„Este inadmisibil”: Din nou probleme la Podul de la Brăila

Toate lucrările la Podul Suspendat de la Brăila, pe partea brăileană a malului Dunării, au fost finalizate, însă compania „cam refuză” să facă notificarea, iar traficul din municipiul Brăila este dat peste cap, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, după verificarea stadiului de execuţie în care se află loturile 1 şi 3 ale autostrăzii A0 Sud.

„E absolut inadmisibil ce se întâmplă acum acolo. S-au terminat lucrările pe partea brăileană a malului Dunării, toată acea traversare peste linia de cale ferată, toate lucrările sunt finalizate. Compania cam refuză să facă notificarea. Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment, pentru că ei refuză să facă această notificare. Să ştiţi că eu înţeleg toate lucrurile care ţin de apărarea intereselor şi fiecare îşi apără interesele, dar asta până la a aduce disconfort cetăţenilor – şi colegii mei ştiu că le-am cerut să găsească rapid o rezolvare. Pe noi ne-au anunţat atât primarul Brăilei, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean. În acest moment traficul este, în loc să ajute toată această investiţie de sute de milioane de euro, din cauza acestei lucrări până la urmă minore având în vedere partea cealaltă, s-a dat peste cap jumate din traficul din municipiul Brăila. Evident că în acest moment este o acţiune evident intenţionată din partea acestei companii, dar cu şantajul nu merge, cel puţin în ceea ce mă priveşte”, a afirmat Grindeanu, întrebat despre acest obiectiv de investiţii.

La rândul său, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat că a solicitat antreprenorului să remedieze deficienţele pentru ca podul să fie recepţionat.

„Le-am pus în vedere acel raport al CESTRIN-ului din care rezultau deficienţe ale mixturilor bituminoase (…) a fost pus la dispoziţia inginerului şi antreprenorului. Acesta consideră că necesită să execute şi ei o expertiză. Ce le-am solicitat este să remedieze deficienţele, astfel încât podul să fie recepţionat, iar după aceea vom vedea şi cine are dreptate. (…) Avem probe, avem fotografii. Ce le-am solicitat celor de la We Build şi supervizorului a fost să găsească măsurile necesare în vederea remedierii, să nu mai ajungem în această situaţie, astfel încât obiectivul de investiţie să fie recepţionat şi dat în circulaţie totală, inclusiv cu drumurile de legătură, iar ulterior vom finaliza şi toate expertizele necesare pentru că vom avea sigur un nou litigiu. Precum ştiţi, ultimul litigiu a fost câştigat pe fond de Companie”, a menţionat Pistol.

Ministrul Transporturilor a ţinut să precizeze că, în ciuda problemelor la pod, siguranţa cetăţeanului nu a fost pusă în pericol şi a dat asigurări că recepţionarea obiectivului de investiţii nu se va face dacă nu vor fi îndepărtate toate neconformităţile.

„Nicio secundă nu e pusă în pericol siguranţa cetăţeanului. Deci lucrul ăsta trebuie să fie cât se poate de clar. De aceea am şi dat în circulaţie acest pod. Vreau să vă spun – şi am mai dat exemplul ăsta şi o să-l mai dau – vizavi, pe malul Tulcea, este o localitate, Măcin se cheamă, care, dacă există un caz de urgenţă să meargă Salvarea, de la Măcin la Brăila acum face 5 minute, să zicem maximum, să traverseze podul. Înainte, fără această investiţie, cam o oră. Când e vorba de cazuri de urgenţă, salvare de viaţă, timpul ăsta putea să ducă la situaţii neplăcute. Deci, siguranţa niciodată nu e pusă în pericol. Şi, doi, nu vom recepţiona acest pod până când toate neconformităţile nu vor fi îndepărtate de către companie”, a subliniat el.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut, marţi, o serie de precizări despre situaţia derulării contractului pentru proiectarea şi construcţia Podului Suspendat de la Brăila. Potrivit CNAIR, contractul nu este finalizat, iar recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract. De asemenea, deşi pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepţia, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.

„Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia”, precizează sursa citată.

În plus, în urma inspecţiilor în şantier, inginerul şi reprezentanţii CNAIR au identificat infiltraţii la blocurile de ancoraj dinspre localităţile Brăila şi Jijila. Astfel, pentru monitorizarea infiltraţiilor şi închiderii rapoartelor de neconformitate, CNAIR a realizat o ”expertiză tehnică a lucrărilor executate de antreprenor în şantier”, iar o primă măsură a vizat următoarele: monitorizarea situaţiei podului din momentul constatării infiltraţiilor, iar după punerea în funcţiune cu încă 6 luni; o mare parte dintre aceste infiltraţii au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de expertul tehnic după punerea în funcţiune a podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluţie finală de închidere a infiltraţiilor.

