Cum ne protejăm de hackeri?

Majoritatea oamenilor nu sunt străini de termenii „online banking“ și „Internet banking“. Practic, aceste două modalități ne scutesc de drumurile la ghișeele bancare și înlocuirea lor cu aplicațiile conturilor online ale fiecărei bănci. Cu toate acestea, putem deveni ușor ținta atacurilor informatice, iar hackerii experimentați ne pot goli conturile bancare în doar câteva secunde, notează go4it.ro.

Infracțiunea virtuală este cea mai frecventă metodă de înșelăciune și funcționează prin intermediul unor mesaje venite prin e-mail, care par a fi trimise din partea unor anumite bănci. În aceste mesaje ni se cere să accesăm de urgență contul de online banking pentru a actualiza diverse date sau, în mod ironic, anumite modificări de securitate. Astfel, dacă accesăm link-ul din conținutul e-mail-ului, acesta ne va trimite către o pagină de web falsă, care copiază în mare parte pagina reală a băncii. În acest fel, utilizatorul care este mai puțin experimentat va fi păcălit destul de ușor și începe să introducă datele personale. Primul pas ar fi numele de utilizator și parola aferentă contului de online banking. Însă ceea ce nu știe utilizatorul este că acele date nu vor ajunge niciodată la bancă, ci la un infractor care le va folosi pe site-ul real al băncii, pentru a efectua tranzacții cu banii utilizatorului păcălit. În cazul în care după falsa autentificare mai sunt cerute și datele de card, inclusiv numele titularului, numărul cardului și CVV (element de siguranță suplimentar pentru validarea unui card), atunci problema este cu mult mai gravă.

Măsuri de protecție necesare

Prima măsură de protecție este să avem o atenție sporită atunci când primim un astfel de mesaj și să fim atenți de pe ce adresă a fost trimis, să vedem sursa mesajului și mai ales să verificăm link-urile pe care le accesăm. Conținutul mailului este formulat destul de inteligent, astfel încât să inducă pe cineva în eroare și conține chiar un antet cu sigla respectivei bănci, pentru a adăuga un plus de încredere pentru cei care nu se pricep foarte bine să citească un mesaj pe e-mail.

Potrivit specialiștilor, este important să verificăm adresa de e-mail respectivă, cele mai multe având nume fictive, și să deschidem sursa completă a mesajului, să identificăm serverul de pe care e-mail-ul a fost trimis. În acel moment, ar trebui să fie foarte clar că acel mesaj nu a fost trimis de un operator al băncii.

Datele de identificare ale serverului de pe care s-a recepționat mesajul nu au nicio legătură cu cel al respectivei bănci, iar mesajul trebuie raportat ca spam sau ignorat total. Puteți chiar să raportați incidentul la poliție sau să faceți o notificare prin care să informați banca asupra tentativei de fraudare.

Conform unui studiu realizat de Money Gram din SUA, contul de Facebook este de asemenea o capcană sigură. „Informațiile postate pe Internet nu sunt complet private, iar evazioniștii sunt adepții accesării online a informațiilor, chiar în ciuda setărilor de confidențialitate. Astfel, nu afișați pe aceste rețele de socializare data completă a nașterii, adresa de domiciliu sau orice altceva care ar putea fi utilizat pentru a vă fi furată identitatea“, se arată în studiul respectiv.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.