
De multă vreme n-am mai umblat noaptea ca huhurezu prin București. De data asta l-am văzut mai pustiu ca niciodată, fără rătăciți și fără poliție, fără îndrăgostiți și fără terase fremătînd sub asaltul fluturilor de noapte.
Scandalul tramvaielor pentru Capitală, produse de Astra Vagoane Călători, a dus la această inițiativă neobișnuită. Pictate de presă ca periculoase, zgomotoase și nedotate, tramvaiele de la Arad sunt ținute într-un depou din București, deși au trecut toate probele tehnice pe traseu. Ele așteaptă semnăturile susținătorilor Gabrielei Firea pentru a închide doar procesul de recepție.
Pentru a curma zvonurile și alegațiile (afirmații lipsite de dovezi), ASTRA Vagoane Călători a invitat jurnaliștii la o călătorie de noapte cu tramvaiul Imperio, aflat de săptămîni bune în probe de noapte și certificări. În fapt, este vorba despre prelungirea unui scandal între o facțiune din Primăria Capitalei, aflată în continuare sub aripa Gabrielei Firea, fostul primar, cea care a ținut morțiș ca Bucureștiul să fie dotat cu 100 de tramvaie produse în Turcia de societatea Durmazlar.
Echipa desemnată atunci să întocmească un caiet de sarcini a fost aproape similară cu cea care a decis victoria producătorului turc (fără experiențe și performanțe în domeniu), înlăturat de instanța românească. Și care echipă este aproximativ aceeași cu cea care tergiversează recepția. De atunci, Gabriela Firea și oamenii ei din primărie au derulat o campanie de contestare a contractului, a producătorului arădean, a tramvaielor, a ansamblelor folosite în construcția acestora (s-au legat inclusiv de unul dintre cele mai performante motoare fabricate de producătorul german Siemens AG).
La această contestare orchestrată s-au adăugat și jurnaliștii, mai ales cei din grulpul Antenelor 1 și 3, mari experți în tramvaie și în contracte cu municipalitatea pe vremea primăriței, plus susținători vizibili ai acesteia pentru un viitor mandat la primărie. În campania de contestare au fost mobilizați și alții, foști colegi sau colaboratori ai fostei primărițe în perioada ei jurnalistică și pe care o așteaptă din nou la Primăria Capitalei. Ușor de înțeles, de ce!
Iată o mostră jurnalistică de la Observatorul Antenei 1 (unde a prestat și Gabriela Firea): „Un tramvai numit dorință: Modelele Astra troncăne mai rău ca cele vechi, au mai puține scaune, iar vatmanii din București nu le vor”.
Nu mi-am putut reprima tentația de a asista la această nouă „bombă” de presă, stil vizita fantomatică a lui Elon Musk. Așa că, după miezul nopții, joi dimineața devreme, am descins în stația Crângași, așa cum era precizat în invitație. Nu vreau să descriu reacțiile nocturne ale jurnaliștilor. Nu merită. Esențial este că au lipsit revoltații apărători ai dreptății (Adrian Ursu și Oana Zamfir, fostă Stancu, mult prea departe de ce au fost odată în materie de investigație și obiectivitate), au lipsit și cîrtitorii de serviciu de la B1 TV, au lipsit și alte amplificatoare ale fostei primărițe.
Și a urmat o cursă de noapte prin orașul aproape pustiu, cu directorul de la STB, cu inginerii din fabrica de la Arad și cu o ceată de cameramani dornici să filmeze căteva defecte. Călătoria a fost plictisitoare. Mai mult un fel spectacol vesel al cameramanilor. Două tramvaie Imperio au străbătut noaptea, semnalînd Primăriei Capitalei și bucureștenilor locurile prin care liniile vechi de tramvai sunt uzate, prost fixate și periculoase. Pe tronsoanele cu linii noi, tramvaiele Imperio le-au parcurs ca toate tramvaiele. Lin și silențios sau cu forță și viteză, înscriindu-se lin chiar și în curbele foarte strînse. De altfel, eu unul nu înțeleg de ce Primăria Bucureștilor a ținut morțiș să comande tramvaie atît de lungi, mai ales după experiența nefericită cu autobuzele Otokar (turcești și ele), mult prea lungi și plimbate goale și de pomană pînă la aeroportul Otopeni.
Neașteptat a fost faptul că tramvaiele de Arad sunt dotate și cu cîteva prize de încărcare a telefoanelor, cu POS pentru validarea cardurilor și cu facilități de coborîre și cu semnalizări ale călătorilor pentru vatman. În rest, o tehnologie modernă adusă la cedere pentru a contracara o insistentă manipulare mediatică.
