Prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă.
CNAIR a semnat contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti, a anunţat Sorin Grindeanu.
El precizează că finanţarea este asigurată din fonduri europene.
„Cu o lungime de 31,33 km, Secţiunea Boiţa-Cornetu trebuie finalizată în anul 2027. Asocierea de antreprenori turci are la dispoziţie 18 luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie”, adaugă ministrul Transporturilor.
Pe traseul acestei secţiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite 49 de poduri şi viaducte, şapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m şi 1.590 m (lungime totală de 4.920 m), un ecoduct pentru mamifere mari în zona localităţii Lazaret, panouri fonoabsorbante în zonele în care traseul trece în apropiere de localităţi sau de arii protejate şi aliniamente de arbori în dreptul localităţilor, pentru reţinerea poluanţilor atmosferici.
Turcii si-au dezvoltat uimitor infrastructura in ultimii zeci de ani. Sunt fapte si nu vorbe: podul gigant Bosfor, al doilea pod construit dupa zece ani urmand acum sa fie construit si un al treilea, tunelul rutier si cel feroviar pentru trenul local pe sub Marmara urmand sa fie construit inca unul gen cel dintre Franta si Anglia, noul aeroport din Istanbul. Turcii se dovedesc buni organizatori si buni manageri. Turcia are in proiect si o uriasa autostrada care va inconjura Marea Neagra. Cat despre compania romaneasca de stat, ea a existat si si-a dovedit necesitatea si eficienta pe timpul lui Ceausescu. Ca nu o mai avem impreuna cu alte centrale ca cea de constructii de cai ferate, de poduri etc multumeste-i celui ce-i prefigura perfect pe hastagistii actuali, premierul Petrica.