Umbrărescu, recorduri și controverse în infrastructura rutieră

În 2024, România a înregistrat un record istoric în dezvoltarea infrastructurii de autostrăzi, iar compania UMB, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a jucat un rol esențial în acest proces. Cu o performanță impresionantă, grupul UMB a dat în trafic aproape 100 de kilometri de drumuri de mare viteză, depășind cu 24% prognozele inițiale, și oferind un exemplu de eficiență în domeniul construcțiilor de infrastructură rutieră.
Astfel, până la sfârșitul acestei săptămâni, România va adăuga în rețeaua de autostrăzi și drumuri expres încă 36,1 kilometri de pe Autostrada A7, secțiunea Râmnicu Sărat-Focșani. Acesta va fi un nou pas în conectarea regiunilor din sud-estul țării. Loturile 2, 3 și 4 ale A7 Buzău-Focșani vor fi inaugurate înainte de Crăciun, un moment de bucurie pentru șoferi și pentru autoritățile care au promovat aceste proiecte.
UMB a reușit performanța de a deschide în trafic 77,84 km pe A7 și 19,5 km pe DEx12 Colonești-Albota în 2024, atingând un total de 97,34 kilometri. O realizare spectaculoasă, mai mult decât dublu față de ce a reușit Bechtel în 2009, cu doar 42 km pe A3 Turda-Gilău. Aceasta nu doar că reprezintă un record național, dar depășește cu mult așteptările anului 2024, când prognozele indicau doar 78,52 km finalizați.
Risc și performanță
Totuși, această realizare vine cu o notă de umbră. Asociația Pro Infrastructură ridică semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor. Deși UMB a accelerat lucrările pentru a închide șantierele înainte de termen, riscurile legate de condițiile de muncă dificile, în special în lunile de toamnă, sunt evidente. În cazul lotului 3 Buzău-Focșani, deschiderea anticipată de 4 luni, care unește cele două municipii, se face într-un context în care lucrările nu sunt complet finalizate. Supratraversările, șanțurile și taluzările, dar și nodurile intermediare și parapetele, sunt încă în lucru.
Mai mult, stratul de uzură a fost aplicat în condiții meteo nefavorabile, cu temperaturi scăzute și umiditate, ceea ce ar putea duce la necesitatea refacerii acestuia în primăvară, având în vedere garanția lucrărilor. Cei de la Pro Infrastructură semnalează și faptul că terasamentele nu au avut timpul necesar să se „așeze”, iar unele porțiuni de drum pot dezvălui probleme, așa cum s-a întâmplat pe alte tronsoane de drumuri deschise în grabă.
Un echilibru delicat
Performanța UMB este, așadar, un exemplu de eficiență, dar și un teren fertil pentru controverse. Compania s-a concentrat masiv pe loturile A7 Buzău-Focșani, lăsând alte șantiere în urmă, ceea ce a dus la întârzieri semnificative în finalizarea altor tronsoane, cum ar fi lotul 1 Buzău-Focșani sau secțiunile de pe DEx12 Albota-Pitești și DEx6 Galați-Brăila.
În plus, UMB a asumat un risc tehnic și financiar considerabil, iar execuția lucrărilor pe vremea rece și umedă a stârnit îngrijorări. La fel ca în cazul altor tronsoane deschise rapid, există teama că, în unele zone, infrastructura ar putea suferi defecțiuni în viitor, ceea ce ar implica costuri suplimentare pentru remediere.
Un „înger” pentru Infrastructură, dar și un „demon” în fiecare detaliu
UMB este văzut de mulți ca un „înger” al infrastructurii din România datorită rezultatelor obținute, dar și ca un „demon” atunci când vine vorba despre riscurile asumate și problemele care pot apărea în urma accelerării ritmului de lucru. Promisiunile mari ale companiei și ale politicienilor din spatele acestora au dus la o presiune considerabilă, iar rezultatele nu sunt întotdeauna cele mai „perfecte”.
Deși mai sunt multe de făcut, inclusiv la lotul 3 A7 Buzău-Focșani și la secțiunile DEx12 Albota-Pitești și DEx6 Galați-Brăila, trebuie menționat că tot ceea ce s-a realizat până acum este un pas important pentru România. În ciuda imperfecțiunilor, meritul muncitorilor UMB este incontestabil. Mii de oameni au lucrat din greu pe aceste șantiere și, indiferent de controverse, realizările lor sunt de necontestat.
Cine e Dorinel Umbrărescu
Dorinel Umbrărescu, născut pe 9 noiembrie 1961 în Tănăsoaia, județul Vrancea, este cunoscut ca „regele asfaltului”. După o carieră modestă ca tractorist și ajutor de șef de coloană, Umbrărescu a început să investească în transport internațional în anii 1990, iar flota sa a ajuns rapid la peste 100 de camioane. Ulterior, a fondat companiile Technostrade și Spedition UMB, care i-au consolidat poziția în industria construcțiilor.
În 2014, a făcut un pas important în sectorul financiar, preluând ATE Bank România, iar în 2022 averea sa era estimată între 90 și 310 milioane de euro. Companiile sale au înregistrat o creștere impresionantă, raportând o cifră de afaceri de peste un miliard de euro în 2022.
Printre realizările sale se numără contribuțiile majore la infrastructura din România, inclusiv lucrările la Autostrada Moldovei (A7) și Transilvaniei (A3). În 2023, Spedition UMB a avut o cifră de afaceri record de 3,13 miliarde de lei, dar profitul a scăzut semnificativ din cauza unor investiții mari.
Grupul UMB, condus de familia Umbrărescu, este cel mai important antreprenor din domeniul construcțiilor de autostrăzi din România și continuă să își consolideze poziția de lider, cu proiecte semnificative în derulare.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 5092 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Asociația Anti Infrastructura. Din păcate citați o așa zisă asociație care e condusă de un personaj isteric și negativist (lucru observat la fiecare invitație ce o primește acesta prin diverse studiouri)și care are absolvită o facultate economică…nicidecum ceva in domeniul construcțiilor. Se găsesc articole de la începutul anului în care acest Ciurea declară că anul 2024 va aduce 55km noi de autostradă în mod normal. In ultimele luni, urând de moarte clasa politica de la putere (el fiind latura USL)și firma UMB a ajuns sa-și smulgă parul din cap, sa se isterizeze și să baneze pe forumul personal pe oricine contrazicea pronosticurile lui…cum că gata, nu se mai deschide nimic anul ăsta, in ciuda inaugurărilor săptămânale ce credea el, vor aduce puncte electorale puterii și i vor îngropa predicțiile. Căci viziunea domnului ciurea e că… majoritatea se supune minorității din când în când, și la el pe forum nu e democrație, și cui nu i place să își facă forum. Deci discutați despre calitatea asfaltului și construcții cu oameni care se pricep la așa ceva, lăsați parerologii neavizați ascunși în diverse asociații…sa măcăne și să acuze ce vor…discutați cu Cnadnr cu alte instituții avizate.

