Ultimul weekend de vară cu un program fabulos de teatru şi muzică

Festivalul de Teatru Independent de Orice

Cea de-a VII-a ediţie UNDERCLOUD – Festivalul de teatru independent de orice, se va desfăşura în perioada 1-11 septembrie, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român.

Anul acesta este prima ediţie internaţională, cu participarea unor trupe din Anglia („Actors Touring Company“, cu spectacolul „Blind Hamlet“, producţia britanică fiind prezentată anul acesta şi la Edinburgh Festival Fringe), din Franţa (Compania de dans „BAKHUS“, cu spectacolul „A l’ombre de Coré“, prezentat în mai multe teatre şi la festivaluri internaţionale, printre care şi Avignon, secţiuneaOff), din Ungaria (Compania „FORTE“, ce va prezenta spectacolul „Aşteptându-l pe Godot“).

Teatrul Act, Godot Cafe-Teatru, Unteatru, Teatrul Fără Frontiere, Teatrul nu e o clădire, Asociaţia Catharsis, Teatrul de Artă, Teatrul Luni de la Green Hours şi Compania de Teatru D’AYA sunt producători de teatru independent care participă în UNDERCLOUD. Actori care susţin şi joacă în Festival: Oana Pellea, Maia Morgenstern, Marian Rîlea, Marius Manole, Lia Bugnar, Medeea Marinescu, Marcel Iureş şi mulţi alţii.

UNDERCLOUD este un festival-concurs, juriul din acest an fiind format din: Sanda Manu, regizor, George Ivaşcu, actor şi directorul Teatrului „Metropolis”, Irina Ionescu, teatrolog, prof.univ.dr. Ludmila Patlanjoglu, critic de teatru, Cristina Bazavan, jurnalist, blogger, Iulia Popovici, critic de teatru.

Spicuim câteva date din program: sâmbătă, 6 septembrie, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român, de la ora 21.00, Actors Touring Company din Marea Britanie va prezenta spectacolul „Blind Hamlet“ de Nassim Soleimanpour. Regia: Ramin Gray.

Spectacolul Blind Hamlet

Ce ai face dacă viitorul ar începe să se vadă în negru? Ai călători? Te-ai concentra asupra familiei? Ţi-ai descoperi un nou hobby? În „Blind Hamlet“, scriitorul iranian Nassim Soleimanpour se confruntă cu pierderea lentă a vederii. Tragedia se prefigurează, dar el alege să se joace, prin intermediul unui dictafon, cu adevărul, ficţiunea, destinul şi şansa. Îi invită pe William Shakespeare şi pe câţiva membri ai publicului să se joace împreună cu el. Şapte persoane din public vor fi invitate pe scenă, pentru câteva jocuri simple. Restul publicului va fi, de asemenea, rugat să participe, în anumite momente ale spectacolului. Actors Touring Company comisionează, produce şi promovează teatrul internaţional contemporan în Marea Britanie şi în afara graniţelor ţării de reşedinţă. Compania funcţionează încă din anul 1980. Spectacolul este interactiv şi se va juca în limba engleză.

Duminică, 7 septembrie, tot la Muzeul Naţional al Ţăranului Român, de la ora 21.00, Compania franceză de dans „BAKHUS“ va prezenta spectacolul „A l’ombre de Coré“. Coregrafia: Mickaël Six. Dansatori: Mickaël Six şi Sami Loviat-Tapie.

Compania de Dans Bakhus

Producţia a fost creată în 2011, după întâlnirea coregrafului Mickaël Six cu talentatul dansator Sami Loviat-Tapie. Proiectul coregrafic explorează dimensiunile câmpului vizual – ceea ce vedem în realitate şi ceea ce ni se pare că vedem. Hipnotizat, într-un univers poetic, publicul, fascinat deopotrivă de regatul umbrelor şi de lumea înconjurătoare, se va găsi în imposibilitatea de a şti ce să privească mai întâi. Producţia propune un adevărat joc al umbrelor şi al luminii, al inserţiilor video, este plină de inventivitate şi de poezie şi prezintă, în plus, doi dansatori extraordinari (hip-hop, dar cu o solidă pregătire coregrafică). Între realitate şi lumea virtuală se va instală confuzia. Compania BAKHUS are drept obiectiv promovarea artelor spectacolului. În sfera dansului urban şi de stradă, trupa propune proiecte artistice în care toate formele de spectacol precum teatrul, muzica live, proiecţiile video se completează reciproc.

