Trenuri ținute în câmp 9 ore: Apoi sarabanda declarațiilor!

UPDATE Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a transmis, joi, explicații după ce a spus că nu el trebuie întrebat de soluții pentru călătorii blocați pe câmp, în două trenuri. Într-una dintre garnituri se aflau peste 30 de elevi care veneau din tabără, de la Costinești.

Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a spus că vrea să explice contextul afirmației de joi dimineață într-o discuție telefonică de la Antena 3.

„A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, explică Vizante.

Directorul CFR Călători a dat asigurări că pasagerilor că, mai ales în situații dificile, compania a depus și depune toate eforturile pentru a depăși dificultățile survenite cât mai rapid.

UPDATE Florin Cîțu îi cere ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă să îl demită pe directorul CFR SA, Ovidiu Vizante, spunând că „dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”.

„Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, este mesajul lui Florin Cîțu, care, practic, îi cere ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, să îl demită pe directorul CFR SA, Ovidiu Vizante.

UPDATE Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță, anunță ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace. Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță. Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora. Vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, spune, joi, pe Facebook, ministrul Cătăin Drulă.

El afirmă că deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.

„Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură. În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată. Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului. Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie. Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei. Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, conchide Drulă.

Mecanicul trenunului de marfă care a lovit o altă garnitură staționată, în stația Fetești, jud. Ialomița, ar fi adormit și ar fi fost sub influența alcoolului, a spus, joi dimineața, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. De asemenea, sistemul care ar fi trebuit să frâneze trenul nu funcționa.

Premierul Florin Cîțu a declarat, joi, că nu i se pare normală atitudinea directorului CFR Călători, Ovidiu Vizante, care a spus că soluția pentru cele două trenuri care au stat în câmp, la Fetești, nouă ore este în altă parte.

Florin Cîțu a spus că a fost informat de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, joi dimineață, despre accidentul feroviar de la Fetești, precum și de situațiile înregistrate cu cele două trenuri care au stat mai bine de 9 ore în câmp.

„O să am o discuție să văd care sunt concluziile. Nu pot să vă spun de ce nu s-a intervenit (în cazul trenurilor blocate în câmp, în unul dintre ele fiind zeci de copii care veneau din tabără – n.r.). O să cer o situație de ce nu s-a intervenit. În același timp vă spun că nu mi se pare normal ca într-o astfel de situație șeful de la CFR Călători să spună că soluția e în altă parte. Soluția e a celor care administrează”, a spus Cîțu.

Întrebat dacă îl va demite pe directorul CFR Călători, premierul a spus că „o să vedem ce s-a întâmplat”.

Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a intervenit, joi dimineață, la Antena 3, și, întrebat de ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la acel tren, și a spus că nu el trebuie întrebat despre acest lucru.

„De ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste linie (…) Încercați, totuși, să vorbiți cu responsabilii, cei care se ocupă de circulație. (…) Cred că e impropriu să spuneți că au stat abandonați (…), încercați să găsiți transbordare pentru 1.000 de călători la 1 noaptea”, a spus Vizante.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Căile ferare sînt lăsate-n paragină mai peste tot în Europa. În același timp vorbesc despre decarbonizarea planetei (o mare minciună, CO2 este de 1,5 ori mai greu decît aerul) cînd transportul feroviar este cel mai ieftin, nepoluant mijloc de transport.
    Poate vor să schimbe totul iar acum experimentează în China. (Toate trenurile de viteză din China sînt tehnologie occidentală)
    În orice caz, binele nu ni-l vor.

  2. “încercați să găsiți transbordare pentru 1.000 de călători la 1 noaptea”. Dar protocoale pentru asemenea situații trebuie să existe. Dacă doamne ferește suntem atacați cu ce transportăm și cine dirijează deplasarea unei divizii 10 000 de soldați + forțe și miloace care necesită cam 900 de vagoane. Mai avem atâtea că în 1990 erau mai multe Zeci de mii. Am zis o divizie nu 10. Sau domnii miniștri visează că vor sări din străinătate Unități de intervenție rapidă. Asta înseamnă două săptămâni și și atunci trebuie să-i transporți, cazezi, coordonezi cu unitățile tale (rezevișți 6 luni de instrucție în spatele frontului până devin apți să-i trimiți în linia Întâi). . O jale și o disperare de nedrscris. Cum a ajuns Danemarca pe care o băteam cândva acasă cu 4-0 să umilească la fotbal, tor așa ne poate îngenunchia armat și o țară cu populația Luxemburgului.

  3. Nesimtitul ala de director trebuie dat afara urgent. Lui i se pare normal sa vorbeasca despre 1000 de oameni (calatori, nesimtitule, ca asta scrie pe usa ta la serviciul de unde iei bani grei!) ca despre 1000 de saci cu cartofi. Iar Citu cel maret crede ca e normal sa i se dea rapoarte detaliate, pe care sa le studieze la cafeaua de dimineata, despre ce urgente au fost prin tara, in timp ce el dormea bine-mersi. 1000 de oameni lasati in cimp, in miez de noapte, e o bagatela pentru mizerabilii astia de politicieni care au transformat Romania in propriul lor bordel financiar/economic, cu un imens felinar rosu pus in dreptul drapelului national.

  4. Eu nu mai merg cu statul mafiot de 3l de ani! Cine dracu mai merge cu cfr-ul lui Johannis? Prostii! Desteptii cumpără mașină germane s.h!

  5. Acuma se vede ce au facut timp de 30 de ani .Au distrus tot.Halul in care a ajuns CFR-ul asa arata si Romania.Si acesta este deabia inceputul.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.