În plină pandemie

Trafic record în porturile de la Marea Neagră

Traficul de mărfuri din porturile maritime românești a consemnat în primele patru luni ale acestui an o creștere cu 3,31% (656.183 tone) față de perioada similară a anului trecut, când s-a raportat un record istoric. Această performanță este una demnă de notat în condițiile în care de două luni economia suferă extrem de mult din cauza pandemiei de coronavirus. ”În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creștere de 3,31 % (656.183 tone) față de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019”, spune Costal Stanca, directorul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.

Traficul total este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit și 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim și 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial. S-a menținut evoluția spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creșterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, față de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019. Creșteri de trafic se regăsesc și în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrășăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, mașini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate pentru: produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), semințe uleioase și fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%). În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime românești scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce privește cantitatea de mărfuri, și de 1,35% la număr de TEU.

Numărul total de nave operate în primele 4 luni ale anului 2020 este mai mare, de 4.450, față de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Astăzi, 11 mai 2020, sunt în operare în porturile maritime românești 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

5 Comentarii

  1. lasati ba tatarilor de teleorman, cachum ca lucrarea liberala capitalista UE sa ternat, bozgorii vor lua napoi ardealul, ca defapt e alor. Si nu se vor opri acolo, vor elibera si telormanu de scursura tatareasca a lui besescu petrov1, emil constantinescu, petre roman etc, ce au distrus prin demolare si devalorizare bunatate de fosta tara, si exterminat millioane de familii romanesti cu bunici si copii.

    va asteapta plutonul de executie pa stadion, aleagasar cenusa de voi, tatari blestemati. Numa paguba si prapad faceti tarilor pancare dinpacate vati nascut. Nu va uita nimeni, leprelor. Nu e cum. Nici tagesschau24 daunezi, avioane militare de transport sa aduca romanu la neamt, ca pa sinistrati, fara drepturi. sai culeaga aspragasul. Unde se spicula, cum ca tatarii in romania le da numa 200 pa luna, pacan neamtu ar trebui sa le dea salariu minim pa cca 1800 euroi. Veti da socoteala bestiilor cu basescu vostru, nu vi sa uita, nu vi se iarta.

  2. Cum ar fi daca am avea si politicieni patrioti si nu vanzatori de tara? Huh?

  3. Radiografia traficului dovedește că România a ajuns din nou dintr-o țară industrializată, industrializare pentru care s-a muncit și investit 90 de ani, o țară aproape “eminamente agrară“. Crut de te prinde disperarea.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.