„În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că, din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente. La două săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către inginer apariţia de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, antreprenorul a justificat apariţia acestor degradări ca urmare a traficului greu şi temperaturilor crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariţia văluririlor si presupusa încălcare a restricţiilor de trafic. Totodată, a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricţii. Până în momentul de faţă, antreprenorul a intervenit de trei ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023, antreprenorul a informat beneficiarul cu privire la acţiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea şi reaşternerea stratului de uzură”, afirmă compania de drumuri.

Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări: drumuri de acces (drumul spre Jijila), lucrări de construcţie a bazinelor de retenţie a apei pluviale, efectuarea marcajelor şi montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranţa circulaţiei şi lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

20 de Comentarii

  1. Podul trebuie testat NUMAI cu TIRuri Urcace pline cu C4 și FIARE !
    Băgați la greu, măRog…😜
    {● RăuPorKKaK-Dl.Inginer-RăuPorKKaK ●}

  2. Cât de curând vom auzi…podul de la brăila e pe fundul dunării…!

  3. …eu ma mir ca nu a cazut inca, in buna traditie a autostrazilor noi, a podurilor noi…in general, a tot ceea ce este nou pe cocioc!…motivele prabusirilor se vor regasi in parandaratul pt politicieni si partide, daca magistratii procurori nu ar sti unde sa caute…

  4. „Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment”

    Doar in acest moment, eu stiu ca este dat peste cap de milioane de ani. Sau acum ati observat ?

  5. Va amintiti cinismul si obraznicia lui Grindeanu , cand i s-a sezizat ca suruburile de pe pod cad, nefiind bine stranse ? ” Cui nu-i place , sa treaca cu bacul!” Halal ministru !

  6. ‘Ai bre, o dați de gard că nu-i bun asfaltul? Pe cine tromboniți? Ați zbârcit-o la calculul de rezistență ori ați pus compactorul pe vibrație când ați turnat asfaltul și s-a crăpat betonul făcut după rețeta chinezească cu trei saci de ciment la bascula de balast?

  7. Vă doare în dos , domnule ministru Grindeanu, de traficul din municipiul Brăila sau intervenția ambulanței. V-a atenționat Zelensky că vă reclamă la Licurici fiindcă coridorul pentru camioanele cu marfă ale Ucrainei prin România nu e prioritar, și dacă nu remediați o să fiți zburat din funcție. Antreprenorul întârzie fiindcă știe că partea română nu e în stare să cântărească în vamă camioanele, și că podul de la Brăila nu a fost dimensionat pentru necesitățile de război ale Ucrainei. Antreprenorul ține cu România, domnul ministru Grindeanu și domnul prim ministru Ciolacu NU. În nici un caz partea română nu trebui să permită transport greu de mărfuri ucrainene pe acest pod. A permite ca la deschiderea lui pentru circulație, pe călduri toride și în primul an de funcționare să treacă mii de camioane străine dovedește că ministru transporturilor e ca inginer prost, ca politician fanfaron, și ca român slugă la străini. Mai ales că sigur multe camioane duc muniție. Podul a fost prezentat inițial la o investiție care va face în viitor din Galați și Brăila o singură entitate orășenească. De se distruge pentru interese străine ceva așteptat de atâta timp? Ce a ajuns să însemne România în UE și Lume s-a văzut prin audiența din Parlamentul Europei la discursul președintelui Iohannis.

  8. Reati ai dracului de scârbe, ați cerut amendarea postul de televiziune pentru adevărul crunt in care se afla acest pod, pod despre care am scris in urma cu un an jumătate când am avut ocazia sa trec pe acolo! De atunci am spus că e de proasta calitate lucrarea, că se va duce dracului lucrarea, au furat de sus rupt din materiale și bani! Grindeanu-le, scârbă mincinoasă și scârboasă, demisia nenorocitule, să plătești cu vârf și îndesat pentru toate măgăriile acceptate de tine cat ai fost ministru!

  9. Sincer, bravos @Părere, pentru informație.Mulțumim! Ai confirmat ce bănuiam.Mulțumim!

  10. „de la Măcin la Brăila acum face 5 minute, să zicem maximum, să traverseze podul. ”
    -Măcin e la 20 km de Brăila,
    dobitocu incurca cu Smârdan fostu Ghecet.

  11. Cand CNAIR inchide ochii pe spagi la umezeala din blocurile de ancorare asta se numeste STAT CRIMINAL.Vorba lui Dragos Patraru: „fratilor sa ne-ntelegem.Statul Roman este un STAT CRIMINAL.”

