Tinerii, marea îngrijorare a comercianților din SUA

Cea mai numeroasă generație din Statele Unite, tinerii născuți în perioada 1990-2000, pune pe jar marile companii de retail din SUA. Motivul nu ține însă de cererea tot mai mare, ci de incapacitatea acestor tineri de a face lucruri banale în gospodărie, de la bătutul unui cui până la măsuratul cu ruleta, spălatul cu mopul sau vopsirea unei uși, scrie The Wall Street Journal. S-a ajuns astfel la situația în care lanțurile de magazine de bricolaj să investească milioane de dolari în filmulețe care încearcă să-i învețe pe tinerii americani cum să folosească și cele mai banale produse. Vicepreședinta companiei Home Depot a declarat, pentru The Wall Street Journal, că, la început, a ezitat: „Oare avem o părere prea proastă despre ei? Sunt prea evidente lucrurile astea?“. Aceeași opinie au avut-o și comercianții de produse pentru grădinărit. Însă după ce o tânără de 26 de ani a recunoscut, în mediul online, că nu a știut cu ce parte a fierăstrăului să taie o scândură și după ce comercianții au remarcat că tinerii americani nu știu că florile au nevoie de lumina soarelui, aceștia nu au mai avut niciun dubiu cu privire la campaniile lor. „Sunt lucruri simple. În urmă cu 15-20 de ani nu ne gândeam că vom ajunge să le predăm la cursuri speciale“, spune Jim King, reprezentantul unei companii de profil. „Au crescut jucându-se cu un Xbox. Poate că nu au petrecut prea mult timp ajutându-și părinții la treburile casei.“

În această situație se afla cel mai mare grup demografic din Statele Unite la acest moment – sunt circa 5 milioane de tineri cu vârsta de 26 de ani, iar foarte aproape se află și grupele de vârstă de 25, 27 și 24 de ani. Este generația de votul căreia s-au temut cel mai mult, în urmă cu un an, membrii echipei de campanie a președintelui Donald Trump și pe mobilizarea căreia a mizat mult echipa democratei Hillary Clinton. Această generație dă circa 42% din cumpărătorii de locuințe din America, iar 86% din ei fac cel puțin o lucrare în noile case, mai mult decât orice altă generație de până acum. „Preferă să facă altcineva în locul lor decât să facă ei înșiși. Nu au nevoie de o scară sau de un burghiu și nici nu vor să se complice cu măsuratul unei ferestre“, spune managerul unui lanț de magazine de bricolaj.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.