726 de milioane de euro – Vom fi în stare?

Comisia Europeană a aprobat marţi construirea Drumului Expres între Craiova şi Piteşti, iar UE va contribui, prin intermediul politicii de coeziune, cu 726 de milioane de euro la crearea noii legături, de 121 km, dintre cele două oraşe, informează Executivul comunitar într-un comunicat.

Proiectul, care ar trebui finalizat până la sfârşitul anului 2023 şi care face parte din reţeaua transeuropeană de transport, include construirea a două benzi de circulaţie în fiecare direcţie, 10 tronsoane de racord şi 75 de poduri sau pasaje.

„Noul drum expres va îmbunătăţi traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfăşoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8% peste media din România. Reducerea timpului de călătorie între Craiova şi Piteşti va diminua costurile de transport şi va spori eficienţa economică a reţelei rutiere din România. Eliminarea traficului pe distanţe lungi din zonele construite va reduce congestia, poluarea, precum şi numărul accidentelor şi va îmbunătăţi calitatea vieţii locuitorilor. Acest drum va crea locuri de muncă temporare şi ar trebui să stimuleze comerţul în zonă, generând astfel dezvoltare economică şi sporind accesul la locuri de muncă”, se arată în comunicat.

Drumul Expres Craiova-Piteşti va deservi în condiţii bune traficul de tranzit internaţional, de mărfuri şi persoane de pe teritoriul României, asigurând mobilitatea şi conectivitatea regiunii sud-vestice a ţării cu reţeaua naţională TEN-T Core.

Proiectul prevede construcţia a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire, conform datelor publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

9 Comentarii

  1. Ăsta nu este în construcție din 2018 deja?! Se lăudau că este gata Craiova-Slatina anul acesta. Eu am văzut că se muncește, se vede. La prima ocazie o să opresc să citesc de unde este finanțarea,e afișul ăla de la începutul lucrărilor.
    Mai fac unul paralel cu bani de la UE? Să de-a Dumnezeu!

  2. Dacă i-am interzis la construcții de drumuri, poduri, tunele și căi ferate pe chinezi și băltim tot cu bechtelii doamnei Clotilda Armand, cu italienii, cu germanii și constructorii noștri, cu materiale livrate de fratele doamnei Kövesi, născută Lascu, constructori cu care am avut și avem la infrastructură decenii de atâtea împliniri mărețe, puțin probabil. Ar fi prea frumos să fie Craiova în anul 2023 la două ore pe autostradă de București. Nu vorbesc pe Pitești Sibiu că partea aceea intră la “nu-i a noastră, nici a urmașilor noștri” etc… și ne dau lacrimile.

  3. Sudul Romaniei aduce la buget peste 60% din banii tarii. Si cu toate acestea nu beneficiaza de o autostrada in adevaratul inteles al cuvantului ci de un amarat de drum expres care va fi continuarea autostrazii Constanta-Bucuresti-Pitesti. Este o rusine, pe banii sudistilor s-au facut un procent important din autostrazile de peste munti iar ei sunt mereu vitregiti de toate partidele. Cel mai mare rau in acest context l-a facut licheaua politica Ponta (sluga lui Maior si Coldea) apoi milogul Dragnea aflat si el pe pozitie de sluga a SRI. Si de Moldova tot acesti doi lachei si-au batut joc.

  4. La 30 de ani de la caderea comunismului noi ne chinuim sa construim o autostrada de 121 km!!! De fapt e doar un plan….

  5. daca exista o mana de fier care sa impiedice sifonarea banilor Romania se poate recladi. daca capul pestelui este putrezit deja nici mama chinezilor pe care ii iubesc niste securici p-aci nu poate salva furtul banilor. in fapt chiar ar ajuta. spagile si comisioanele s-ar imparti intre „beneficiari”. amaratii de sclavi adusi la munca fortata, disperati si nemancati. imi amintesc de niste muncitori sdistici, parca vietnamezi, care vanau rate salbatice in ior si nu pricepeau ca la noi sunt pasari protejate….iar cunoscuti de-ai mei gasesc labe de caini si pisici prin zonele unde sunt cazati muncitorii chinezi. iubiti china? duceti-va acolo! nu aduceti china i Romania!

  6. Da’ de ce trebuie sa aprobe altii ce construim noi aici???!

  7. Foarte scump pentru ceva care nici macar nu e autostrada. Trebuie inteles faptul ca cei 726 milioane sunt doar banii care vin de la UE, drumul costa mai mult, dar cat anume, nu se spune. Eu cred ca nu vom reusi, ci vom merge pe deja fumata reteta a intarzierilor care vor duce la nemaiprimirea banilor de la UE.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.