Câți kilometri noi de autostradă ar putea adăuga România în 2016

Cei aproape 17 kilometri din lotul doi al autostrăzii A1 Lugoj-Deva ar putea fi singurii kilometri noi de autostradă ce ar putea fi inaugurați până la finele acestui an, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, ONG foarte implicat în monitorizarea infrastructurii din România.

“Porțiunea de autostradă este cu siguranță importantă deoarece pe lângă continuarea autostrăzii Nădlac-Traian Vuia aflată deja în exploatare, va avea rolul de ocolitoare a orașului Făget, precum și a comunelor Dumbrava și Margina. De asemenea, trebuie urgentată procedura de contractare a tunelelor lipsă de pe acest lot, fără de care nu se va putea circula continuu pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac”, scriu cei de la Pro Infrastructura.

O filmare video cu șantierul se poate observa aici:

Lotul 2 de la Lugoj-Deva (km 27+620 — km 56+220) este construit de către Asocierea SC Salini Impregilo SPA și SECOL — Societa Edile Construzioni e Lavori — Societate pe Acțiuni. Salini Impregilo este nimeni altul decât constructorul lotului 3 de autostradă Sibiu-Orăștie, cunoscută ca autostrada demolată. Statul român a reziliat contractul cu italienii și i-a acuzat că au făcut o lucrare de mântuială. De altfel, italienii au fost urecheați lunile trecute de directorul CNADNR, Cătălin Homor.

“Am fost pe șantierele de la Lugoj — Deva și am discutat la fiecare lot în parte cu reprezentanții noștri în teren, cu antreprenorii și cu toți cei implicați în realizarea acestor proiecte. Din câte știm cu toții, la Lotul 2, responsabili fiind cei de la SC Salini Impregilo Spa, avem probleme. Cu toate aceste probleme, create și apărute în timp, le-am solicitat, sper pentru ultima oară, să se alinieze normalității unui ritm de lucru necesar pentru realizarea obiectivului. Suntem într-un contract cu această firmă și le-am solicitat ca în două săptămâni să-și recalibreze activitatea pe șantier”, a spus directorul Companiei de Autostrăzi.

În prezent, gradul de construcție la lotul 2 Lugoj-Deva este de 45,22% Reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că până la finele acestui an va fi gata și lotul 3, care are un grad de construcție de 61%. Acesta se întinde de la km 56+220 până la km 77+361 și este executat de Asocierea SC Teloxim Con SRL — COMSA SA — Aldesa Construcciones SA — Arcadis Eurometudes SA.

Din păcate la mai bine de trei ani de la semnarea contractului, lotul 4 încă nu are emise acordul de mediu și autorizația de construire pe circa 11 din cei 22 km, susțin cei de la Pro Infrastructura. “Practic cu fiecare zi de întârziere, scad vertiginos șansele de a deschide circulației lotul 4 la sfârșitul anului 2017, făcând imposibilă conectarea autostrăzii Lugoj-Deva cu autostrada Deva-Orăștie-Sibiu deja operațională. Lotul 3 (unde oficialii ministerului s-au arătat doarte încrezători – n.r.) este de asemenea în pericol de a nu fi utilizat pe întreaga lungime în cazul în care nu se va reuși realizarea unei descărcări temporare a traficului pe DN68A în dreptul localității Holdea”, au mai spus reprezentanții Asociației.

O filmare cu loturile 3 și 4 din autostrada Lugoj-Deva se poate vedea aici:

România are în acest moment 711 kilometri funcționali de autostradă. Luna viitoare, conform lui Sorin Bușe, ministrul Transporturilor, va fi inclus și tronsonul de 22 de kilometri al autostrăzii Sibiu-Orăștie, închis în septembrie 2015 din cauza înfiltrațiilor cu apă de sub asfalt. “Lotul 3 o să fie dat (traficului, n.r.) până la sfârșitul lunii septembrie, deci după jumătatea lunii septembrie”, a declarat ministrul Transporturilor, menționând totodată că “se lucrează în foc continuu”, iar între mijlocul și sfârșitul lunii viitoare lucrările vor fi terminate pe tronsonul care a fost demolat. Sorin Bușe a precizat că este “esențial” și ca traficul rutier să fie deschis în siguranță. Întrebat dacă mai există “puncte nevralgice” pe lotul 3, între Cunța și Săliște, ministrul Transporturilor a spus că, din câte se știe, nu, ci doar puncte considerate “minore”. “Mai există puncte pe care noi le considerăm minore, dar suntem acum pe punctul de a negocia și de a lansa foarte curând, deci vorbesc în următoarele zile, săptămâni, încă o expertiză independentă”, a declarat reprezentantul Executivului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.