Taximetriștii au ieșit în stradă. Protest ”pe termen nelimitat” (video)

Peste 500 de taximetrişti protestează miercuri, în intervalul orar 9:00 – 14:00, în Piaţa Constituţiei şi Piaţa Victoriei, solicitând o serie de modificări legislative privind transportul în regim de taxi şi transportul alternativ, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Asociaţiei Pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), Radu Viorel.

Potrivit acestuia, taximetriştii vor rămâne în stradă pe termen nelimitat, dacă nu vor fi efectuate modificările legislative.

„Presupunem că vor fi între 500 şi 800 de taxiuri în Piaţa Constituţiei. La ora 12:30 mergem din nou la Guvern, unde vom avea o nouă rundă de discuţii despre reglementarea transportului alternativ şi a modificării Legii 38 privind transportul de persoane în regim de taxi şi închiriere. Totodată, vom solicita creşterea vechimii autoturismelor taxi, de la 10 la 15 ani, deoarece operatorii de transport nu-şi mai pot cumpăra alte maşini noi, venind după o criză economică.

Dacă nu vor fi făcute modificările legislative, nu avem altă variantă decât să rămânem în stradă pe termen nelimitat. Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr. Acolo sunt nelimitate şi vreau să vă spun că sunt câtă fază şi câtă iarbă. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice. Aceste fonduri de investiţii au în portofoliu miliarde. Ei îşi permit să facă orice, oricând, oriunde. Piaţa locală este sub asediu. Deci, nu mai este vorba că cineva are ceva cu multinaţionala, cu corporatismul. Piaţa locală va cădea, dacă Guvernul şi legiuitorii nu vor lua măsuri”, a susţinut Radu Viorel.

Potrivit acestuia, politicul nu a ţinut cont că există o lege privind transportul de persoane, transportul public şi a dat o lege paralelă care face acelaşi lucru, dar cu condiţii, „mult mai relaxate şi mult mai libere decât la taxi”.

„Noi, fiind transport public local, ne aflăm sub autoritatea locală. Trebuie să ne asigure un mod de viaţă real, în sensul de a ne recupera investiţia, de a efectua transportul de persoane în condiţii legale. Ori, avem un concurent în piaţă care este la liber şi el poate să aducă maşini din toată România. Treaba este foarte, foarte gravă. Guvernul Dăncilă a greşit când a legiferat aşa ceva. Atenţie, nu ne face un cadou. Noi suntem prestatori şi executanţi ai acestui serviciu. Suntem operatori de transport care, sub protecţia unei legi, am făcut nişte investiţii. La volanul unui taxi stă un şofer. Şoferul are în spate o soţie, copii, şcoală, întreţinere. Adică nu este un cadou pe care-l face, este o problemă socială. Toţi oamenii ăştia rămân fără servicii”, a adăugat preşedintele ADTI.

Potrivit unui comunicat al Jandarmeriei Capitalei, adunarea publică de miercuri, 7 februarie, este organizată de Asociaţia Şoferilor de Taxi Bucureşti-Ilfov.

Reprezentanţii Asociaţiei Şoferilor de Taxi Bucureşti – Ilfov solicită respectarea art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate, precum şi limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului, aglomerării traficului şi poluarea din marile oraşe.

De asemenea, taximetriştii cer eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere, ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii, minim E6, interzicerea colantării sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturisme la platformele digitale, precum şi eliminarea „tarifului dinamic”, potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

13 Comentarii

  1. ne spun si noua de ce se cumpara si se vand licentele, astfel incat la Bucuresti mergi cu jumatate de pret fata de Bucuresti.
    Cred ca Bucurestiul este mai mic si mai sarac, nuu?

  2. Aoleuuuu ! Si eu atunci unde mai ascult manele sau iau cunostiinta de cum merg alegerile in Statele Unite, in timp ce vreo 10 CD-uri si o duzina de cruci si matanii mi se balangane prin fata ochilor, atirnate de oglinda retrovizoare ?

  3. Și dacă băieții ăștia intră în grevă cine le va mai duce pe fetițe la adrese? Sau asta e doar noaptea. Ziua e cu prioritate pentru cei care nu cer să se pună ceasu’.

