Filme de neratat de pe marile ecrane

Johnny Depp, Gwyneth Paltrow, Paul Bettany şi Ewan McGregor aduc în cinematografe Mortdecai

Johnny Depp este Mortdecai într-o comedie de spionaj, din 23 ianuarie în cinematografe.

Pungaşi, aventurieri şi cuceritori. Acestea sunt rolurile care l-au făcut celebru pe Johnny Deep, răsfăţatul Hollywoodului de câţiva ani buni încoace. Actorul îşi adaugă în palmares o nouă performanţă: aristocrat britanic iubitor de artă, aflat permanent în jenă financiară. Se foloseşte de farmecul său, de performanţele actoriceşti care l-au făcut unic pentru a crea o comedie de spionaj unică.

Povestea filmului îl are în centru pe dealerul de artă aristocrat Charles Mortdecai (Johnny Depp), aflat în căutarea unui tablou furat, despre care se spune că ar conţine un cod secret ce oferă acces la comorile ascunse ale naziştilor. Pentru a-şi duce misiunea la bun sfârşit, eroul trebuie să păcălească răufăcători ruşi, agenţi secreţi ai MI5, un terorist internaţional, dar şi pe superba sa soţie, Johanna.

Gwyneth Paltrow, o soţie cu gambe kilometrice

Filmul are la bază trilogia de succes The Great Moustache Mystery, ultimul din seria imaginată de Kyril Bonfiglioli. Autorul – personaj este un fost dealear de artă devenit redactor şi, ulterior, scriitor. Personajul Charlie Mortdecai a fost descris ca un anti-erou, iar aventurile sale s-au extins pe parcursul a patru cărţi, ultima publicată după moartea autorului.

Din distribuţia filmului mai fac parte Gwyneth Paltrow, Ewan McGregor, Paul Bettany şi Olivia Munn. David Koepp (Ghost Town,Premium Rush) a regizat filmul, după un scenariu de Eric Aronson (On the Line).

Charlie Mortdecai este un „connaisseur” în ceea ce priveşte mâncarea bună, libaţiile, femeile frumoase şi majoritatea tentaţiilor la care cedează cu graţie bogătaşii. Cea mai mare slăbiciune a lui Charlie este iubita sa soţie, Johanna (Gwyneth Paltrow), pentru care ar face orice… în afară de raderea mustăţii. Oriunde merge, Charlie Mortdecai este însoţit de servitorul şi mâna lui dreaptă, Jock Strapp (Paul Bettany), un tip mare, optimist, care-şi dedică viaţa pentru a-şi apăra stăpânul.

Temerile lui Charlie sporesc atunci când este contactat de Alistair Martland (Ewan McGregor), un prieten din anii de colegiu care se simte încă atras de Johanna. Ofiţer de rang înalt în British Security Service, Martland este totodată un visător, care adoră poezia şi care-şi pierde figura serioasă de detectiv ori de câte ori este prezentă Johanna. Aflându-se pe urmele capodoperei lui Goya, el vine la Charlie să-i ceară ajutorul.

Gwyneth Paltrow şi Johnny Depp în Mortdecai

Bazat pe charismaticul anti-erou din seria de romane a lui Kyril Bonfiglioli (Don’t Point That Thing at Me, Something Nasty in the Woodshed şi After You with the Pistol). Dark, satirice şi cu preponderenţă britanice ca stil şi ton, romanele care-l prezintă pe Charlie şi pe servitorul său, Jock Strapp, sunt adesea comparate cu creaţiile nesăbuite ale lui P.G. Wodehouse din poveştile cu Jeeves şi Wooster.

Din 23 ianuarie, Johnny Depp îşi croieşte drumul cu farmec şi şmecherie pentru a ieşi din posturi compromiţătoare sau hilare, sau pentru a se bate cu o pleiadă de răufăcători internaţionali, în timp ce aleargă după o capodoperă de Goya, care poate fi cheia către o avere de milioane, ascunsă de nazişti. În cinematografele din toată ţara, distribuit de InterComFilm Distribution.

