Ce n-a văzut Parisu`

Aflăm de la Sorin Grindeanu că se lucrează pe aproximativ 750 de kilometri de autostradă și drum expres. Un ritm cum nu a mai existat niciodată în România, precizează ministrul transporturilor.

În viitor e și mai și! Vom avea, până în 2030, contracte  încheiate pentru încă 1.700 de kilometri de autostradă și drum expres.

În prezent? Puțin peste 1.000 de kilometri  în ultimii 33 de ani 

”La Ministerul Transporturilor, am accesat întreaga sumă din Programul Transporturi 2021-2027, nu doar cea de 4,5 miliarde euro, ci am mai primit un miliard, la 5,5 miliarde de la alte programe europene, apă, canal care nu au reușit să-și cheltuie banii.

Sunt cam 40 de miliarde de euro de care vorbim, 13-14 miliarde asigurate pe fonduri europene, 26 miliarde fonduri de la Bugetul de Stat.

Succint, proiectele pe zona rutieră, vorbim astăzi, de aprox. 750 de kilometri de drum de mare viteză, autostradă și drum expres în lucru, în execuție.

Toate cele trei secțiuni ale Autostrăzii Transilvania, la cele 5 loturi din A 0 în jurul Bucureștiului, cele două tronsoane de pe Drumul Expres Craiova-Pitești, în paranteză fie spus trebuie să fie finalizate la sfârșitul anului, toate cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei A 7 până la Pașcani prin PNRR, cele două loturi din Autostrada Unirii A 8, celebra bucată cu urși, din A 1 Margina -Holdea și întreaga Autostradă de la Sibiu la Făgăraș care în momentul acesta are semnate toate contractele și se intră în execuție (n.r în realitate toate cele 4 sunt deocamdată în proiectare).

Profit de această ocazie să anunț că, la sfârșitul acestei luni vor fi dați în circulație aprox. 20 de kilometri de Drum Expres (n.r 13 Drum Expres/ 6 drum 2X2) care fac legătura între Oradea și Autostrada A 3.

Pe lângă acești kilometri mai vorbim și de 1200 de kilometri în lucru pe zona feroviară pe diverse tronsoane, de la Simeria la frontiera cu Ungaria, de la Brașov la Sighișoara și Caransebeș -Timișoara-Arad și Episcopia Bihor-Cluj”, a declarat ministrul Grindeanu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

16 Comentarii

  1. În China se construiesc peste 10.000 (zecemii) de kilometri anual. La noi se fac peste 10.000 (zecemii) de promisiuni…

  2. Mda,. Povestea cu dacă și cu parcă,. Sau cu ”vom”, doar să trăiești pîn le vezi,..

  3. NO BINE!! DA MAI RĂMÂNE CEVA TEREN DE ARAT,SEMĂNAT ȘI RECOLTAT?

  4. Chinezii contruiesc 30 000 de mii pe an si la un nivel atat de avansat, la care apar niste troli stupizi si psihotici sa-ti spuna ca de fapt galbejitii fac doar pocnitori proaste. Si dintr-o perspectiva e si adevarat.. motivul pentru care America intra in panica si interzice companiile chineze este pentru ca China este destinata sa devina o mare putere si nimeni nu o poate opri. Este si scris din trecut, iar narativa este lait-motivul realitatii noastre. Aruncati o privire la Piata Culturala din Changzhou, un oraș de nivel al treilea din China trolaci ignoranti..

  5. Și la Parisu acum nu-i ca înainte.. Șeful guvernului a strigat de la tribună ca mai bine primește un obuz în piept decât se așterne în fața rușilor🤣🤣(a găsit unde să se așterne)Apoi a răcnit: slavă Ucraina.. Parisul nu este acum la ceea la ce poti sa privești.. România tot poate face drumuri.. Transfăgărășanul e o mândrie națională..

  6. Mai facuse un pod nu stiu pe unde care sta sa cada de nou=asa-i normal (pe la noi) (braila, valoare 500 milioane euroi =2km pod?). Rampele care se taseaza dupa inaugurare(nu numai aici) … NU are rost sa enumeram decat aceasta:lipsa totala a respectului fata de banul public(proiecte facute sa fie – ca avem bani de consumat), calitatea lucrarilor este un tabu(firmele construiesc repede si sar peste etape pentru a finaliza lucrarea-vezi exploziile cu morti din conducte cu aerpropan) ; confiscarea terenurilor taranilor fara despagubiri daca nu au dezbatuta masa succesorala. SI cea mai grava drumul nou (este serpuit) *evita* marii fermieri si trece pe la cei mici. In rest, aplauze! Aplauze! Aplaudaci… Ca in reclama :cash(numerar) sau voucher? Cassh!!!

  7. Si noi acum pe unde mergem ? De la Corbeanca la autostrada Buc-Ploiesti de parca tot Bucurestiul sta acolo la tara !

  8. Ceasusescu a construit o hidrocentrala peste Dunare in 5 ani, iar peste 15 ani a mai facut una in acelasi timp. Dupa revolutie , in Bucuresti s-a construit un pod care nu e hidrocentrala, peste Dambovita care nu e Dunare , in 10 ani , inceput in 2011 , finalizat in 2021 , in aval de targul Vitan . Doar pentru comparatie nu afinitati.

  9. ”Vom face !” Campania este cea mai comoda perioada pt acesti indivizi. A promite este pe placul lor.

  10. Grindeanu cu fata lui de fetita si gesturile lui de domnisoara virgina ,are impresia ca romanii mai cred toate povestile politicienilor.Acum inainte de alegeri, mincinosii astia ar fi in stare sa spuna ori ce numai sa mai pacaleasca si sa minta inca o data pe romani.Daca Grindeanu ne mai desena cu carioca pe harta Romaniei cam ce vrea el sa faca ,puteam crede ca a venit Sova din concediul lui de odihna.

  11. se fura mult
    adica vor plati nepotzii,
    nepotii nepotzilor
    si nepotii nepotzilor nepotilor vostri!

    -sint differite metode de calcul
    una spune ca nici acum nu s-au platit imprumuturile facute de bolshevicul ceausescu,
    se tot platesc SI ALEA!

  12. Pazea partid de hoti, ca s-a sculat pesmetu-n Grindeanu, o sa ploua cu autostrazi in Romania, ba chiar o sa fie furtuna de autostrazi

  13. Bine zis “vom avea contracte”, ca atat vom avea. De finalizat nu se vor finaliza ai va trebui sa dam inapoi banii primiti de la UE. Reteta e cunoscuta: UE da cu o mana si ia cu doua.

  14. @intox: Ama runcat pe vremea Covidului o privire cu Streetview pe orasul Wuhan si am vazut un oras foarte frumos, cu strazi late si spatii de recreere, aratand mult mai bine decat multe orase europene.

    De ce in China se poate construi rapid si calitativ iar la noi nu? Pentru ca in China sunt legi antifurat si antitradare, iar calitatea constructiilor e verificata la sange. Pentru ca in China comanda vine de sus in jos si se executa, pe cand la noi vine comanda de se fura din costul umflat cu parandaraturi al constructiilor in conditiile in care calitatea nu conteaza: vezi podul de la Braila, autostrazi cu preturi de N ori mai mare decat in Europa si calitate zero etc. La noi nu exista raspundere contractuala pentru ca doar nu o sa dea conditii prea dificile constructorului cei care semneaza (tradeaza) din partea statului pentru o lucrare mai scumpa si la care nu conteaza calitatea, pentru ca interesul e sa isi ia parandaratul, si nu ca cetatenii sa beneficieze de o lucrare calitativa.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.