarea în București, Autostrada A 3 București – Ploiești nu este foarte atractivă pentru șoferi. În continuare mulți preferă DN 1 și pentru că este mai scurt cu 10 km. Cifrele de trafic arătă că pe A3 media zilnică este puțin peste 10.000 de autovehicule pe zi, în timp ce pe DN 1, între Băneasa și Otopeni sunt peste 60.000.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

4 Comentarii

  1. Draga Carmen,nu e vorba de „lipsa parcărilor și a benzinăriilo”e vorba de taxa de autostrada!Pentru 60 km,ce bezinarie sau parcari iti mai trebuie,cand ai benzinarii la ambele capete ?:))))Autostrada este super,impecabila,dar daca nu platesti taxa preferi DN1 ,ca intotdeauna,ce daca e plin de politie si de gura casca…

  2. Numesti autostrada ceva care uneste un oras cu un viitor cartier al sau? Numesc autostrada ceva care sa uneasca 2 puncte in parti diferite ale unei tari, daca era vorba de Bucuresti-Timisoara, Bucuresti-Satu Mare sau Bucuresti- Iasi mai ziceam. Si de unde cifra de 140 km in 2012? Va rog sa dati sursa oficiala. Presupun ca e burta.

  3. Las’ ca o sa fie BINEEEE in 2222!
    Nu credeti?!
    Garanteaza PSD+ALDE, Votati-i!
    O sa ramaneti la fel de SARACI, Votantilor de PSD!
    Toate cifrele arata ca Discrepantele din cei Bogati(PSDeii si acolitii lor!) si SARACII Romaniei, VOTANTI de regula ai PSD, cresc si vor creste in continuare!
    Votati PSD, aveti SARACIA Garantata!

  4. buna,
    Toate aberatiile,lucrurile prost facute sau nefacute,neimplinirile,etc. se inscriu sub acelasi bramd de tara numit „Treaba romaneasca”.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.