Lunetistul american depăşeşte toate aşteptările cu încasări impresionante la box office-ul internaţional

Brad Cooper într-un rol dificil în care trebuie să aleagă între Patrie şi familie în American Sniper (titlul original)

Filmul cu 6 nominalizări la Oscar, avându-l pe Bradley Cooper în rolul principal, a făcut istorie ca cea mai bună lansare a regizorului Clint Eastwood şi a cucerit atât box office-ul de weekend, cât şi inimile spectatorilor, cu un +10 primit de la Cinemascore.

Lunetistul American a obţinut şase nominalizări la Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun actor (Bradley Cooper) şi Cel mai bun scenariu adaptat (Jason Hall). În plus, Eastwood a fost premiat de branşă cu a patra nominalizare la premiile Directors Guild of America, dar şi cu premiul pentru Cel mai bun regizor din partea National Board of Review. Printre distincţiile pe care le-a mai primit filmul se numără o nominalizare la premiile Producers Guild of America, o nominalizare la premiile Writers Guild of America şi o nominalizare la premiile BAFTA pentru Cel mai bun scenariu adaptat.

Regizorul Clint Eastwood aduce în cinematografe „Lunetistul American”, un film cu Bradley Cooper în rolul lui Chris Kyle, cel mai eficient lunetist din istoria militară a SUA. Însă există mult mai multe lucruri de descoperit despre acest soldat american, în afară de abilităţile care l-au transformat în erou.

Kyle este un om complex, explică Bradley Cooper. Pentru el, a-şi da viaţa pentru Patrie nu e o frază, ci o misiune adevărată. Eastwood nu vrea să facă un martir din eroul său, ci descrie un om care crede în ceea ce face.

Bradley Cooper şi Sienna Miller în Lunetistul american

Eastwood a regizat Lunetistul american după un scenariu scris de Jason Hall, bazat pe romanul omonim al lui Chris Kyle, împreună cu Jim DeFelice şi Scott McEwen. Bradley Cooper şi Sienna Miller sunt protagoniştii filmului produs de Clint Eastwood, Robert Lorenz, Andrew Lazar, Bradley Cooper şi Peter Morgan. Tim Moore, Jason Hall, Sheroum Kim, Steven Mnuchin şi Bruce Berman au fost producătorii exclusivi.

Chris Kyle, membru al trupelor SEAL, e trimis în Irak cu o singură misiune, aceea de a-i proteja pe fraţii săi de arme. Acurateţea ţintei sale salvează nenumărate vieţi pe câmpul de luptă şi, pe măsură ce se duce vestea acţiunilor sale pline de vitejie, el dobândeşte porecla „Legenda”. Dar reputaţia sa creşte şi dincolo de liniile inamice, ceea ce face ca pe capul lui să fie pus un preţ mare şi să devină ţinta principală a insurgenţilor. În plus, Chris se mai confruntă şi cu o altfel de luptă acasă: străduinţa de a fi un soţ şi un tată bun de la celălalt capăt al lumii.

În ciuda pericolelor şi a modului în care asta îi afectează familia, Chris merge de patru ori în misiune în Irak, devenind o personificare a crezului celor din trupele SEAL: „să nu laşi pe nimeni în urmă”. Dar când revine la soţia sa, Taya Renae Kyle (Sienna Miller), şi la copii, Chris realizează că, de fapt, războiul este cel pe care nu-l poate lăsa în urmă.

După ce a întrecut estimările iniţiale, producţia Warner Bros. Pictures şi Village Roadshow Pictures, nominalizată la Oscar, Lunetistul american, depăşeşte record după record odată cu premiera internaţională, dar şi cu lansarea în ediţie limitată din preajma sărbătorilor. Aflată în fruntea box office-ului, drama a avut încasări estimate la 110 milioane de dolari în doar patru zile. Anunţul a fost făcut de reprezentanţii Warner Bros. Pictures: Dan Fellman, preşedintele Diviziei de Distribuţie Locală, Sue Kroll, pPreşedintele departamentelor de Marketing Internaţional şi Distribuţie Internaţională, şi Greg Silverman, preşedinte al departamentamentelor de Dezvoltare Creativă şi Producţie Internaţională.

