Transportatorii români, cocoșați de Comisia Europeană: „Consum inutil”

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere Comisiei Europene (CE) suspendarea urgentă a aplicării obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor şi anularea interpretării restrictive a CE legată de obligaţia întoarcerii acasă a remorcilor şi semiremorcilor acestora, se arată într-un comunicat remis luni.

„În acest context economic dificil, este necesară tăierea tuturor măsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plină criză pentru a se asigura coerenţa între declaraţiile liderilor europeni şi acţiunile acestora şi ale Comisiei Europene la nivel european şi naţional”, se menţionează în comunicat.

Uniunea Europeană se află în plină criză energetică, iar industria transporturilor rutiere este profund afectată de creşterea preţurilor la carburanţi şi de prevederile abuzive ale legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1 precum obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, care trebuie respectată de companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE începând din februarie 2022.

Conform sursei citate, în timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanţi lideri europeni precum Premierul Belgiei, Cancelarul Germaniei şi Preşedintele Franţei anunţa „sfârşitul abundenţei”, „ierni dificile” şi incertitudine legată de securitatea aprovizionării energetice, legislaţia europeană obligă transportatorii rutieri să îşi aducă camioanele acasă goale, inclusiv remorcile şi semiremorcile acestora în interpretarea CE, generând consum inutil de carburant şi costuri nejustificate şi împovărătoare pentru transportatorii români.

„Reamintim că Studiul Comisiei Europene privind întoarcerea acasă a camioanelor publicat în 2021 confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri Est-Europeni şi asupra mediului, semnalat de UNTRR instituţiilor europene”, se mai spune în comunicat.

Studiul Comisiei Europene arată că această măsură va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creştere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internaţional de marfă) şi ar putea genera o creştere a costurilor de pâna la 11.000 euro pe vehicul pe an (o creştere de aproximativ 10% faţa de situaţia actuală) – în medie pentru transportatorii stabiliţi în ţările din Europa de Est care operează în ţarile din Europa de Vest.

UNTRR şi transportatorii români au contestat această măsură discriminatorie în faţa Curţii de Justiţie a UE, iar acţiunea UNTRR a fost susţinută de Guvernul României.

Totodată, România şi mai multe State Membre au contestat la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene – CJUE această obligaţie şi o serie de cauze judiciare sunt în curs.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Guvernului României să continue demersurile la nivel european împotriva obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, iar până la o decizie CJUE privind cauzele judiciare depuse, să solicite Comisiei Europene suspendarea aplicării acestei măsuri care generează consum inutil de carburant având în vedere impactul semnificativ asupra mediului şi asupra transportatorilor afectaţi de creşterea costurilor la carburanţi.

UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independenţa, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 7
Author

10 Comentarii

  1. pana acum au facut nanel ca banutzii curgeau. las’ baieti ca va „descurcati” voi! cine crede ca acest tavalug nu il va atinge se inseala amarnic. credeti ca va veti pastra confortul? inca credeti ca totul va trece? ca guvernul va vrea binele? ca va protejeaza de „virusu’ ucigashhh”? continuati cu joc de gleznute descoperite „progresiste”.

  2. Tocmai asta se și urmărește: să vă pună pe butuci !
    Las’ că REZOLVĂ Dulapul IMEDIAT !?

  3. Parazitul Globalist Klaus Iohannis si Echipele Cistigatoare ale Loserilor de Serviciu in Concubinaj cu Bulibasa Satrei PSD Ciolacu Marcel se Prostitueaza cu Cicciolinele UDMR in Solda Despotului Luminat Orban Viktor pentru a Aliena Iobagii Mioritici ajunsi in Pauperizare Totala si Pragul Sinuciderii.
    Parazitul Globalist Klaus Iohannis trebuie Arestat Neintirziat pentru a Salva ce se mai poate Salva inaintea Iernii.
    Tovarasul Gheneral Dr. Docent Nikulaie dela Dolj trebuie Predat Rusilor in Schimbul Tezaurului, Basarabiei, Bucovinei si Insula Serpilor. „Aliatul Strategic” si Sultanatul UK sub Boris Johnson ne-au Tradat…din Nou.
    ARESTATI PARAZITUL GLOBALIST !

  4. Comisarul european pentru transporturi se numeșteeee…. Adina Vălean. Și este membru al… Partidului Național Liberal din… România.
    Transportatorii au ales-o cu mic, cu mare, pentru ca această funcție să nu ajungă la ciuma roșie.
    Vă e greu, dragilor?
    Ghinion!

  5. Ce e greu de inteles, cateii din est, pot primi resturile, ciolanele trebuie sa ramana in vest. Este egalitate intre tarile membre UE, cand vine vorba de obligatii, cand discutam despre drepturi, e alta poveste

  6. Adina Valean a fost pusa comisar (desi intelegerea era pentru Rovana Plumb) tocmai pentru ca executa intocmai si la timp ordinele comisiei. Se pare ca Valeana este o persoana mult mai „abordabila” ca sa spun asa, se observa si din vocea alterata de prea multa iarba dracului + apa tare.

  7. @Piston – cam ca toti romanii care au primit functii la CE si prin alte comisii, toti sunt niste sclaveti ai grupurilor de interese

  8. Credeați că veți turna diferența la motorina tot în gaura din buzunarul săracului dar n-ați nimerit-o.Daca ne ducem de râpă, ne ducem toți așa că păzea cu aia „noi-ei”.Interesul e comun, de la femeie de serviciu la milițian si de la brutar la patron de lanț de restaurante.Cu cât înțelegeți asta mai repede, cu atât cresc șansele să ieșiți cu bine, tăvăliți și zgâriați, cu cucuie și vânătăi, dar vii, din toată porcăria asta. Dacă nu, vă ia gaia pe rând, de oriunde v-ați ascunde.

  9. Si Comitia este cum este , dar si de voi mi-e sila . Cand ma gandesc ca erati invatati sa lucrati doar cu sclavi , fara Tahometru si timpi de odihna ca la calul din Fefeleaga . Daca sunteti cacanari ajunge ca ai ,,vostri,, sclavi sa va repudieze si ei , iar pe dezbinarea romanilor (in romani smecheri si unsi cu rahat si pentii speciale , pana la papagali care pentru o pita se sinucid la locul de munca) au mizat strainii de la maritul Decebal pana astazi la Maria lui Iohanis . E trist dar adevarul e acesta !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.