Luni, 8 septembrie, în acelaşi loc, de la ora 21.00, puteţi viziona spectacolul „Aşteptându-l pe Godot“ de Samuel Beckett, al Companiei maghiare „FORTE“, în regia lui Horváth Csaba. Costume: Mari Benedek. Decor: Milorad Krstic. În distribuţie: Vladimir – József Kádas; Estragon – Csaba Krisztik; Lucky – Márton Pallag; Pozzo – Máté Andrássy; Baiatul– Borbála Blaskó. O propunere coerentă de teatru fizic, în care coregraful/regizorul şi membrii trupei încearcă să prezinte relaţia specială a lumii lui Beckett cu moartea, tăcerea şi muzica. Cel mai important element al spectacolului este chiar trupul interpreţilor. „FORTE“ este o companie tânără, fondată de regizorul şi coregraful Csaba Horváth, în 2005. Grupul de actori şi dansatori experimentează o formă de expresie necunoscută până acum în Ungaria. Scopul lor este să creeze un limbaj nou, omogen, cu ajutorul corpurilor, vocilor, dansului, muzicii şi textului. Csaba Horváth este dansator şi coregraf profesionist. A realizat sau a participat la realizarea unui număr impresionant de producţii. A fost prezent în calitate de dansator sau coregraf în numeroase festivaluri de gen, printre care şi Edinburgh, Cairo, Londra, iar în 2005, a fondat compania „FORTE“. Spectacolul se va juca în limba maghiară şi va fi subtitrat în limba engleză.

Radu Iacoban

Dintre spectacolele româneşti, amintim piesele lui Radu Iacoban.

Carpathian Garden, spectacolul regizat de Radu Iacoban, în care joacă alături de Tudor Aaron Istodor, va fi prezent la Undercloud 2014. Piesa se va juca joi, 4 septembrie, de la ora 21.30.

Carpathian Garden este o satiră contemporană care cuprinde un meniu complet de specii urbane din realitatea noastră imediată: de la preotul întreprinzător la actorul porno şi băiatul din parcare, de la copilul de bani gata şi prezentatorii de ştiri, până la politicieni şi moguli de presă.

Actriţa Rodica Lazăr

Cei doi actori, Radu Iacoban şi Tudor Aaron Istodor, joacă atât pe scenă, cât şi în sală, alături de spectatori, astfel că relaţionarea cu publicul este permanentă. “Structura spectacolului este fixă, chiar dacă auditoriul are iluzia unui stand-up. Asta deoarece actorii îl mitraliază cu argumente care nu îi dau timp să interacţioneze”, spune autorul Radu Iacoban.

Tudor Aaron Istodor în Carpathian Garden

De asemenea, în luna septembrie, Carpathian Garden şi În parc – acesta din urmă regizat tot de Radu Iacoban, cu Rodica Lazăr şi Istvan Teglaş – vor participa la Festivalul Social Act din Galaţi. Pe 23 septembrie este programat Carpathian Garden, iar pe 26 septembrie, chiar de ziua regizorului, se va juca În parc.

Până atunci, cele două piese pot fi urmărite pe scena pe care au debutat, adică la Godot Cafe-Teatru: Carpathian Garden – vineri, 29 august, la ora 19.00, iar În parc – duminică, 31 august, la ora 22.00, cu Istvan Teglaş şi Rodica Lazăr.

Bran-ul se transformă într-o cetate a jazz-ului internaţional

Daniele di Bonaventura

Fundaţia Culturală Jazz Festivals & Events, în parteneriat cu Compania de Administrare a Domeniului Bran, organizează, în perioada 29-31 august 2014, a II-a ediţie a festivalului Jazz at Bran Castle, care se va desfăşura în ambianţa unică a Castelului Bran şi a Bisericii Evanghelice Râşnov.

Jazz at Bran Castle este o manifestare inedită care se doreşte să devină o tradiţie pentru iubitorii muzicii de jazz, valorificând şi sporind prestigiul cultural al Castelului Bran şi al României.

Concertele vor avea loc de vineri până duminică, începând cu ora 19.00, în curtea interioară a Castelului Bran, şi sâmbătă, la ora 12.00, în Biserica Evanghelică Râşnov.