Bradley Cooper şi regizorul Clint Eastwood

Spectaculoasa premieră a filmului marchează un record şi pentru întreaga carieră cinematografică a regizorului Clint Eastwood. Printre succesele înregistrate până în prezent de Lunetistul american se număra primul loc în topul premierelor din ianuarie, inclusiv pentru a treia şi a patra zi de la lansare. De asemenea, filmul se bucură de cele mai mari încasări obţinute într-o singură zi din ianuarie, de prima poziţie în a patra zi de la premieră pentru un film cu conţinut violent explicit şi cea mai bună lansare din istoria cinematografiei pentru o dramă.

Filmul s-a remarcat şi prin rezultatele obţinute în IMAX, unde a însumat peste 10,6 milioane de dolari în 332 de locaţii, devenind astfel filmul cu cel mai mare profit generat într-un weekend din ianuarie pe acest tip de ecran.

Reacţiile pozitive covârşitoare primite de Lunetistul american nu se rezumă doar la cuantificarea rezultatelor de la box office. În plus, drama a primit nota +10 foarte rar acordată de recunoscutul site de profil Cinemascore, istoric devenind unul dintre cele doar 11 filme care au obţinut această notă pe linie, la toate categoriile.

Conform declaraţiei lui Fellman, ”Lunetistul american a ajuns rapid un fenomen cultural, prin faptul că oferă o abordare personală nu doar asupra vieţii lui Chris Kyle, ci şi asupra greutăţilor întâlnite de veteranii de război şi familiile acestora. Îi felicităm pe Clint Eastwood, Bradley Cooper şi întreaga echipă implicată în realizarea filmului pentru acest succes uriaş. În continuare, ne aşteptăm ca recenziile pozitive şi reacţiile bune ale spectatorilor să se reflecte asupra box office-ului din următoarele săptămâni”.

Suntem mândri de acest film”, mărturiseşte Kroll. „Am fost profund marcaţi când am văzut prima dată filmul şi l-am introdus imediat în lista noastră cu lansările de anul acesta. Nu ne-am imaginat că oamenii vor reacţiona atât de bine la el, dar am ştiut că este un proiect special, care oferă o altă perspectivă despre război şi impactul său emoţional asupra soldaţilor şi familiilor lor. Drama a atins corzile sensibile ale multor spectatori care l-au văzut zilele acestea. Pornind încă de la primul trailer, am dezvoltat o campanie de promovare care să prezinte mai multe unghiuri ale poveştii astfel încât să arătăm că filmul se adresează atât bărbaţilor cât şi femeilor. Răspunsul venit din partea criticilor, a publicului şi acum al prestigioaselor Oscaruri a fost mai mult decât îmbucurător şi suntem extrem de încântaţi pentru asta”.

Bradley Cooper, nominalizat la Oscar pentru acest rol

Silverman a adăugat: „Am ştiut că va fi o poveste care transcede orice graniţă datorită unui personaj atractiv şi complex, care merită să fie comemorat pentru sacrificiile de pe câmpul de luptă, dar şi de acasă. Clint Eastwood şi Bradley Cooper au prezentat în mod excepţional povestea lui Chris Kyle, fapt ce a fost ca un omagiu adus tuturor bărbaţilor şi femeilor în uniformă militară. Îi felicităm pe ei şi pe partenerii noştri de la Village Roadshow pentru un start excepţional”.

De două ori nominalizat la Premiul Oscar, pentru rolurile din Scenariu pentru happy-end şi Ţeapă în stil american, Cooper este protagonistul filmului în care joacă alături de Sienna Miller (Fata de la HBO), Jake McDorman, Luke Grimes, Navid Negahban şi Keir O’Donnell.

