1100 de angajaţi de la secţiile Presaj şi Mecanică de la uzina Dacia din Mioveni intră în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie, din cauza lipsei comenzilor. Compania declară că activitatea este adaptată cererii comerciale.
Măsura vine la nici o lună de zile de când în fabrică a fost reluată integral activitatea. În fabrică lucrează 15.000 de oameni.
Potrivit liderilor de sindicat, cei 1.100 de salariaţi care vor sta acasă în şomaj tehnic sunt din secţiile care produc piese şi subansamble pentru fabricile din Rusia, Maroc, Brazilia și Franţa, care sunt închise.
“Cei care sunt în şomaj tehnic fac piese pentru alţii. Atunci, nelucrând ei, n-au ce să lucreze nici ai noştri. (…) Din 15 mii de oameni, stăm acasă 1100. Am convenit ca Presajul să lucreze doar în două schimburi. Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă.” a declarat, pentru MEDIAFAX, Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia.
760 de angajaţi din Secţia Motoare nu vor mai veni la muncă până la finalul lunii iunie.
Dacia și-a reluat activitatea integral din data de 4 mai, însă acum se produc doar 1.180 de maşini pe zi, potrivit sindicaliştilor.
„Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID – 19 în țară. Activitatea de fabricație pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată și reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condițiile de igienă și securitate pentru protejarea sănătății angajaților noștri. Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârșitul lunii mai, cadența de fabricație a fost de 1200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creșterea acesteia, la 1300 de vehicule pe zi”, a comunicat pentru MEDIAFAX Direcția Comunicare Groupe Renault România.
Este timpul ca STATUL ROMAN sa PREIA FABRICA DACIA…asa cum este si sa dea francezilor inapoi atati bani că au dat francezii la cumparare. Refacerea proiectarii si cumpararea in viitor de licenta de nou model de Dacie.
…si nu mai vor majorari de salarii? Se vor supara francezii!
Mulțumim din inimă partidului care prin măsurile anti-Românești luate, a reușit să distrugă economia țării așa precară cum era. Ăștia nu pot altfel că așa sunt ei setați, dar ce e cu românul care nu se mai trezește odată?
Companiile mama din tara de origine la vremuri de criza vor sustine acolo partea de productie si filialelr din alte tari se vor reduce treptat. Realocarea se va produce mai tarziu oricum sau se va reduce volumul productie, ca nr.de masini pe an.
Bugetarii insa, se imultesc mai rau ca iepurii!
Colcaie primariile si tot felul de agentii, de amante si beizadele!
Pe lefuri triple celor de la Dacia!
Sa nu dea Dumnezeu sa sa inchida Dacia, ca adio 10% din PIB.
Sii, abia atunci sa vezi tovarasii in strada…