Şi la această a doua ediţie a JABC, configuraţiile grupurilor ce vor concerta cuprind nume importante ale scenei de jazz europene, precum duo-ul format din acordeonistul Vincent Peirani – declarat ”revelaţia anului 2014” în Franţa – şi saxofonistul Emile Parisien – declarat ”artistul anului 2014” în aceeaşi ţară; trompetistul Nils Petter Molvaer, care, împreună cu grupul său, ne va delecta cu recentul său proiect “Switch”; versatilul muzician italian Daniele Di Bonaventura, care, după ce anul trecut a încântat publicul venit la Jazz at Bran Castle cu acorduri de bandoneon, acum, în premieră românească, ne va dezvălui şi talentul său de pianist, apreciat şi promovat de casa de discuri a renumitului trompetist sard Paolo Fresu şi, nu în ultimul rând, excepţionalul pianist Carsten Dahl, aclamat şi preţuit ca lider al pianului danez, care va performa alături de legendarul trompetist Palle Mikkelborg, în acordurile de harpă ale lui Helen Davies şi percuţia mult apreciatului Paolo Vinaccia, devenit un prieten statornic al scenei de jazz din România şi iniţiator a nenumărate proiecte muzicale.

Paolo Vinaccia, percuţie

Pe de altă parte, în ambianţa barocă a Bisericii Evanghelice Râşnov, duo-ul norvegian (saxofon şi percuţie) alcătuit din Trygve Seim şi Andreas Utnem ne va aminti de sonorităţile speciale ale jazzului sub cupola unei biserici.

Vineri, 29 august, la ora 19.00, vor putea fi audiaţi Trygve Seim – tenor şi soprano saxofon; Andreas Utnem – pian; Paolo Vinaccia (IT) – baterie şi percuţie. Ei vor fi urmaţi, la ora 20.30, de Palle Mikkelborg – trompetă, Carsten Dahl – pian, Helen Davies – harpă şi Paolo Vinaccia – baterie şi percuţie.

Trompetistul Palle Mikkelborg

Sâmbăta, 30 august, la Biserica Evanghelică Râşnov, vor evolua Trygve Seim şi Andreas Utnem.

La ora 19.00, este programat un recital Paolo Angeli (IT) – chitară sardă, efecte, voce, iar la ora 20.30 vor intra în scenă Nils Petter MolvaerSwitch” 201, format din Nils Petter Molvaer – trompetă, Geir Sundstol – chitară, Jo Berger Myhre – chitară bas şi Erland Dahlen – baterie.

Duminică, 31 august, la ora 19.00, publicul se va întâlni cu Mathias Eick – trompetă, Daniele Di Bonaventura – pian, bandoneon şi Paolo Vinaccia – baterie, percuţie. Iar la ora 20.30, iubitorii jazz-ului sunt aşteptaţi de Vincent Peirani – acordeon şi Emile Parisien – saxofoane.

Jocul din Ialta”, o fascinantă poveste nemuritoare, în premieră

Jocul din Ialta, copyright Axis Productions

Scenografie live, revenirea actorului Adrian Păduraru şi prima dramatizare a lui Brian Friel în România – toate într-un singur spectacol, la Godot Café.

Spectacolul de teatru „Jocul din Ialta”, produs de Asociaţia Axis Productions, cu premiera pe 3 septembrie la Godot Café, se lansează cu trei noutăţi absolute în România.

Este prima dramatizare a lui Brian Friel după „Doamna cu căţelul”, de A.P. Cehov, care se joacă pe o scenă românească, scenografia este realizată live, de către pictorul şi scenograful Ion Nedelcu. Adrian Păduraru, unul dintre cei mai îndrăgiţi juni primi ai anilor ’80, revine – prima dată după 20 de ani – în rol de „crai”, ca Dimitri Gurov.

Jocul din Ialta”, în regia lui Cezar Ghioca, cu Adrian Păduraru şi Ana Donosa ca protagonişti, va avea premiera la Godot Café miercuri, 3 septembrie, de la ora 20.00. Trei noi reprezentaţii, pe lângă premieră, vor mai fi programate în septembrie, la acelaşi teatru.

Jocul din Ialta” este o piesă într-un act după „Doamna cu căţelul”, o nuvelă scrisă de Cehov şi considerată una dintre cele mai reuşite proze scurte scrise vreodată, ce povesteşte o aventură dintre un bancher şi o tânără, începută vara, într-una dintre cele mai populare destinaţii de vacanţă la Marea Neagră. Aventura devine un act firesc, aşteptat, venit să aline suferinţa a doi parteneri care, cu disperare, îşi caută fericirea.