La sfîrșit, spre ora 2 din noapte, la Piața Presei (unde ajung din ce în ce mai puțini jurnaliști!) un vatman de tramvai le spunea cameramanilor sătui de drum:
Fac meseria asta de 20 de ani, dar niciodată nu am avut parte de un tramvai atît de modern!
Călătorii așteaptă, presa scrie, războiul în favoarea turcilor continuă!
Tramvaiul e bun sau rau dar sa mai dam o copita liniei expres 783,alea sunt autobuzele lungi si care se plimba chiar foarte aglomerate cu valize si cu cei din orasul Otopeni,e a doua oara cand se face aici propaganda contra lor si prima data chiar au fost inlocuite cu autobuze scurte in care era f aglomerat de se mirau toti strainii si unii vin in grupuri cu valize si alte angarale,cum de se poate asa ceva.Cum ar trebui sa fie un autobuz care merge la principalul aeoport dimn Romania ca sa fie satisfacator,asa cat un maxi taxi? In realitate masinile celor din Snagov si imprejurimi multe suv uri , aglomereaza soseaua si fac autobuzele sa se taraasca.Unii formatori de opinie ar trebui sa se ma urce si in mijloacele de transport in comun din cand in cand si apoi sa scrie ca ii incurca autobuzele.No offence.
Cum vad eu lucrurile.-
Decizia CNSC „admite, în parte, contestația formulată de Astra Vagoane Călători SA, în contradictoriu cu Municipiul București, și anulează adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 3307/04.11.209 și 3308/04.11.2019 și raportul procedurii de atribuire nr. 3297/04.11.2019”, se arată în Decizia CNCS obținută în exclusivitate de Club Feroviar.
CNSC obligă Primăria Municipiului București la reevaluarea ofertei Durmazlar Makia Sanayi Ve Ticaret Aș, în termen de 20 de zile de la primirea deciziei. ”
Astra si Primaria Buc au contestat decizia de mai sus care a ramas Definitiva prin respingerea de catre Curtea De apel a ambelor contestatii.
Trebuie sa se revina la Decizia CNSC de mai sus prin care a fost obligata PMB „la reevaluarea ofertei”.
Aceasta inseamna ca PMB trebuie sa Respinga cererea (fiind anulate deja de CNSC (adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 3307/04.11.209 și 3308/04.11.2019 și raportul procedurii de atribuire nr. 3297/04.11.2019”)pe baza unui raport de netribuire aratind incalcarile legii si ale caietului de sarcini.
SAu ,daca tremvaiul Astra Arad corespunde caietului de sarcini, respingind oferta turcilor ,admite oferta Licitatorului Astra ARad.
Alta posibilitate-Dupa expirarea term.de 10 zile de contestatie pt.turci,ce apare ca evident ca va fi respinsa, Comisia de licitatie si atribuire ,in baza unui caiet de sarcini -daca este cazul ,NOU si LEGAL ,poate organiza licitatia si atribuirea catre Astra Arad sngurul licitator ce indeplineste conditiile (produs omologat,cerinte tehnice corespunzatoare etc ).Orice tergiversare a PMB de a-si indeplini obligatia reiesind din Decizia CNSC inseamna trafic de influenta,abuz in serv. pagube cauzate.
Cum scriam , disperarea ( poate alimentata si de frica raspunderii ) , a fostului primar si a acolitilor , inclusiv prezenti la subsolul articolului , este evidenta . Pe fata . Acum il ataca orbeste si pe CORNEL NISTORESCU , practic pt. faptul ca a ales sa se documenteze direct , la fata locului . Cintati bai , la alte mese aici v-a luat lumea seama . Ati lasat o dira de coruptie de te trazneste . Ca de asta este vorba , nu mai pacaliti pe nimeni .
Domnule Nistorescu, dumneavoastra mai cititi ce scrieti?
Intr-o problema exclusiv tehnica dumneavoastra bagati politica grosolan partizana din greu. I-ati intrebat pe cei care au obiectiuni pe ce se bazeaza, oare pe careva prevederi contractuale? Sau le-ati pus eticheta de psd-isti si dupa asta ati decretat ca asta spune tot, nu mai avem ce discuta. Sigur a facut cineva o comparatie intre cerintele din contract si realitate. Dintre acestia de ce nu ia nimeni atitudine?
Mai cititi o data ce scrie „Un cetatean bucurestean” la 20.26.
O plimbare a unor ziaristi si poate tine loc de receptie?
