Un deceniu pentru pasajul Basarab

Proiectat în 2001, contestat până în 2006, finalizat în 2010. Aceasta ar fi pe scurt istoria pasajului suprateran Basarab. Deci practic autorităților locale le-a luat zece ani ca să construiască un pasaj. Proiectul pasajului suprateran Basarab a tot fost modificat în ultimii zece ani în funcție de cine a fost primar peste București. Pe vremea lui Băsescu acesta avea o distanţă mai mică, iar în varianta lui Videanu pasajul a devenit mai lung şi mai scump. De terminat iată că îl termină Oprescu.

Viitorul pasaj suprateran Basarab va asigura zilnic transferul a 60.000 de călători. El va realiza legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu – Şoseaua Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor) şi respectiv Şoseaua Grozăveşti, fiind completat astfel inelul principal de circulaţie al Capitalei, în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole: râul Dâmboviţa peste podul existent şi calea ferată, în zona Gării de Nord. Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1.450 m (din care 117 m podul pe arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 m pasajul peste zona Gării de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1.126 m lungime şi rampe de acces de 1.250 m.

Valoarea pasajului a crescut foarte mult în zece ani. Suma totală contractată este de 559 de milioane de lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.