Doamna cu căţelul”, în viziunea dramaturgului Brian Friel, face parte dintr-o trilogie de inspiraţie cehoviană ce mai include o adaptare după farsa într-un act „Ursul” şi o a treia piesă într-un act care ne prezintă întâlnirea ficţională la Moscova dintre Andrei Prozorov din „Trei surori” şi Sonia Marmeladova din „Unchiul Vanea”, mult după finalul celor două piese. „Doamna cu căţelul” s-a mai jucat în România la teatrul Maria Filotti din Brăila, în 2001, nefiind vorba – însă – de dramatizarea lui Brian Friel.

În staţiunea estivală Ialta, la sfârşit de sezon, moscovitul Dimitri Gurov (Adrian Păduraru), un crai de vreo 40 de ani, în călătorie fără nevastă şi copii, „cucereşte” o frumoasă doamnă cu un căţel, Ana Sergheievna (Ana Donosa), aflată şi ea în vacanţă fără soţul ei. Aventura târzie de vară dă naştere unei iubiri pătimaşe, prin care cele două personaje ajung să îşi redefinească viaţa şi raportul personal dintre real şi imaginar. Totul pe fundalul fascinantului şi eluzivului „Joc de-a Ialta” – propus de unul dintre protagonişti, ca modalitate de combatere a plictiselii –, un joc al fanteziei, ce constă în a propune biografii fictive necunoscuţilor, joc căruia îi cad pradă chiar eroii poveştii; aceştia vor ajunge să-şi imagineze propriile vieţi, pierzând graniţa cu realitatea, datorită autenticităţii trăirilor imaginare.

Atmosfera de sfârşit de secol XIX din piesa „Jocul din Ialta” este redată minimal, prin costume şi printr-o proiecţie a unui decor care se construieşte în direct, cu o pensula înmuiată în vin roşu, de către pictorul şi scenograful Ion Nedelcu. „Vinul este sânge, este viaţă. Nararea în vin nu am vrut să fie o ilustrare a ce spune personajul sau a epocii”, îşi explică Ion Nedelcu „invenţia”. „Am vrut să fiu un spectator, care stă deoparte, ascultă şi vede povestea asta… Lui îi merge mâna după ce-şi imaginează ascultând povestea, aşa încât să nu deranjeze piesa. Desenul trebuie să se topească în poveste”, concluzionează Nedelcu, realizator al decorurilor pentru ceremonii de gală precum Globurile de Aur (Los Angeles, SUA), dar şi al scenografiei a peste 60 de filme româneşti.

Jocul din Ialta, Adrian Păduraru, copyright Axis Productions

„Uzul proiecţiilor pe tot parcursul piesei, pentru a crea frânturi de peisaje, de cadre cinematografice, toate într-o grafică monocromă, ca şi bucăţi pierdute dintr-un puzzle al amintirilor, ar putea reprezenta o modalitate prietenoasă de a momi imaginaţia spectatorilor şi ar spori impactul vizual modern al montării”, e de părere Cezar Ghioca. „Spaţiul grafic creat sau şters pe parcursul acţiunii trebuie să sugereze fluiditatea temporală pe care doar spaţiul imaginar-oniric o poate căpăta. Imaginaţia personajelor este în perpetuă mişcare, viziunea lor asupra vieţii şi chiar asupra lor însele este permanent alterabilă, la fel ca şi fundalul viu ce redă – şi el – povestea unor emoţii în plină schimbare”, îşi motivează Ghioca opţiunea regizorală.

Cezar Ghioca este regizor artistic la Teatrul „Constantin Tănase” din Bucureşti, bursier Fulbright în SUA şi regizorul a peste 20 de spectacole de teatru.

Adrian Păduraru spune că Dimitri Gurov este unul dintre cele mai frumoase personaje pe care le-a avut de jucat, comparabil cu Peer Gynt (Ibsen), Val Xavier („Orfeu în infern”, Tennessee Williams)… Îşi descrie, totodată, personajul ca fiind „Pe dinăuntru, sfâşiat…”.

În 1984, Adrian Păduraru se consacra ca unul dintre cei mai îndrăgiţi juni-primi ai perioadei, în popularul „Declaraţie de dragoste” în regia lui Nicolae Corjos.

Partenera de joc a lui Adrian Păduraru în „Jocul din Ialta” este Ana Donosa. Ea a urmat Cursuri de actorie la Şcoala de Vară organizată de Uniunea Teatrală a Federaţiei Ruse, în Moscova (2012). A jucat în zece spectacole de teatru, în Bucureşti şi Iaşi.