  2. Atata timp cat cotizeaza la Securitate si la partide, o sa ii mearga afacerile… dupa ce se termina banii de la UE, DACA e baiat destept isi pregateste culcusul, undeva neextradabil… ca o sa fie foame mare, atat de mare incat o sa-si manance proprii oameni

  3. Dex12 albota slatina nici un an nu are si dejaau aparut denivelari, chiar gropi. Lucrare facuta de mantuiala. Circul de 2 ori pr luna pe acest tronson dar in curand ma intorc pe drumul vechi. Si mu sunt singurul. Pacat.

  4. …de acord, sunt timpi tehnologici pe care, daca-i sari vei avea probleme in viitor…totusi, acesti timpi nu pot explica faptul ca in 35 de ani, lucrand numai cu firme straine, cu niste costuri uriase, inca nu avem o autostrada cap/coada…in schimb avem niste actuali si fosti ministri si premieri extrem de bogati!…despre podul de la braila, nimic?…

  5. Ha, ha! Acum că s-o găsât un român harnic, iar nu-i ghine pintru soroșei! Românii trăbă țânuti în “bezna” frig ș’ lipsuri… Votatz’ Plicușor!

  6. Guvernantii au mers pe idee de autostrazi. Dar acum cand se preconizeaza reducerea automobilelor nu vor mai atat de utile. In multe tari se merge pe ideea de drumuri express
    Cer mai putini bani, se intretin mai usor. Erau necesare 2 autostrazi est catre vest si 2 nord- sud si atat.Restul banilor puteau merge catre induustrie si agriculturw. Mancam 80% importuri dar gonim pe autostrazi.

  7. Umbrarescu este urmasul marelui Stefan, cel mai mare constructor de biserici si de cetati construite vreodata de neamul romanesc. Doar datorita presiunilor sale guvernul de mafioti a acceptat sa aloce bani pentru autostrada Moldovei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.