Totul despre programul „Rabla local”: în premieră

Prima ediţie a programului „Rabla local”, prin care cetăţenii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei, va începe la jumătatea lunii octombrie, potrivit directorului de Comunicare din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mihai Drăgan.

„Programul „Rabla local” îl lansăm, în premieră, la jumătatea lunii octombrie. Este un program care se adresează cetăţenilor care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să şi achiziţioneze una nouă. Sperăm să prefere transportul în comun, pentru că e o variantă foarte, foarte sănătoasă pentru mediu. Programul acesta vine în contextul în care România are obligaţia, prin PNRR, să caseze până în anul 2026 un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani. Acest program îl lansăm pentru prima dată anul acesta, cu un buget de 50 de milioane de lei. Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală. Programul se va desfăşura prin autorităţile publice locale, aşa că cetăţenii doritori trebuie să meargă la primărie şi să depună acolo dosarele pentru înscrierea în program. Sperăm să casăm prin acest program, anul acesta, undeva în jur de peste 20.000 de autovehicule vechi. Cu siguranţă, dacă se va dovedi un succes, aşa cum se preconizează, sperăm să repetăm programul cu bugete mai mari în anii viitori”, a declarat Drăgan, joi, la conferinţa de deschidere a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2022, de la Romexpo.

În acelaşi context, reprezentantul Ministerului Mediului a amintit de programele guvernamentale „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”.

„Ministerul Mediului susţine mobilitatea curată, mobilitatea verde şi vrem să îndrumăm industria auto către acest deziderat. Anul acesta, ministerul a oferit prin Fondul pentru Mediu cel mai mare buget din istoria programelor „Rabla”. Vorbim în total de peste 1,2 miliarde de lei, alocate în bugetele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” pentru înnoirea pe de o parte a parcului auto, casarea maşinilor vechi şi achiziţionarea unora mai puţin poluante şi, bineînţeles, a maşinilor electrice şi hibrid plug-in. Am lansat o nouă sesiune de finanţare pentru cele două programe, vinerea trecută, şi pot să vă spun că bugetul pentru „Rabla Plus”, cel puţin pentru persoanele juridice, a fost epuizat în 20 de minute de la deschiderea sesiunii de finanţare, iar bugetul pentru persoanele fizice în mai puţin de două ore. Până acum, anul acesta, s-au achiziţionat peste 5.000 de autovehicule electrice, dar cu siguranţă vor fi mult mai multe, pentru că, după cum ştim, sunt încă probleme cu componenta de livrări pentru acest tip de vehicule”, a precizat Mihai Drăgan.

Peste 25 de branduri auto, alături de mai mult de 12 maşini unicat de peste 5 milioane de euro, dar şi de 600 de firme din domeniul echipamentelor, spălătoriilor self-service, pieselor şi accesoriilor, expun în perioada 6 – 16 octombrie, la ediţia din acest an a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii, organizată la Romexpo.

Standurile de prezentare ale expozanţilor sunt amplasate în Pavilionul B2, precum şi în zona exterioară adiacentă, pe o suprafaţă totală ce depăşeşte 25.000 mp.

Programul de vizitare al Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2022 este următorul: pe 6 octombrie, între orele 12:00 – 20:00; între 7 şi 15 octombrie, în intervalul orar 10:00 – 20:00; pe 16 octombrie, între orele 10:00 – 18:00.

Preţul unui bilet de intrare este de 50 de lei. Accesul copiilor sub 7 ani şi al persoanelor cu dizabilităţi este gratuit, această din urmă categorie fiind nevoită să facă dovada cu un document aferent.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

4 Comentarii

  1. subventie pentru t’z.i`ga\ni.i in materia….plasticului vechi!
    (va radeatzi de Trabant,
    v-a ajuns ruga!)

  2. Haloooo, tziganiada! E liber la vauchere fara numar! Apropo de vaucherizarea becurilor pentru 200 lei, in 4 camere nu iti trebuiesc mai mult de 4 becuri, aici fiind vorba de case tip cazemata si firme cu camere uriase. Programul becul e pentru caposii cu imoniliare si afaceri, nu pentru cetateanul obisnuit!

  3. Accesul cu dizabilităţi este gratuit. Deci si Ciuca poate vizita Salonul.

  4. Se vede ca si birocratia cu cat este mai mare,plus mersul pe jos,care face piciorul frumos,plus statul ore intregi pe la ghisee,sunt foarte sanatoase pentru mediul verde,verde ca si fatza fraierului plin de nervi cand va vrea si el sa-si rezolve o treaba cu incompetentii pe care nu-i duce mintea ca sa rezolve lucrurile mult mai simplu.Pentru ca tovarasul cu rabla trebuie sa mearga la primarie sa-si depuna un dosarel,asa cum zice tovarasul de la Mediu,ca fara dosarel nu se poate ca primaria sa vada daca tovarasul fraier este cu toate darile si amenzile platite la zi,ca numai asa sa ii dea tovarasului aprobare,ca apoi tovarasul sa faca alte drumuri ca sa gaseasca si sa negocieze pretzul de ridicare al rablei cu cei care aduna rablamentul si care nu scapa nici aia ocazia de ai incarca,sau descarca,per total,cat mai mult din suma aia de 3.000 de lei pe care are sa o primeasca nea Cutare intr-o zi la o data necunoscuta. Apoi cu dovada si stampila de la cimitirul de rable,plus tablele cu numarul de circulatiune de la rabla,nea Fraieru’ trebuie sa mearga la coada la Serviciul Circulatiune sa i-radieze fierul vechi si abia apoi se va intoarce cu alta dovada de la aia la circa financiara cu care sa il i-radieze si pe tovarasul Fraier de la impozitarea vechii carutze.Dupa care va merge cu toate dovezile posibile si imposibile undeva ca sa primeasca aprobare pentru a i se trimite banetzii prin posta la o data necunoscuta. Simplu ca buna ziua.Si se mai lauda astia si cu digitalizarea lu’ peste.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.