Studiu Mastercard privind comportamentele Generației Z

Mastercard anunță rezultatele unui nou studiu realizat în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), privind atitudinile și comportamentele Generației Z („Gen Z”), cel mai tânăr grup de consumatori care decid, în prezent, tendințele viitoare ale pieței. În cele 11 țări vizate de studiu, printre care și România, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani reprezintă 7,2% din populație (aproximativ 11,5 milioane), iar importanța lor pentru economie este în creștere. Noua cercetare Mastercard arată faptul că, deși tinerii sunt puternic ancorați în digital, relațiile și interacțiunile face to face sunt extrem de importante pentru ei. Totodată, aceștia sunt implicați în rezolvarea diferitelor probleme sociale și de mediu, așteptând același lucru de la brandurile pe care le urmăresc. Acești consumatori smart, conectați în permanență pe mediile digitale, se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile. Ei sunt dornici să cumpere online și sunt fani ai plăților mobile contactless, precum și ai serviciilor de mobile banking.

Studiul Mastercard prezintă o radiografie a tinerei generații care, din perspectivă finananciară, se
bazează în principal, pe părinții, încercând, în același timp, să-și diversifice sursele de venit. Venitul
mediu al unui tânăr român din Generația Z este de 432 EUR pe lună. În România, pentru mai bine de o treime dintre tineri (39%), părinții sunt în continuare principala sursă de venit, în timp ce 31% au un loc de muncă full-time, iar 12% primesc burse școlare. Se simt dependenți de părinți și schimbarea acestui status quo este prioritatea lor în viitorul apropiat. Astfel, principalul obiectiv este să își finalizeze studiile și să înceapă să acumuleze experiență profesională.

Oamenii și valorile personale, înaintea banilor

Deși banii sunt importanți, relațiile cu alte persoane sunt cele mai apreciate de Gen Z, iar aproape
jumătate din aceștia (48%) sunt de acord că există lucruri mai semnificative în viață decât banii. Întrebați despre valorile care sunt cele mai importante pentru ei, tinerii din Generația Z au indicat familia (65%), sănătatea (60%), cariera (36%), educația și situația financiară (ambele în procent de 35%). În ciuda percepției comune, în opinia lor, nimic nu poate înlocui conversațiile în persoană, iar 61% declară că le place să-și petreacă timpul liber cu alții, în special cu prietenii, mai degrabă, decât singuri.

Predilecția lor pentru valori profunde este evidențiată și de preocuparea față de problemele sociale și de mediu, iar aproape jumătate dintre respondenții români (46%) spun că donează către diverse fundații și ONG-uri, iar 52% se implică în acțiuni de voluntariat.
Ca adevărați idealiști ce sunt, tinerii își asumă responsabilitatea în modelarea viitorului, găsind
importante provocările de mediu și sociale din prezent. De aceea, aceștia se așteaptă ca brandurile să acționeze și în aceste zone. În urma studiului, am văzut că tinerii apreciază companiile sustenabile și doresc să se implice în societate prin donații sau făcând voluntariat. La Mastercard le facilităm acest lucru prin intermediul inițiativelor noastre din cadrul Priceless Causes, dar și prin multe alte modalități”, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

Consumatori smart, ancorați în digital

Gen Z este prima generație născută într-o perioadă în care internetul este disponibil la scară largă și sunt nedespărțiți de lumea digitală. Sunt consumatori avizi de social media, unde sunt prezenți pentru a fi la curent cu tot ce e nou, pentru a rămâne conectați cu prietenii și pentru a-și dezvolta pasiunile. Gen Z sunt cei mai activi pe YouTube (90%), WhatsApp (88%), Instagram (85%), Facebook (82%) și Tik Tok (67%). 57% dintre ei folosesc rețelele sociale ca principală sursă de informații și inspirație, iar 79% țin legătura zilnic cu prietenii lor prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. De asemenea, Gen Z se bucură de divertisment digital zilnic, folosind platformele de music streaming (70%), jucându-se jocuri video (36%) sau vizionând filme acasă (24%).
Pentru această generație digitală, comerțul electronic este un mediu natural – 74% cumpără online cel puțin o dată pe lună, în principal, îmbrăcăminte (55%) și alimente (35%) sau pentru comenzi în și de la restaurante sau baruri (32%), precum și pentru plata utilităților (31%). În același timp, aceștia sunt cumpărători care alocă atenție prețurilor și iubitori de promoții. 66% caută întotdeauna mai multe informații despre un produs, accesând mai multe surse, înainte de a cumpăra, iar 69% verifică dacă produsul dorit este disponibil oriunde altundeva la promoție.

Calitatea experienței de achiziție în online este esențială pentru Gen Z

Atunci când cumpără online, Gen Z preferă plățile digitale. Însă, deși vorbim despre o generație digital-first, 52% dintre aceștia aleg să achite comanda la livrare, următoarele metode preferate fiind plata cu cardul de debit sau de credit (27%).

„Gen Z se bucură de comoditatea venită odată cu avansul tehnologic. Brandurile care doresc să se afirme în lumea lor digitală trebuie să le ofere servicii ușor de accesat și disponibile online, rapiditate și o experiență fără probleme, de preferință toate acestea fiind accesibile și pe smartphone. Iar aici ne referim la tot – cumpărături, gestionarea finanțelor proprii, plăți și toate celelalte tipuri de servicii. Merită să fim la curent cu preferințele Gen Z, deoarece acestea sunt trendurile care vor modela lumea de mâine”, a adăugat Cosmin Vladimirescu, Mastercard România.

