Lungmetraj despre afaceri imobiliare la Băile Herculane

Un om de afaceri francez a rămas prizonier în curtea unui imobil din Băile Herculane ca urmare a descoperirii unei vechi fresce romane.

Leduc, om de afaceri francez, pregăteşte renovarea unui vechi cartier din staţiunea Băile Herculane pentru realizarea unui nou proiect imobiliar. În subsolul unei clădiri descoperă o veche frescă datând probabil de pe vremea romanilor. Aceasta ar putea fi clasată în patrimoniul naţional, iar lucrările de renovare ar putea fi întârziate sau chiar abandonate. De unul singur încearcă să se descotorosească de ea, dându-i foc. Rămâne însă blocat în incinta imobilului. Va reuşi el să supravieţuiască de unul singur, precum Robinson pe insula lui, găsindu-şi calea către libertate?

Nu este o ştire de tabloid, ci subiectul celui de-al doilea lungmetraj de ficţiune realizat de Cornel Gheorghiţă, Cripta, a cărui premieră a avut loc recent la Cinema Studio, în prezenţa actorului principal, francezul Serge Riaboukine, şi a întregii echipe a filmului. Printre personalităţile prezente la eveniment s-au numărat actorii Marin Moraru, Ioana Crăciunescu şi Daniela Nane, regizorii Nae Caranfil şi Copel Moscu, criticul de film Irina Margareta Nistor, muzicianul Mircea Tiberian, scriitorul Ioan Groşan, pictorul Vladimir Zamfirescu, precum şi sculptorul Vlad Ciobanu.

Despre subiectul filmului Cripta, regizorul Cornel Gheorghiţă a spus că a fost inspirat de o pisică rămasă prizonieră în curtea interioară a imobilului scenaristului filmului, Jean Samouillan.

Secvenţă din film

Din distribuţie fac parte: Serge Riaboukine (Leduc), Camelia Pintilie (Cătălina), Constantin Florescu, Gabriel Spahiu (Popescu) şi Sanda Toma.

Imaginea filmului este semnată de Dorian Drăgoi, scenografia îi aparţine lui Mihnea Tăutu, iar montajul lui Nathalie Mougenot.

Cornel Gheorghiţă este regizor, producător şi scenarist şi predă cursuri de cinema din 1991 la ESAV (Ecole Supérieure d’Audiovisuel, Univ. Toulouse II), iar din 2001 la ESMA (Ecole Supérieure des Métiers Artistique) din Toulouse.

Primul lungmetraj de ficţiune al lui Cornel Gheorghiţă, Europolis (2010), a câştigat Menţiunea Specială a Juriului la Montréal World Film Festival în 2010, Premiul Ecumenic al Juriului la Golden Apricot Film Festival din Yerevan în 2011, Menţiune Specială a Juriului la Kimera International Film Festival în 2011 şi premii pentru Cea mai bună actriţă (Adriana Trandafir), Cea mai bună imagine (Ovidiu Mărginean), Cea mai bună muzică (Diego Losa şi François Petit) şi Cele mai bune decoruri (Bogdan Ionescu) la Cyprus International Film Festival în 2011.

Cripta, al doilea lungmetraj al regizorului Cornel Gheorghiţă

Printre documentarele realizate de Cornel Gheorghiţă se numără Fanfaron Fanfaron (2007), un film documentar despre fanfarele ţărăneşti din Moldova, şi Mascarade, un film despre mascaradele de iarnă moldoveneşti.

Cripta este o producţie RO DE FILM (România) şi Milonga Productions (Franţa), susţinută de Centrul Naţional al Cinematografiei, Eurimages, Societatea Română de Televiziune, Région Midi-Pyrénées, ESAV Toulouse şi Paradox Film.

În următoarele săptămâni, Cripta va rula în cinematografele din Bucureşti, Craiova, Piteşti, Botoşani, Piatra Neamţ, Iaşi, Vaslui, Constanţa, Braşov, Tulcea.

Distribuitor România: Paradox Film.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.