  4. Din seria: Cine arde combustibil in scop de profit, nu trebuie sa plateasca acciza !

  5. Cum au indraznit taximetristii sa blocheze total Piata Constitutiei, se cred ei atat de iportanti incat sa impiedice circulatia MASINILOR de urgenta, Pompierii, cetatenii ?! Jandarmeria sa-i imprastie urgent pe soferii astia, sa faca greva cu taximetrele in garaj. Cata ordinarie romaneasca !

  6. Într-un fel, ce fac taximetriștii e similar cu „protestele” din trecut ale ălora cu credite în franci elvețieni, care urlau prin piață să le acopere statul diferențele de curs, că ei când au semnat contractele de creditare au luat în calcul doar plasmele și frigiderele și mașinile pe care le vor cumpăra, nu și riscul modificărilor de paritate.
    Lăsând la o parte faptul că mai bine de un sfert din taximetriști fac și uber și bolt – deci ipocrizia e la ea acasă – prea mulți din ei ar trebui, vorba unui comentator de mai sus, să se mai și spele, eventual cu apă și săpun și să învețe să se poarte cu clientul, să învețe să vorbească omenește, nu să mugească, și să se îmbrace puțin diferit față de un șofer pe basculantă vara în șantier (șoferul ăla muncește de rupe pământul, nu stă cu dosu’ în mașină la pescuit fraieri).

    Plus că, teoretic, piața e liberă, clientul e liber să-și aleagă ce are chef, și nici un om cu mințile acasă nu s-ar urca în cazanele alea mizerabile conduse de niște gorile, dacă au la dispoziție ceva curat, fără manele, fără miros de picioare și de subsuori îmbâcsite de nămol.
    Așa că taximetriștii să stea acolo până le-or rugini mașinile, pentru că problema e la ei, nu la legislație.

  7. aveti ” liber” sa stati in piata , pana la toamna ….!!” harnicilor”….

  8. Cine va pune sa va urcati in acele masini, cand si teoretic si practic, piata e libera, clientul e liber sa-si aleaga ce are chef? Sunteti masochisti sau ce?

  9. De cand a aparut UBER vi s-a stricat practicile mafiote pe timp de noapte. Pana acum 10-15 ani daca te prindea ora 23.00 la gara, aeroport sau prin oras taximetristii nu acceptau nici o comanda cu chitanta, acceptau numai pret negociabil. De la aeroport nu permiteau nici sa imparti costurile cu o alta persoana care mergea tot in Bucuresti. Nu mai vorbesc de mizeria din taxiuri, faptul ca pe timpul cursei multi sunt ocupati cu telefonul, conduc agresiv si-ti pun viata in pericol sau nu utilizeaza aerul conditionat pentru incalzire sau ventilatia pentru scoaterea mirosurilor din masina. Majoritatea nu au nici un respect pentru calatori cei care pe banii lor fac sa castigati banii pentru bunastarea celor pe care-i aveti in spate cum spune sindicalistul. Nimeni nu are pretentii sa circule cu o masina noua dar curatenia din masina si respectul pentru client nu costa bani. Pana atunci nu prea o sa aveti sustinerea populatiei.

  10. Aveti dreptate si aveti tot dreptul sa protestati! Sambata am fost la un eveniment si am apelat la … transport alternativ! Nici la dus si nici la intors NU AM VAZUT NICIUN SEMN, INSCRIPTIE, ceva care sa ateste cu cine merg, care sunt tarifele, cine este sofer, cine imi ia banii, etc! La TAXI societatile sunt obligate sa detina autovehiculele in proprietate, care sa fie vopsite uniform, sa aiba inscisa denumirea societatii care asigura dispecerizarea, sa aiba inscris numarul autorizatiei/licentei, sa aiba afisat tariful, sa fie la vedere legitimatia soferului, iar autoturismul sa faca ITP la 6 luni, sa aiba asigurare pt bagaje, sa aiba AGREARE RAR anuala, sa aiba metrologie si casa de marcat, sa plateasca redeventa, etc, etc, etc! VINOVATUL PRINCIPAL ESTE PRIMARIA CAPITALEI care permite desfasurarea haotica si evaziunea fiscala prin transportul alternativ pe raza sa de responsabilitate! Sigur, si legea dnei „pristina”, dar repet, NICUSR DAN nu doreste sa impuna legalitatea si sa-si apere ceea ce autorizeaza si pentru care incaseaza taxe multiple!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.