Un cerc vicios pentru români

Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios.

De (G.D.)
Un cerc vicios pentru români

Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios.

Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios. Accidentele ce se țin lanț pe autostrăzi, drumuri naționale și europene, au multiple cauze pe care decidenții politici nu le consideră deocamdată relevante pentru a lua măsuri de urgență, scrie grupinfrastructura.ro.

Relația dintre infrastructura slab calitativă și accidentele rutiere este o ipoteză intens vehiculată în mass media și confortabilă decidenților politici. Se pleacă de la premisa că evenimentele rutiere sunt provocate de calitatea slabă a infrastructurii. Aproape nimeni nu ia în calcul necesitatea conturării unui profil psihologic al conducătorului auto de pe șoselele din România.

Nu spunem acest lucru pentru a minimiza calitatea slabă a unei părți din infrastructura națională ci pentru a arată că adevărul e compus din mai multe elemente care implică costuri de vieți omenești.

Pentru a privi obiectiv lucrurile, o astfel de ipoteză, pe lângă faptul că absolvă de vină conducătorii auto indică problema într-o singură direcție – CNAIR, nici măcar Ministerul Transporturilor.

Această diversiune a percepției publice ascunde defapt adevărul și transferă responsabilitatea. Astfel, responsabilitatea devine pasivitate.

Indubitabil, calitatea infrastructurii influențează direct numărul de accidente, însă cauzele sunt multiple: șoferi obosiți, indisciplinați, calitatea mașinilor etc. Despre aceste lucruri se vorbește în mod secundar în spațiul public. O altă lecție e că dacă vei căuta vinovații nu vei găsi soluții. Vânătoarea de vinovați la care participă și presa nu va conduce la soluții ci doar la adânci problema.

Victimele colaterale – copiii

Cea mai mare dramă pe care o putem constata cu mare tristețe este că printre victime au fost și copii (detalii aici). Cel mai important element pe șosele e chiar viața omenească. De aici trebuie să plece orice demers către o politică publică coerentă și croită în regim de urgență. Și în alte țări sunt accidente, însă aceste nefericite evenimente de la noi sunt nenecesare și ascund un profil psihologic al conducătorului auto care poate fi tratat, prevenit și corijat (prin măsuri educative și coercitive).De ce nu avem o reacție din partea guvernanților? De ce nimeni nu vine cu o inițiativă pentru a remedia această mare tumoare de pe șoselele românești?

Citiți analiza integral AICI

Distribuie articolul pe:

9 comentarii

  1. Asa este mai baieti, politia este de vina ca ai cretini la volan.Acum doi ani am mers si eu pe A2.
    Pe prima banda coloana de camioane, pe banda doi am pus pe pilot la 130/h , nici 5 minute si au aparut cocalarii, flashuri nervoase, se bagau in fundul meu. A trebuit sa reduc, sa ma bag printre camioane sa las nebunii in treaba lor. Cam asta este cu educatia rutiera. Singura solutie este cu camere de luat vederi din 10 in 10 Km si amenzi sa te usture. Romanul numai constras poate sa respecte legea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.