„Ana Donosa este doamna mea cu căţelul’”, spune Cezar Gioca. „O actriţă extraordinară. Mi se pare un emploi perfect, o tipologie foarte specială, o ingenuă de forţă. Ea a fost muza care mi-a inspirat acest proiect”.

Ana Donosa mărturiseşte că Ana Sergheievna „este singurul rol pentru care nu a trebuit să fac nicun efort. La care simt fiecare cuvânt. A fost ca şi cum m-aş fi cunoscut pe mine mai bine…”. Legat de întrepătrunderea planurilor imaginar şi real, Donosa îşi explică abordarea: „Mi-a fost greu să reduc totul doar la imaginar. Nu am mers mult pe imaginar, ci pe ceva concret, pe o iubire care s-a întâmplat, o iubire care îţi oferă o certitudine şi care face ca viaţa să aibă sens”.

Jocul din Ialta” este un spectacol independent, produs de Axis Productions. „Este o poveste mult prea frumoasă, clasică şi totuşi atât de actuală… nemuritoare. Am vibrat la viziunea regizorală a lui Cezar. Este o mare bucurie pentru mine că am reuşit să produc aceast spectacol!”, spune Adina Sădeanu, fondatorul Asociaţiei Axis Productions.

Deschiderea stagiunii 2014/2015 la Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Anul acesta, Teatrul Maghiar de Stat Cluj a deschis, încă din luna august, stagiunea 2014/2015, cu ocazia celei de a V-a ediţii a „Zilelor Culturale Maghiare” din Cluj. Din repertoriul Teatrului au fost programate spectacolele: Unchiul Vania de A.P. Cehov, în regia lui Andrei Şerban, şi Dantelă după romanul Mamó de Angi Máté, în regia Kingăi Mezei. Spectacolele şi evenimentele organizate la cortul Teatrului din Str. Kogălniceanu au avut succes, iar publicul a fost prezent în număr mare.

Teatrul deschide stagiunea cu repetiţiile pentru două noi premiere – mărturisea Gábor Tompa la deschiderea oficială a stagiunii 2014/2015.

Alexandru Dabija montează la Sala Mare vodevilul Logodnicii de provincie de Georges Feydeau, care va avea premiera pe 3 octombrie, iar Nona Ciobanu pune în scenă la Sala Studio o piesă proprie intitulată Cel care închide noaptea, premiera fiind programată pe 4 octombrie.

Dantelă, o nouă dimensiune a singurătăţii

În această toamnă, Teatrul Maghiar de Stat va participa la două festivaluri de teatru din Bucureşti: spectacolul Brad de Crăciun la familia Ivanov de Al. I. Vvedenski, regizat de András Urbán, va participa la începutul lunii octombrie la Festivalul Internaţional Fest(in) pe Bulevard, organizat de Teatrul “Nottara”, iar Victor sau copiii la putere de Roger Vitrac, în regia lui Silviu Purcărete, a fost invitat la Festivalul Naţional de Teatru.

Evenimentul cel mai important al stagiunii 2014/2015 va fi cea de a IV-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru INTERFERENŢE, organizat în perioada 26 noiembrie – 7 decembrie, având ca temă mărturiile corpului.

Caravaggio Terminal, în premieră

În luna septembrie sunt programate următoarele spectacole: Caravaggio Terminal, un proiect de András Visky şi Robert Woodruff, regia: Robert Woodruff (vineri, 19 şi sâmbătă, 20 septembrie, ora 20.00, la Sala Studio); Dantelă, după romanul Mamó de Angi Máté, regia: Kinga Mezei (marţi, 23 septembrie, ora 20.00, Sala Studio) şi Unchiul Vania de A. P. Cehov, regia: Andrei Şerban (vineri, 26 septembrie, ora 19.00, spectacol studio în Sala Mare).

Love Story

Radio Live, Laugh Story

În avanpremiera celei de-a zecea stagiuni de la fondarea sa, Teatrul ARCA lansează un „concert cu poveste de viaţă”, cum l-a numit autoarea Theo Herghelegiu: Radio Live: Laugh Story. Sigur că e vorba de o love story. Numai că, spre deosebire de celebrul film care făcea să curgă râuri de lacrimi cu peste patru decenii în urmă, în zilele noastre, iubirea poate ajunge de râsul lumii. Adică al dumneavoastră. În fond, de la LOVE la LAUGH e un singur pas. Mic.