Pentru Gen Z, contactless înseamnă plata cu telefonul mobil

În ceea ce privește cumpărăturile în magazine fizice, Gen Z preferă plățile fără numerar, datorită
ușurinței și vitezei cu care pot fi realizate. 26% dintre respondenții studiului Mastercard plătesc cu un card aproape zilnic și 38% îl folosesc mai des decât numerarul. Unul dintre principalele obstacole în calea plății cu cardul este lipsa terminalelor POS din magazine. În acest context, 29% dintre tinerii din România consideră că încă sunt prea puține locuri care acceptă plata cu cardul.
În același timp, plățile contactless cresc rapid în popularitate, 55% dintre consumatorii Gen Z din
România utilizând deja această metodă, iar 29% afirmând că intenționează să o facă în viitor.
Mai mult, Gen Z reprezintă un grup de consumatori înclinați către plățile realizate cu telefonul mobil.
Acest tip de plăți contactless este facilitat de tehnologia de tokenizare dezvoltată de Mastercard. 49% dintre respondenții români au declarat că folosesc această metodă de plată în prezent (versus 38% media la nivelul ECE), iar 31% spun că vor plăti astfel în viitor.

Serviciile bancare accesibile într-o singură aplicație

Pe lângă cumpărături sau alte servicii, tinerii sunt încântați și de avantajele soluțiilor digitale din
domeniul bancar. 84% dintre respondenții din România spun că au un cont bancar, ușor peste media ECE de 82%. În același timp, aplicațiile de mobile banking sunt foarte populare în rândul Gen Z. Pentru ei, o aplicație de banking mobil bună reprezintă unul dintre cei mai importanți factori de care țin cont în alegerea unei instituții bancare (29%), alături de oferta de preț pentru produsele/ serviciile primite (35%), calitatea serviciilor în relația cu clientul (34%), reputația (33%) și beneficiile oferite (31%).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

8 Comentarii

  1. Citez:”Mastercard anunță rezultatele unui nou studiu realizat în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), 11 tari, privind atitudinile și comportamentele Generației Z…”
    Al dracului studiu, spune despre Croatia si Romania, in rest nicio tara mentionata! Studii, studii si iar studiu cu baze manipulatoare!

  2. Ati inteles de ce i se spune Z, ati ghicit, pentru ca e ultima, cum vezi noaptea din avion granita Ungariei cu Ucraina, cu Romania si cu Serbia ! Acolo se termina globul …

  3. Generatia Z e generatia ratatilor din start. Astia vor sa fie platiti imparateste, dar sa lucreze cand vor si cat vor. Daca-si flutura o diploma cumparata de la cine stie ce universitate obscura, sunt numai buni de pus in functii de pilele politice. Faptul ca se joaca cu telefonul si isi pierd timpul cu fleacuri, nu-i recomanda decat pentru cancanuri. Undeva in Romania, exista si ” generatia lui John „, tineri care se fac ca au absolvit o facultate, dar vand gogosi la colt de strada, ori se ocupa de retete culinare. cu astia se duca tara de rapa.

  4. „aproape jumătate dintre respondenții români (46%) spun că donează către diverse fundații și ONG-uri”
    Vai, cat de prost sa fii ???

  5. „Venitul mediu al unui tânăr român din Generația Z este de 432 EUR pe lună.”

    Adica mananca de pe jos, in sectorul 1, stau cu parintii, astia n-au bani nici de chirie. Ma bucur cum isi bat joc capitalistii de astia (american dream). Cum sa faci un articol de ziar cu nenorocitii astia ?

  6. nici nu mai ne agitam sa citim…
    mai bine aici ne sfatuim
    big brotheru si americanu ne vede
    daca le zici oamenilor, nimeni nu te mai crede!

  7. Generatia Z , măsa femeie de sevici, pardon, agent de curățenie, retribuita cu 1400lei/lună(cca.285€),tasu portar, pardon și ăsta agent,fost strungar la IMGB,actualmente agent de paza, retribuit lunar cu 1500lei/lună(cca.300€), generatul Z, student prin corespondență și angajat Part Tyme, adică cu juma de normă și fără carte de muncă la shaormeria din colțul străzi, retribuit când își aduce aminte patronul , pardon ,antreprenorul cu 700 lei/lună(cca.140€). Generatul Z cică obține conform studiului un venit mediu de cca.432€ adică masa și tacsu își rup de la gura jumatate din ce câștigă amandoi și își finanțează progenitura să aibă bani de cafine și tiutiun, și ce să vezi progenitura mai că nu-i instare să știe a cheltui imensai asumă și prisosul îl donează unor ONG-uri in scopuri nobile, de a combate incalzirea globală cauzată de flatulenta vacilor și discriminarea homosexolilor în toaletele publice. Cică duduie economia, elitele industriei farmaceutice sunt în tranșee in prima linie, razboinduse eroic cu covitul , care nu și nu , nu se lasă vaccinat, miliardarii planetei vor să plece in cosmos să lase tot săracilor, iar puliticienii rumani, alaturi de bancheri care fac carduri de debit și de credit sunt invidiosi pe prosperitatea si traiul decent al celor cu salariul minim pe economie.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.