O întreagă industrie stă să cadă din lipsă de angajaţi

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează criza acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă transportatorii rutieri din România, cu impact negativ asupra competitivității acestui sector important al economiei naționale.

Conform oficialilor UNTRR, transportatorii rutieri – companii multinaționale ca și companii cu capital românesc – au camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt șoferi disponibili pe piață.

Transportatorii români au nevoie de soluții europene urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, pentru ca industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri bun, se arată într-un comunicat UNTRR.

În acest context, UNTRR a solicitat autorităților române și europene măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani în sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști.

UNTRR a solicitat modificarea cadrului legal pentru a se permite tinerilor, de la vârsta de 18 ani să devină șoferi profesioniști, existând îngrijorarea că actuala lipsă de șoferi profesioniști ar putea fi cauzată și de legislația românească care stabilește vârsta minimă de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C și CE în conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele
de conducere – pentru că după absolvirea educației secundare (liceului), tinerii cu vârste între 18 și 21 de ani caută alte oportunități de angajare și nu își mai schimbă opțiunile ulterior pentru a deveni șoferi profesioniști.

Comisia Europeană a răspuns UNTRR că nu s-ar opune ca România să aplice vârsta minimă de 18 ani precizată de Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea șoferilor profesioniști, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere, așa cum procedează și alte State Membre, fapt întărit și de răspunsul primit de asociația noastră din partea Parlamentului European – Comisia pentru Transport și Turism.

Reprezentanţii UNTRR susţin că problemele lor vor fi rezolvate dacă vor fi luate următoarele măsuri:

– Stabilirea vârstei minime de 18 ani pentru obținerea permisului de conducere pentru categoriile C și CE prin modificarea legislației naționale relevante

– Recunoașterea actualei crize a șoferilor profesioniști ca fiind o prioritate națională și alocarea de fonduri europene pentru creșterea angajării în sectorul transporturilor rutiere din România, inclusiv prin programe de formare vocațională ca șoferi profesioniști a tinerilor NEETs (Not in Education, Employment or Training) din mediul rural

– Înființarea unei rețele naționale de școli vocaționale specializate în furnizarea educației profesionale și competențelor tehnice de care tinerii au nevoie pentru a fi angajați ca șoferi profesioniști.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.