Producătorul VW va stinge litigiul din SUA cu miliarde de dolari

Producătorul german auto Volkswagen va plăti în jur de 15 miliarde de dolari în numerar către cei aproximativ 500.000 de proprietari de vehicule echipate cu motor diesel, conform unui acord semnat de companiei și de deținătorii mașinilor.

Conform unor surse citate de Deutsche Welle și Reuters, acordul include o ofertă de 10,033 miliarde de dolari pentru răscumpărarea vehiculelor şi fonduri de aproape cinci miliarde de dolari pentru a compensa emisiile în exces ale motoarelor diesel şi pentru a stimula comercializarea autoturismelor ecologice, susţin sursele.

Acestea adaugă că Volkswagen va plăti fiecărui proprietar de vehicul echipate cu un motor diesel suma de 10.000 de dolari (9.053 euro), va repara sau va răscumpăra vehiculele afectate. În plus, Volkswagen va plăti 2,7 miliarde de dolari amenzi către Agenția de Protecție a Mediului din SUA și California Air Resources Board și să investească 2 miliarde de dolari în tehnologii curate. Producătorul german este de asemenea așteptat să anunțe o înțelegere cu statele americane pentru o sumă de 400 milioane de dolari. În total vor fi 17,85 miliarde de dolari. Compania a anunțat recent că a pus deoparte aproximativ 18 miliarde de dolari pentru a acoperi costul scandalului. În septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.

VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA. Printre cele 500.000 de vehicule care ar urma să fie răscumpărate se află sedanul Jetta, modelul compact Golf şi Audi A3, vândute din 2009. VW, al doilea mare producător auto din lume, s-a confruntat anul trecut cu un declin al vânzărilor în SUA, în urma scandalului falsificării emisiilor poluante. În 2016, livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 13% pe piaţa din SUA, în timp ce diviziile de lux Audi şi Porsche au raportat creşteri.

Volkswagen va trebui să ofere consumatorilor europeni compensaţii similare cu cele acordate americanilor, a declarat duminică, pentru un cotidian german, comisarul european pentru piaţă internă, industrie, antreprenoriat şi IMM, Elzbieta Bienkowska. “Volkswagen ar trebui să ofere, în mod voluntar, proprietarilor europeni de automobile o compensaţie similară cu cea plătită consumatorilor americani”, a declarat Elzbieta Bienkowska pentru cotidianul german Welt am Sonntag. Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Oficialii VW au declarat că în Europa vor repera vehiculele afectate prin înlocuirea soft-ului ilegal, dar nu au anunţat planuri care să vizeze plata unor compensaţii către consumatori, susţinând că aceştia nu au suferit niciun fel de pierderi.

Impactul economic total al scandalului VW a fost estimate la 55 miliarde de euro de către Richard Hilgert, analist la Morningstar Equity Research. Acesta cuprinde amenzi guvernamentale, remunerația dealer-ilor, costurile de reparație, răscumpărări de vehicule, plus cheltuieli de judecată și daune acordate reclamanților.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.