Corina Creţu, acuzaţie gravă: ”Nu mai accept insultele…”

„Vreau să anunţ public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac”, a declarat luni comisarul eurpean pentru dezvolare regională Corina Creţu, la o conferinţă de presă privind viitoarele programe din cadrul politicii de coeziune.

Comisarul european spune că a făcut în cazul României eforturi extraordinare, în sensul că a fazat foarte multe proiecte, în valoare de 3 miliarde de euro. „Practic am degrevat bugetul naţional de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduţi”, a spus Corina Creţu, care a subliniat că s-a ajuns astfel la o rată de absorbţie de peste 90%.

„Pentru perioada 2014 – 2020 facem eforturi supraomeneşti să evităm dezangajările de fonduri. Avem pentru acest an acest risc de pierdere, la începutul anului a fost de 800 de milioane de euro, dar lucrăm cu autorităţile române pentru a minimiza aceste fonduri care sunt pe programul operaţional”, spune comisarul.
Corina Creţu a subliniat lipsa proiectelor „mature” de infrastructură. „Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi Guvern, spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte. Târgu Mureş-Iaşi este o prioritate a Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centală şi de Est”, a spus Corina Creţu.

Comisarul european s-a pronunţat din nou împotriva realizării autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi în parteneriat public- privat, soluţie cu care „Comisia nu este confortablă, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiţiei”.  „La ora actuală mai avem sub analiză un singur proiect major, proiectul de metrou Otopeni – Gara de Nord. Deci aşteptăm Craiova – Piteşti, Tîrgu Mureş – Iaşi, podul de la Brăila. Autorităţile au dat deadline-uri care au fost depăşite cu mult”, a declarat Creţu, oferind drept exemplu proiectul de metrou Pipera – Berceni care trebuia depus în decembrie 2017 dar nu este depus proiectul nici acum.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

11 Comentarii

  1. Aiurea. Nimeni nu semneaza nimic de frica DNA. Daca vor imunitate, sa bage cateva firme olandeze sau germane in lucrare si nu-i mai cauta nici mama lu’ Stefan cel Mare. Altfel, cu firme romannesti nu e voie ca se face buba.

    • Ba nimeni nu semnează ceva dacă nu pică mult și consistent nu de frica DNA. În cazul distinsului domn Dragnea cred că e vorba de OLAF în primul rând, nu de DNA. Degeaba se zbate doamna C.Crețu să valorifice banii europeni prin investiții serioase benefice pentru noi toți. Dacă hoțul politician român nu-și poate umple buzunarele proprii, ale rudelor și concubinelor fără efort atunci banii europeni nu sunt bineveniți. E mai binevenită amnistia indiferent de natura ei: fiscală, juridică, religioasă, etc. Dacă din 2007 încoace am fi fost conduși de oameni cinstiți și harnici, am fi fost cei mai mari consumatori de fonduri europene. Din păcate suntem conduși de infractori.

    • @Adrian Papara
      Amice, esti naiv. Nici un proiect in care nu sunt bagate firme occidentale , nu se aproba. Banii trebuie sa se intoarca in occident. Dar nici o firma occidentala nu a fost controlata in Romania, chiar daca a dat tunuri. Este tabu. Stii ca legislatia germana nu permite anchetarea firmelor germane daca fac vreo manarie? Se cauta un escape goat si se platesc niste amenzi si cu asta basta. Numai in SUA nu le-a mers si a platit VW de le-au mers fulgii. In Roomania nu ai sa vezi asa ceva! Madam komisar vrea sa ne induioseze dar mai suntem unii care mai si citim presa straina, nu tine apa vrajeala ei!

  2. oare de cand e comisar cat a cheltuit cu studii de fezabilitate si studii la studiile de fezabilitate(parca ar fi produse perisabile),cat a cheltuit efectiv pe km/autostrada construit si inaugurat!de s-au acceptat cheltuieli imense pe km (sute de milioane)in germania si austria cu toate ca viteza pe traseu a crescut foarte putin fata de vechile drumuri??!!

  3. „Insultele” la adresa Corinei Cretu din partea Guvernului Romaniei se datoreaza faptului ca dna Cretu a avut curajul in ultimul timp sa arate cu degetul spre INCOMPETENTA ce colcaie in Guvernul Romaniei!
    Colcaie Incompetenta, Banii de la Brussels NU sunt cheltuiti, Guvernul Roamniei prefera PPP pentru ca NU trebuie sa faca Proiecte, NU trebuie nimic!
    Iar incompetenta in frunte cu Veorica Dancila poate linsitita sa colcaie in continuare la Palatul Victoria!
    Rusine, incompetentilor!

  4. Exista o suma de oameni care declara sus si tare ca Europa nu da bani pentru Romania , acum vine si ii contrzice cineva din interior . Da ,este greu cu banii europeni trebuie proiecte si este muuuuult mai greu cu spagile .

  5. Este adevarat, daca firmele straine nu sunt majoritare la culegerea profitului proiectele nu sunt corespunzatoare, iar covesoaica se ocupa de romanii care au indraznit sa incerce asa ceva. Deci fondurile nu sunt ‘absorbite’ pentru ca toti stiu asta si nu se mai baga. Banii europeni trebuie sa ramana sau sa se intoarca la smecherii din europa.

  6. Din ciclul : ” Un comisar acuză ….” de unde această supărare bruscă a doamnei Crețu, o fi legată de „starea de spirit” a lui Juncker pricinuită de anumite poziții ale unor state sud-est europene ?!

  7. ..oare dece nu cerem reteta bulgarilor..aaanu aia cu umbrela bulgareasca…reteta de turism de exemplu??? si by the way cu turistu asta Agafton..ce hram mai tine fluera vânt asta..??nu mai enumar hgotiile nfacute in turism de insu asta apatrid..da l vaz ca si da cu parerea cat s a furat , cat s a irosit..maaare lichea..ei o consolare i ca nu i singurul..

  8. ..oare dece nu cerem reteta bulgarilor..aaanu nu aia cu umbrela bulgareasca…reteta de turism de exemplu??? si by the way cu turistu asta Agafton..ce hram mai tine fluera vânt asta..??nu mai enumar hgotiile nfacute in turism de insu asta apatrid..da l vaz ca si da cu parerea cat s a furat , cat s a irosit..maaare lichea..ei o consolare i ca nu i singurul..

  9. Dacă s-au închis toate marile institute de proiectare în jurul anului 2000, in care erau ingineri de valoare și cu experientă și colective complexe unde puteau să învețe cei tineri, acum cine dracu să mai facă studii de fezabilitate sau să proiecteze? Încropelile de firme de proiectare SRL realizate de vechii șefi de colectiv din defunctele institute? Noile legi privind licitațiile nu prevăd nici măcar normativ de conținut pentru proiecte încât primeșiti pe post de proiect de la câștigatorul licitației documentații penibile. Îți dai seama ca nici nu ai cu cine dialoga.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.