Echipa lui Eastwood îi mai include şi pe directorul de imagine, nominalizat la Oscar Tom Stern (Schimbul), pe designerul de producţie nominalizat la Oscar, James J. Murakami (Schimbul) şi designerul de producţie Charisse Cardenas, pe editorul laureat al Premiului Oscar Joel Cox (Necruţătorul) şi pe editorul Gary D. Roach, precum şi pe designerul de costume Doborah Hopper.

Premieră, vineri, 23 ianuarie.

Mommy – “o poveste despre curaj, dragoste şi camaraderie”

Secvenţă din Mommy

Ieri a avut loc în cinematografele româneşti premiera Mommy / Mami (2014), în regia lui Xavier Dolan, Premiului Juriului la Cannes 2014.

Mommy / Mami (2014) este al cincilea lungmetraj al talentatului cineast canadian în vârstă de numai 25 de ani şi al patrulea care a participat la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes. Prima vizită pe Croazetă a fost în 2009, la vârsta de 20 de ani, cu I Killed My Mother, cu regia, scenariul şi rolul principal semnate tot de el. La sfârşitul proiecţiei, sala s-a ridicat şi a aplaudat în picioare continuu timp de opt minute.

Mommy / Mami (2014) spune povestea emoţionantă a unei mame şi a fiului ei, un adolescent hiperactiv şi cu mari probleme de adaptare la societate, în vârstă de 15 ani. “Într-o Canadă fictivă din anul 2015, în care guvernul a modificat legea serviciilor de sănătate” – aşa cum se spune la începutul filmului -, o femeie de 46 de ani, văduvă şi cvasişomeră, are de ales dacă să locuiască împreună cu băiatul ei “mai special”, asumându-şi efectele crizelor sale, sau să îl interneze într-un sanatoriu, sub efectul unei legi nou introduse. Un ajutor neaşteptat se iveşte din partea unei vecine mutate de curând chiar vizavi. Între cei trei se naşte o relaţie specială, greu de descris.

Încă de la primul meu film am vorbit foarte mult despre iubire”, spune Xavier Dolan într-un interviu despre acest film. “Am vorbit despre adolescenţă, sechestrare, transexualitate. Despre Jackson Pollock (pictor american expresionist, 1912-1956) şi despre anii ‘90. Despre alienare şi homofobie, despre şcolile de corecţie, despre termenul francezo-canadian special, despre teoria cristalizării lui Stendhal sau despre sindromul Stockholm. Am vorbit şi în argou, am vorbit şi colorat. Am vorbit în engleză. Din când în când am vorbit şi mult aiurea. Ăsta e riscul atunci când vorbeşti despre anumite lucruri: poţi spune şi multe prostii.”

Oamenii nu aduc cu ei tragedia. Ci numai momentele de fericire în Mommy

Tânărul regizor a decis pe cât posibil să se refere numai la chestiuni care îi sunt apropiate. Există câteva domenii pe care a ajuns să le cunoască destul de bine pentru a vrea să vorbească despre ele.

Unul dintre aceste lucruri pe care-l cunosc şi iubesc mai presus decât pe toate celelalte şi care m-a inspirat mereu este cu siguranţă mama mea. Şi când spun mama, mă refer la MAMA, în sensul larg, la imaginea pe care ea o reprezintă”, spune Dolan.

În perioada în care am făcut I Killed My Mother am simţit că am vrut să-mi pedepsesc mama. Acum, la cinci ani distanţă, îmi dau seama că, prin Mommy, am de-a face cu răzbunarea ei. Mai bine nu mă întrebaţi mai mult…”, mărturisea Xavier Dolan, în mai 2014, după premieră.

Xavier Dolan declara că a văzut Mommy ca pe “un film întunecat în miezul lui, dar la suprafaţă poleit cu lumină şi căldură”.

Scăldarea filmului în griul acela previzibil ar fi părut un clişeu ieftin. Eu am visat la un loc vesel în care Die şi Steve să locuiască, un loc unde totul e posibil. Mi-am jurat că voi face tot posibilul ca personajele mele să arate şi să sune la fel ca cei din suburbiile de unde provin eu, şi nu ca nişte caricaturi ale lor.”

