„Dixtuor” de George Enescu, în premieră la Londra

Sezonul premierelor, deschis în cadrul celei de-a şaptea stagiuni a Seriei „Concertelor Enescu” de la ICR Londra prin primul recital în formula flaut, chitarăşi pian, realizat pe cea mai activă scenă camerală din Belgravia, a continuat cu o nouă propunere inedită.

„Dixtuor” de George Enescu, în premieră la Londra

Sezonul premierelor, deschis în cadrul celei de-a şaptea stagiuni a Seriei „Concertelor Enescu” de la ICR Londra prin primul recital în formula flaut, chitarăşi pian, realizat pe cea mai activă scenă camerală din Belgravia, a continuat cu o nouă propunere inedită.

Sezonul premierelor, deschis în cadrul celei de-a şaptea stagiuni a Seriei „Concertelor Enescu” de la ICR Londra prin primul recital în formula flaut, chitarăşi pian, realizat pe cea mai activă scenă camerală din Belgravia, a continuat cu o nouă propunere inedită. În sala de concerte din 1 Belgrave Square, publicul a putut asculta aseară, pentru prima oară, „Dixtuorul” enescian – o piesă cântată rareori, deşi foarte admirată, compusă pentru două flaute, două oboaie, două clarinete, doi corni şi două fagoturi.

Iniţiativa i-a aparţinut tânărului dirijor român Andrei Gocan, absolvent al “Royal Academy of Music, care a reunit sub bagheta sa două cunoscute grupuri britanice de suflători, cvintetele „Atéa” şi „Notus”. Din program au mai făcut parte, conform tradiţiei Concertelor „Enescu”, şi două piese din repertoriul clasic universal, “Octetul Op. 103” de Beethoven şi “Serenada K. 388” de Mozart.

Lucrarea lui Enescu a fost descrisă excelent de către Noel Malcolm în monografia dedicată compozitorului şi publicată de Editura “Humanitas” în anul 2011 ca fiind o operă „cu caracter intim […] cu teme şi motive ornamentale care se schimbă continuu între voci, iar lucrarea are un echilibru minunat de la un capăt la altul. În ciuda inconfundabilei graţii şi vioiciuni franţuzeşti, «Dixtuorul» este clar influenţat în profunzime de muzica românească”.

Andrei Gocan a fost descris de către criticii revistei “Musical Opinion” drept un “talent deosebit”. În România a dirijat mai multe orchestre filarmonice, precum Orchestra „Transilvania”, sau cele din Bacău, Braşov şi Oradea. A absolvit cu distincţie programul postuniversitar de dirijorat al “Royal Academy of Music” şi a participat la cursuri de măiestrie susţinute de Leif Segerstam, Kenneth Kiesler şi Mark Shanahan. Tânărul muzician român a co-dirijat cu Semyon Bychkov, Thierry Fischer şi Pablo Heras-Casado. El este un entuziast al repertoriului simfonic, dar şi al celui de operă, manifestând un interes special pentru Mozart şi Richard Strauss.

Organizate încă din 2007 de către ICR Londra şi “Societatea Enescu” din Londra, Concertele „Enescu” se desfăşoară aproape lunar la sediul Institutului din Belgravia, în inima Londrei, reunind unii dintre cei mai cunoscuţi muzicieni şi ansambluri româneşti, dar şi internaţionale.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.