Sunt de partea oricui care spune ca industria roimaneasca trebuie incurajata . Dar asa?
Cu ce este vinovata doamna Firea? Ce a facut ca sa nu se receptioneze vagoanele? N-ar trebui sa ne spuneti asta , cu subiect si predicat?
Don Cornel, pentru a fi deplin obiectiv, meri si la Timisoara, sa le vezi pe alea turcesti! Am mai zis, ambele sunt cu licenta germana, asa ca..
Nea Cornel isi alege cate un subiect mai mult ca sa le faca lobby febletelor, cazul Fierea fiind deja notoriu dublat fiind de a3, Voiculescu, mai prudent TV-Ghitza, dupa care urmeaza Semeon si Shosho Troaca…Chestiunea nu ar fi prea deranjanta, impricinatii suferind de tare condamnabile, daca i-ar aborda pe aspectul esential ca toti sunt de aceeasi sorginte, chiar daca apartinand de
sectii diferite ale Securitatii! Tramvaiele turcesti ale lui Fierea tin de apartenenta ei la reteaua Turcitului Del Ponte si daca
seful retelei ramanea Micul Mao mai departe Fierea lua spaga de 20% de la bolsevicii chinezi pentru tramvaie cu motoare copiate de la General Motors si caroserii suedeze…Problematica e ideologica precum pe toate palierele societatii securiste romanesti
si nu are legatura cu tehnicitatea, respectiv calitatea si aspectul modern…Important e sa nu functioneze mai mult de 5 ani ca sa se incadreze in rotatia legislaturilor si astfel toti acoperitii sa fie multumiti…
Mai luati un haos de la „guvernul mieu producatorii de condoleante.ro”!
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/guvernul-vrea-sa-i-scuteasca-prin-lege-de-dosare-si-pedepse-pe-cei-care-care-intra-sau-care-se-afla-ilegal-pe-teritoriul-romaniei-914995.html
E viata foarte buna in Romania si se deschid frontierele pentru orice infractor si infractiuni, ca asa se poate mentine haos in justitie, politie, politica si toate instititiile din Romania! Acum, dupa ce intra pe felie shengen si, cine stie ce pastele mamii lor au mai aprobat, pare ca deschiderea frontierelor pentru orice a fost ultimul hop apasator, vor fi de toate rele si grave pe banda rulanta! Fiecare e obligat sa isi pazeasca pielea, borfasii din functiile guvernamentale nu au nicio grija, au dat liber la infractiuni pe banda rulanta pentru orice cetatean roman sau strain care ucide si fuge in tara lui sau in alta tara! Felicitari infractorilor organizati din guvernul Romaniei pentru ca ii ajuta pe semenii lor!
@1
Mars, sa-i zici lui tactu’ si cu mine sa vorbesti frumos !
Pune mana pe carte (intai un deget, pe urma altul, etc.) si ai sa vezi ca nu „frige”.
Cand vei invata ce este aia o procedura de licitatie, poate vei avea o sansa sa iesi din grupul progresist, al trolilor nascuti „obositi”.
Imi permit un sfat. Exista batrana catedra de mare prestigiu de material rulant din politehnica bucuresteana. De ce patronul a venit cu inginerii sai de la Arad si nu a apelat la unii universitari din domeniu invitandu-i la o discutie profesionala. Avem specialisti de prestigiu care pot face lumina in tot acest veritabil circ mediatic din care cel mai mult pierde ca imagine producatorul. Nici el si nici ziaristii pe care ii plimba cu tramvaiul nu vor fi vreodata convingatori ca specialistii. Chiar si televiziunile tot mai deplorabile ar trebui sa aduca astfel de invitati si nu tot soiul de necunoscatori in problema.
Trebuie ca ai minte de userist. Oricum turcii sunt mai inteligenti ca tine. Nimeni nu da spaga inainte in astfel de cazuri mai ales cand este vorba de romani.
La prima vedere tramvaiele de la Arad arata foarte bine, moderne, design f placut, calitative…ca si noul tronson de metrou din Dr Taberei…autobuzele turcesti aduse de patzachina Firea (si neplatite integral) sint urite, fara comfort, materiale si design interior cheap, etc…
Nopatea ca hotii, procedau securistii de pe timpuri. Pentru unii naravul a ramas. Ce tramvai o fi ala daca trebuie supus la o sumedenie de teste dupa ce a fost cumparat? Doar un neavenit ca Nicusor a putut sa faca un asemenea circ. Ce garantii a dat producatorul pe semnatura pentru ca aceste comedii penibile sa nu mai fi avut loc ulterior? Probabil ca mai nici una. Un fabricant serios si de meserie isi livreaza produsele insotite de hartii care le atesta calitatea si performantele. Dar pe langa acestea garanteaza si cu reputatia sa. Iar reputatia
unui producator exista cand acesta reuseste sa vinda altora straini marfa sa. Plimbatul acesta publicitar cu tramvaiul mai mult strica decat repara.