Tânărul cineast canadian consideră că este crucial ca Mommy să fie “o poveste despre curaj, dragoste şi prietenie”. “Nu văd sensul în a face un film despre rataţi. La fel cum nu văd nici sensul în a te uita la un film despre aşa ceva.

Mommy, un film cu peste 1 milion de spectatori

Am o aversiune deosebită pentru orice act artistic care tinde să prezinte fiinţe umane prin intermediul eşecurilor lor. Acestea ar trebui definite de greutăţi, dar şi de sentimentele şi visele lor. De aceea, intenţia mea a fost să fac un film despre câştigători, indiferent de ce se întâmplă la final. Sper sincer că măcar asta am reuşit.”

Despre asocierile care s-au făcut între primul şi cel mai recent film al său, Xavier Dolan adăuga:

Pot fi câteva paralele între primul meu film (I Killed My Mother) şi Mommy. Dar numai la suprafaţă. În ceea ce mă priveşte, de la direcţie la ton, de la stilul actoricesc la partea vizuală, aceste două filme sunt pur şi simplu două planete diferite. Unul se desfăşoară prin ochii unui adolescent capricios, celălalt prezintă greutăţile pe care o mamă le întâmpină. În afară de această importantă schimbare de perspectivă, iată încă un argument pentru care cele două filme sunt intrinsec diferite: I Killed My Mother pune accentul pe criza pubertăţii. Mommy e centrat pe criza existenţială. Mai mult decât atât, nu avea nici un sens să fac acelaşi film de două ori”, spune Dolan.

Pe coloana sonoră veţi putea recunoaşte trupe celebre ale anilor ‘90: Dido, Oasis, Counting Crows, Céline Dion,Beck, Sarah McLachlan, Andrea Bocelli, Lana Del Rey etc.

Xavier Dolan dând indicaţii în timpul turnării

Xavier Dolan dezvăluie ideea din spatele alcătuirii coloanei sonore din Mommy: “Mi-a plăcut ideea asta (spoiler alert!) ca fiecare piesă din soundtrack-ul filmului să provină de pe o casetă pe care defunctul soţ a înregistrat-o înainte de a muri, şi nu din playlist-ul meu personal. Cineva scria mai demult chestia asta despre filmele lui Scorsese: piesele de pe coloana sonoră nu rulau pur şi simplu în film, ci se auzeau fie la un aparat de radio, fie la tv sau într-o cafenea. E o abordare mult mai autentică, să faci publicul să uite de ideile sau dorinţele regizorului.”

După realizarea lui Tom at the Farm (2013), Xavier Dolan declara într-un interviu din septembrie 2013: “Filmul meu este o metaforă pentru hipsterism. Văd că e tot mai des întâlnit acest cuvânt, dar am senzaţia că lumea nu prea ştie exact ce înseamnă. Pentru mine, hipsterismul se referă la cineva care încearcă să-şi asume codurile unei clase sociale sau unui mediu care iniţial nu-i aparţinea şi prin care să-şi definească personalitatea în mod diferit şi unic. De aceea o mulţime de hipsteri locuiesc în centru, dar se îmbracă ca de la ţară. Apoi ar mai fi hipsterul de tip Oscar Wilde: dandy-ul. Dar dus la extrem. Oamenii umblă costumaţi. Ca un fel de deghizare sau ceva… Pentru mine, asta e un semn de pierdere a încrederii în sine”.

Echipa filmului Mommy pe covorul roşu de la Cannes

Mommy / Mami (2014) este adus în România de Independenţa Film, casă de distribuţie care promovează filme independente de referinţă, de nişă sau câştigătoare ale unor premii internaţionale prestigioase.

Independenţa Film a distribuit pelicule ca Deux jours, une nuit, La grande bellezza, Nymphomaniac, La Vie d’Adèle, The Hunt, Amour, Trainspotting, Amélie, Melancholia, Todo sobre mi madre, In The Mood for Love, Vicky Cristina Barcelona, Dogville etc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.