Studiu cu rezultate alarmante în rândul copiilor

saracie

Jumătate dintre preşcolarii din mediul rural au dificultăţi majore privind capacitatea de ascultare, atenție, urmarea instrucțiunilor, abilitatea de lucru în grup/echipă, cooperare și inițiativă, arată un studiu al World Vision România.

Studiul a identificat factorii de risc și punctele vulnerabile în care e nevoie de intervenție urgentă pentru a preveni și chiar elimina abandonul școlar.

Astfel, în ceea ce privește preșcolarii, 48 % dintre copii prezintă probleme serioase privind capacitatea de ascultare, urmarea intrucțiunilor, abilitatea de lucru în grup/ echipă, cooperare, inițiativă.

De asemenea, 46,7% dintre copiii evaluați prezintă deficit în recunoașterea emoțiilor proprii și ale celorlalți, precum și un deficit în achiziția regulilor de exprimare emoționalã, reglare emoțională și comportamentală, emoționalitate pozitivă.

Studiul mai arată că la nivelul competențelor cognitive – capacitatea de a se focaliza pe o sarcină, atenție, performanță la probele de memorie, abilități de comunicare, 61% dintre copii au nevoie de sprijin în vederea dobândirii abilităților specifice vârstei.

Cercetarea World Vision legată de evaluarea elevilor din ciclul primar relevă că 22,4% dintre ei au un nivel scăzut de adaptabilitate la schimbările care apar în rutina personal sau la solicitările date de profesor, au dificultăți în a trece de la efectuarea unei sarcini la efectuarea alteia, precum și la capacitatea de a împărți lucruri cu ceilalți copii.

Totodată, 10,3% manifestă dificultăți serioase în domeniul abilităților sociale – relaționarea cu ceilalți, abilitatea de a-i complimenta și a-i încuraja pe ceilalți, de a le oferi ajutorul sau de a comunica politicos, în timp ce 51% prezintă un nivel mediu de dezvoltare al acestor competențe.

”33,3% dintre elevi au probleme serioase la nivelul de dezvoltare a abilităților de învățare, de organizare și implicare în procesul de educație, le lipsește motivația și dorința de performanță școlară. Peste 35% dintre elevii chestionați prezintă probleme de ordin afectiv – copilul se simte fără valoare, ineficient, nu consider că părerile lui sunt importante”, se mai arată în studiu.

Legat de evaluarea elevilor de ciclu gimnazial, 51,5% dintre aceștia întâmpină probleme serioase în ceea ce privește capacitatea de a se adapta la sarcinile din mediul școlar, 18,2% prezintă abilități sociale slab dezvoltate, în sensul că nu relaționează sau relaționează greu cu colegii, prietenii și nu au deprinderea de a oferi ajutor sau de a vorbi politicos.

18,9% dintre elevi au probleme severe în ceea ce privește abilitatea de învățare şi 25,8% se află la risc, ceea ce înseamnă că aproape jumătate dintre elevii de gimnaziu au nevoie de sprijin suplimentar pentru a face faţă sarcinilor școlare. â
Studiul mai arată că peste 30% dintre elevii de gimnaziu au probleme afective, nu se simt valorizați, nu își exprimă emoțiile pozitive.

„Cercetarea scoate în evidență carențe majore cu privire la dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor din grupurile țintă. Profilul lor socio- emoțional și cognitive constituie un semnal de alarmă pentru toți actorii responsabili de elaboararea politicilor privind reforma educației timpurii, dar și pentru cei direct implicați în echiparea socio- emoțională și cognitivă a copiilor pentru a face față cu succes solicitărilor din învățământul preșcolar, primar și gimnazial și implicit pentru a preveni anafalbetismul funcțional și abandonul școlar” , a declarat Romana Chioreanu, managerul proiectului ”Școala pentru toți” al Fundației World Vision.

Concluziile cercetării arată nevoia de intervenție imediată în condițiile în care, în 2019, rata de părăsire timpurie a școlii în România a fost de 15,3% în 2019, cu 5 procente mai ridicată decât media din UE, de 10,3%.

În plus, rata abandonului școlar atinge vârfuri mult mai înalte în mediul rural, ajungând la 25,4%, conform Eurostat.
Cercetarea s-a efectuat pe un grup țintă de 360 de copii preșcolari și școlari din 5 comunități rurale în care se desfășoară proiectul ”Școala pentru toți”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. Asta-i realitatea românească.. toți ati distrus învățământul de la grădinițe la licee.. începând de la educatori la profesori … miniștri, președinți ..la partidele politice…vom fi singura țară din Europa care va intra în faliment educațional.. rușine !!!!

  2. Se stie la cel mai inalt nivel dar nu se vrea evolutia acestor zone unde sunt asemenea copii, unde saracia este crunta.

  3. Dar doamna Pepsiglas cum se descurca? Unii i-au analizat rapoartele, conferintele de presa si au constata cat de mare specialista in limba romana este…

  4. “…% dintre copiii evaluați prezintă deficit în recunoașterea emoțiilor proprii și ale celorlalți, precum și un deficit în achiziția regulilor de exprimare emoționalã, reglare emoțională și comportamentală, emoționalitate pozitivă”. De pr net emoționalitate pozitivă: bucurie, optimism, dragoste, încredere în sine, curiozitate, inspiraţie, speranţă, amuzament şi până la pacea interioară…Cum se testează niște copii emoțiile care, și nu banii, aduc fericirea? Ce le-ai făcut la copii, ce i-ai întrebat să constați că au “deficit în achiziția regulilor de exprimare emoționalã, reglare emoțională și comportamentală”? Fundației World Vision are filială sau sediul în România? Procentele de săracie, de copii singuri din cauza părinților pribegiți la muncă în țari străine, de cărți de școală cu conținut neasociat vârstei, dascăli fară vocație, “Roformarea învățâmntului” primar și mai departe cu fiecare schimbarea guvernului și tot de catre persoane fără legătură cu pedagogia, fără dragoste de copii și apistolatul de dascăl, neprocupați specificul copiilor românilor, doar copiind curicule după învățâmânt străini al unor țari al căror cetățeni sunt fără Dumnezeu, ce greutate au în puzeria de procentaje și teme fără fond enumerate de studiul doamnei Romana Chioreanu?

  5. Toți ne evaluează ca pe animalele în târg.Mulți se duc în coloniile de gypsi ca să-i pozeze , să-i studieze si apoi să extr apoleze.Dacă Inv. este distrus de nimenii politruci trecători, plexiglas dar si alte tovarășe educatoare nu au decât să consolideze dezastrul existent, prin competența dovedită.Studioșii wv ne-au puș ștampila, voi popularizati-o.

  6. si stii de ce? Pt ca fara scoala, fara sa stie sa citeasca unii traiesc mai fericiti decat noi, mai mult ei au talent, iar daca te vei uita unele din marele VIP-uri din toata lumea in afaceri nu prea au studii ci doar indrazneala si noroc…
    in alta ordine poate asa ne vom proteja varfurile de a fi cumparati pe doi lei…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.