  12. Podul de la Braila va putea sa ajunga pe la Calarasi…
    Iar Postakel Gudurau daca s-ar uita la consructiile de drumuri si poduri din China, sunt clipuri suficiente pe YouTube, ar lasa deoparte cei „3 saci de ciment” si s-ar ascunde la WC, unde ar trage si apa dupa el.

  13. Acest pod daca nu va vi bombardat de rusi sau distrus de cutremur din deficienta de proiectare si constructie pilonii de sustinere de pe malul stang al Dunarii se vor rupe.

  14. @VAX POPULI
    -in sectoru penitencia 4 Bucuresti
    Primaru a ancorat de-a lungul sinei de tramvai niste cabluri:
    ghici ce se smulge in paman din cand in cand?
    (linginerii lu Bălutza nu stiu sa calculeze „tensiunea in fir”,
    nu ar trece de clasa a 9a)

  15. Grindeanu este impiedicat nu numai la vorba ci si la gandire. In toate interviurile sale este foarte incalcit incat este greu sa intelegi mare lucru. Cine vrea sa vada stadiul lucrarilor adiacente marelui pod poate intra pe youtube – Raducu Pdrum – care filmeaza sapatamanal cu drona drumurile de legatura, inclusiv viaductul peste calea ferata si peste Siret din apropiere de Galati. Sunt lucrari de mare amploare.

  16. Ce de Cassandre mincinoase, toate profetind pe struna lui Putin. Podul este bine multumesc si se circula pe el fara restrictii si nici macar nu este aglomerat. Traficul greu nu este majoritar.

    De unde stie gelu ca pilonii se vor rupe? A vazut el proiectul? A participat el la lucrarile de constructie? Probabil ca i-a soptit baba Vanga in somn, numai ca baba il cam triseaza, pentru ca tot gelu profetea acum un an ca in august se va apasa butonul rosu. Acum a luat-o de la inceput, cu fixatia butonului rosu. Cred ca acel buton e buba de pe creierul sau.

    Articolul e confuz. Se amesteca podul suspendat cu lucrarile la drumurile adiacente, care, intr-adevar, sint intirziate. Aceste drumuri traverseaza calea ferata, nu podul suspendat.

    Un alt aspect asupra caruia Cassandrele bat cimpii: podul nu se afla pe o ruta principala de aprovizionare a Ucrainei. Aceasta se face prin Nord si prin Republica Moldova. Ruta pe pod presupune traversarea Dunarii inca odata la Isaccea, cu bacul, deci strangularea si vulnerabilitatea rutei.

    Baliverne de copeicari.

  17. Bai ungure, traseul terestru dinspre Constanta in Ucraina de sud se face exact pe acest pod peste Dunare dupa care trece granita la ucrainieni pe la Galati-Reni. Drumul poate continua si in nord spre Bucovina (inca) ucrainiana. Podul va fi parte a celei mai importante autostrazi din aceasta zona a Europei (restul Europei de apus va fi in ceata) care va inconjura Marea Meagra asigurand legaturi rapide cu reteaua de autostrazi din Orientul Mijlociu si Orientul Departat (Asia) dar si cu Africa.

  18. Balivernistului de la 9:25:

    Habar nu ai ce spui. Ucraina nu este aprovizionata prin portul Constanta, pentru ca este o ruta foarte ocolitoare. In plus, nu exista un drum rapid spre acest pod. Admitind aprovizionarea prin portul Constanta, ruta optima ar fi fie pe la Giurgeni-Vadul Oii, fie pe la Cernavoda, puncte de trecere legate de rutele princupale din restul tarii. In Ucraina de Sud se ajunge prin Galati-Giurgiulesti, Oancea-Cahul, Albita-Leuseni, dintre care ultimul este cel mai important. Reniul si Ismailul sint importante pentru exportul de cereale pe Dunare.

    Mai urmeaza ca in acest cor de habarnamisti sa apara axon si ics, campionii delirului mitomaniac, un altul mai vechi, Al, se pare ca a primit alte insarcinari copeicariste.

  19. Aşezare geografică
    Localitatea Smârdan este situată pe DN22 Brăila – Măcin – Tulcea. Până în iulie 2023 aici exista un foarte important punct de trecere bac, care asigura legătura între judeţele Tulcea şi Brăila. Între timp, înfrastructura s-a diversificat odată cu construirea podului suspendat peste Dunăre, care asigură nu doar legătura între municipiul Brăila şi satul Smârdan, ci uneşte Moldova şi Muntenia cu nordul Dobrogei.

    -apare Grindeanu la Tembelizator
    si satenii sună la 1,1,2….
    -alo,Brăila?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.