Muzica: Călin Grigoriu, Tiberiu Chirnăuş, Cezar Cazanoi şi Paul Luculescu. Cu: Anca Sigartău şi Ionuţ Burlan.

Spectacolul este programat duminică, 31 august, la ora 20.00.

O nouă ediţie a Promenadei Operei

Ovidiu Matei Iancu

Momente de neuitat la Opera Naţională Bucureşti, sâmbătă, 30 august, de la ora 20.30, cu ocazia celei de-a opta ediţii a Promenadei Operei. Sărbătoarea are loc pe esplanada Operei, pe notele ariilor şi duetelor celebre conduse de dirijorul Cristian Sandu, eveniment de la care nu vor lipsi paşii de balet, în concepţia coregrafică a lui Johan Kobborg, directorul Baletului Naţional Român.

Promenada Operei, un brand deja consacrat al Operei Naţionale Bucureşti, reuşeşte de fiecare dată să cucerească viitorii spectatori ai genului, un deziderat pe care şi-l doreşte orice instituţie de cultură. Programul propune spectatorilor incursiunea în unele dintre ultimele premiere ale stagiunii, dar şi prezentarea noutăţilor din stagiunea viitoare, la care se alătură voci deja aplaudate pe marile scene ale lumii. Un program atractiv care, sunt sigur, va deschide apetitul multor spectatori, convinşi fiind să treacă pragul Operei Naţionale Bucureşti în noua stagiune”, apreciază dirijorul Cristian Sandu.

Bianca Fota, la promenada Operei

Printre cei aproximativ 200 de artişti care vor completa tabloul de sărbătoare se numără invitaţii speciali, tenorii Ştefan Pop şi Augustin Hotea, baritonul Şerban Vasile, sopranele Ala Cheptini, Irina Baianţ şi mezzo-soprana Liliana Mattei Ciucă, alături de solişti binecunoscuţi ai Operei Naţionale Bucureşti, printre care sopranele Irina Iordăchescu şi Iulia Isaev. Momentele de balet vor fi interpretate de solişti ai Baletului Naţional Român precum Bianca Fota, Ovidiu Matei Iancu şi Dawid Trzensimiech.

Acestei echipe solistice de excepţie i se adaugă membrii Orchestrei şi ai Corului instituţiei.

În penultima seară de vară, Promenada Operei, ediţia a VIII-a, pune în valoare, printr-o scenografie spectaculoasă, clădirea Operei bucureştene, una dintre cele mai importante instituţii de cultură din capitală. Un moment unic în care Opera îşi dezvăluie o parte dintre surprizele noii stagiuni.

Soprana Irina Iordăchescu va încânta audienţa cu vocea sa minunată

Printre premierele din stagiunea 2014-2015, ale căror fragmente sunt incluse în programul artistic al concertului, se numără operele verdiene „La Traviata” în regia lui Paul Curran şi „Falstaff” în viziunea regizorală a celebrului Graham Vick, “Manon Lescaut” de Giacomo Puccini, în regia lui Jonathan Kent.

De asemenea, în seara zilei de 30 august, iubitorii dansului se vor bucura de momente coregrafice ale noilor producţii de balet precum „La fille mal gardée” de Ferdinand Hérold şi John Lanchbery, în coregrafia lui Sir Frederick Ashton, şi „Giselle” de Adolphe Adam, în coregrafia lui Ethan Stiefel şi Johan Kobborg.

Concept regizoral: Ofelia Stanciu. Concept coregrafic: Johan Kobborg. Scenografia: Ştefan Caragiu. Lighting design: Daniel Klinger. Maestru de cor: Stelian Olariu.

Publicul va putea aplauda graţia balerinilor Bianca Fota, prim-balerină a Baletului Naţional Român, Ovidiu Matei Iancu, prim-balerin al Baletului Naţional Român, Alice Minoiu, Marina Minoiu, Bogdan Plopeanu, Cristian Preda, Călin Rădulescu, Bianca Stoicheciu, Dawid Trzensimiech – prim-balerin al Baletului Naţional Român.

La vioară: Geanina Meragiu. La pian: Ştefan Donijga.

În program, arii şi duete din opere, momente de balet din repertoriul teatrului în stagiunea 2014/2015 în interpretarea soliştilor, Corului şi Orchestrei Operei Naţionale Bucureşti.

Cu participarea Teatrului Masca.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.