Acuzații COTAR Trai-nineacă la Autoritatea Rutieră Română!

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită deschiderea unei anchete la Autoritatea Rutieră Română (ARR), pentru a se verifica legalitatea angajărilor şi a tranzacţiilor din ultimele 12 luni, potrivit unui comunicat transmis marţi.

Conform sursei citate, COTAR solicită explicaţii ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, în legătură cu angajările care se fac în instituţiile din subordinea sa.

„Legalitatea ocupării funcţiilor publice ar trebui să fie prioritară pentru o formaţiune politică precum cea din care provine Drulă, după ce a fost votată exact pentru agenda ‘fără penali'”, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii COTAR susţin că Autoritatea Rutieră Română are mai mult cu 27 de angajaţi, transferaţi din Parlament. „Fără studii de specialitate, fără activitate în acelaşi domeniu, noii angajaţi au un singur lucru în comun: angajarea la cabinetul unui parlamentar şi o cerere de transfer la ARR, după o săptămână sau două, cel mult trei, în funcţia de consilier. Ca angajaţi ARR, noii transferaţi ocupă posturi de Referent, dar au oportunitatea de a se înscrie la concurs, pentru ocuparea unei funcţii superioare, în scurt timp. Acest mod de operare este specific în cadrul ministerului, după ce s-a eliminat posibilitatea de transfer din mediul privat către instituţiile statului, în ianuarie 2020”, se mai spune în comunicat.

Totodată, reprezentanţii COTAR consideră că Autoritatea Rutieră Română „mai are o problemă” şi cu justificarea veniturilor obţinute anul trecut, respectiv cheltuielile realizate prin achiziţiile instituţiei şi scopul acestora, inclusiv achiziţia/schimbarea de sedii.

„Aceeaşi instituţie este vizată şi de numirea Secretarului de Stat Gabor Sandor (UDMR), pe 5 februarie 2021, despre care nu se consideră că ar fi în conflict de interese, chiar dacă a condus, din 1999 până pe 25 februarie 2021, 46 de centre de formare profesională care aparţin de SC IFPTR SRL, al cărui asociat unic este Fundaţia IFPTR, (cf.art.presa) cu fondator şi preşedinte tot Gabor Sandor. Nici faptul că angajaţii ARR lucrează în paralel la IFPTR nu se consideră incompatibilitate, nici faptul că secretarul de stat Gabor Sandor a avut acces la bazele de date ale centrelor de formare profesională (adică ale concurenţei) nu se consideră conflict de interese. Iar acum se trece la un nou nivel, după ce ARR şi-a aprobat noua Organigramă, pe 29 Aprilie, astfel încât se va înfiinţa un nou Departament de autorizare şi examinare – în subordinea aceluiaşi Gabor Sandor – care va controla direct toate centrele de formare profesională din domeniu”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, „COTAR îi solicită ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, să explice cum se potrivesc aceste acţiuni din instituţiile pe care le conduce cu principiile de etică promovate de formaţiunea politică din care face parte”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

3 Comentarii

  1. El spune de ultima perioada dar e de ani de zile. Totul politic, doar pentru blocari si interese financiare! Apropo, acest individ de la cotar, sa spuna cine a aprobat firmelor straine sa foloseasca infrastructura romaneasca cu tot ce exista fara a plati la stat sau fara o investitie cat de mica! Stie individul la ce firme ma refer.

  2. De cand a fost infiintata aceasta institutie a devenit o cloaca de spagari. cei care supravietuiesc in transporturi, cei mari dar si cei multi pot spune multe despre asa zisii inspectori ai statului. Normal aceasta capusa trebuie desfiintata.

  3. Da măi fraților dar mai întâi SIIJ că aceasta a fost în programele coaliției și johanis

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.