Eu vreau sa va spun ceva, asta deoarece in rubrica cultura, nu mi-au publicat comentariul. Nu exista poezii de Marin Sorescu, nici in librarii, nici in cele anticariate, in Bucuresti. Acum sa trecem la subiect. In Bucuresti (si in imprejurimi), sistemul de copostare (fara metrou), este cel mai tampit sistem, pe care l-am cunoscut in lume, nu pti taxa un nou bilet, pana cand, nu expira 90 de minute, este cea mai mare prcarie! Trebuie sa stai cu ochii pe ces, ca nu cumva sa vina controrolul si sa-ti expire biletul.
Despre taxiuri, va zic din experienta. Ca pret, sunt acceptabile, ca oameni care te servesc, o mizerie. Sunt multi taximetristi, care nu stiu sa sa se poarte cu clientul, mai mult, nu iau oameni, decat daca vor. Inseamna, ca le merge bine. Am facut pe pielea mea o statistica si va pot spune, ca doi din cinci au fost amabili. I-am apreciat. Salutari, domnule Nistorescu si ramaneti sincer.
Firea era tonomat(ă) adevărat inca de cand facea emisiuni la TV. Incredere in FiiRea primăriță fatALă. Autobuze turcesti afacere pe cinste cinstita la primaria Capitalei.
Securista basoida Fierea a fost preluata prin testament politic de mostenitorul Basoiului Alogenul Secu-i fapt pe care nea Cornel
e condamnat sa nu-l priceapa, cu toate ca-i cunoaste mai mult ca sigur devenirea si periplul prin alcovuri dinainte stabilite de superiorii care au avut-o in legatura operativa!!! Transferata la febletzea lui nea Cornel, Dan Voiculescu, pentru subminarea din interior a trustului a primit in 2012 – odata cu LEGENDAREA lui Del Ponte, fiul de cominternisti, de catre Basoid in fruntea PSD cu concursul ofiterilor acoperiti ca miliardari Ghitza si Lenutza Udrea, dupa care prin lovitura parlamentara de stat a preluat guvernul – o noua misiune, intrarea in politica mare fiind dotata cu o limbaritza de catza si un tupeu mai ceva ca Shosho Troaca!
Adusa de Securitate prin Del Ponte, Fierea urma sa-i asigure spatele in partid, inclusiv dupa ce Dragnea l-a demascat…Del Ponte
a fost obligat sa-si faca „harakiri” la un genunchi parasind apoteotic, in flacari prometeice ce au costat viata a 64 de tineri romani, sefia administratiei statului si astfel provocand o criza politica majora avand ca scop instalarea guvernului lui tac-su
fruntasul GEG, dupa care a plecat la otomani sa-l unga Dictator pe Erdogan printr-o inscenare de puci militar…Puci militar pe model sovietic 1991, sefii pucisti ai KGB si GRU fiind arestati in come alcoolice, in acest fel putand iesi din scena „credibil”
CRIMINALUL CONTRA UMANITATII Gorby…
20.52, ce inseamna creier de un bit?
Memoria o poti masura in biti dar nu creierul!
Îi doare pe toți în tuhăs de calitatea produselor, de performanțele tehnice, sau de prețul de achiziție .
Important este parandărătul, care de la turci poate fi ceva mai mare , așa că singura rezolvare onorabilă ar fi testarea în paralel a ambelor vehicule, cu curse făcute pe același traseu și cu aceiași vatmani asistați de specialiști în domeniu , care să conducă fiecare dintre tramvaie, eventual și cu călători în ele și după aceea să se aleagă, prin vot secret dacă e cazul, firma câștigătoare !.
În caz de oarece egalitate a parametrilor tehnici, trebuie să primeze prețul, iar dacă și acesta este sensibil egal – produsul românesc !
Ești Cetatean Bucureștean cum sunt eu chinez. Cu cât a crescut prețul la curent, utilități, piese, carburant? Constructorii de la Autostrăzi au încetat lucrul și au obținut măriri de cel puțin 40 la sută. Ai creierul de 1 bit sau 0 biți. Ești Troll al lui Firea? Marș de aici. Mergi pe jos
„și totuși care-i ADEVĂRUL?