A început proiectul celui de al doilea inel al centurii Bucureștiului

Marți seară, invitat la Antena 3, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a vorbit despre o parte a proiectului care vizează centura Bucureștiului. După cum a declarat, primii 40 de kilometrii sunt în faza studiului de fezabilitate, iar pe centură se lucrează deja. Acesta fiind și principalul proiect pe care Ministerul Transporturilor îl are în comun cu Primăria Capitalei.

“În momentul de față, Bucureștiul are nevoie de o nouă Centură și în 2017 am lansat Centrua București la profil de autostradă și iată că deja s-au semnat două loturi, pe o porțiune de aproximativ 40 de kilometrii, la care vom demara execuția și proiectarea în acest an. Deci lucrurile s-au mișcat.Proiectele pentru centura existentă în momentul de față, vorbim de centura pe Nord și pe Sud însumează 600 de milioane. Avem bani alocați, avem constructori, iar eu voi sta și voi monitoriza ca aceștia să-și facă treaba conform prevederilor contractuale.
Antreprenorii străini să facă bine și să învețe un lucru, că sunt în România și trebuie să respecte, pe de o parte, termenele contractuale, așa cum și le-au asumat. Și, nu în ultimul rând plata subcontractorilor români, dacă nu voi proceda așa cum am procedat și pe alte obiective, voi rezilia contractele și, sper, ca în cele din urmă să pot trece și această ordonanță care practic vine să ajute diminuarea termenelor pentru realizarea obiectivelor. Nu este un moft de-al meu, ci dorința de-a termina aceste obiective mult mai repede”, a declarat Răzvan Cuc.

Întrebat când va fi gata centura Capitalei, ministrul Cuc a dat asigurări că pasajele care vin să decongestioneze traficul vor fi toate gata până la sfârșitul anului 2020. Acesta a plusat, spunând că și noua centură în profil de autostradă va fi gata în proporție de 60% tot până la finele lui 2020.
Cea mai mare problemă pe care a întâmpinat-o Ministerul Transporturilor a fost faza de contestații. Ministrul Cuc a spus că în doi ani de zile au fost peste 300 de contestații pe toate obiectivele lansate de Ministerul Transporturilor. Astfel de lucruri s-au întâmplat cu mai toate proiectele, cauza fiind nerespectarea termenelor contractuale, dar și a încetinirii acestora de cei de la Ministerul Justiției.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

4 Comentarii

  1. Dar pe primul inel de centura a Bucurestiului cand il terminam?????? Intersectia A3 cu dentura Bucurestiului nu are bretele de urcare coborare, la fel si A2 cu centura bucurestiului! Acutuala centura a Bucurestiului ete o mare rusine a Romaniei!

  2. In Occident, problema contestatiilor se rezolva mult mai transant si fara prea multa „democratie”; daca te opui cu insistenta ti se inchide repede gura, cand e vorba de obiective de interes national.

  3. Mey Cuc,inainte de toate conteaza ca treaba sa fie bine facuta,asa ca nu exagerati cu termenele incat sa o rasoliti si sa toarne aia asfalt pe ploaie,ca astfel,cu realizari de „cincinal in patru ani si jumatate” nu iese nimic bun si tot nu inchideti nici oracaiala broastelor iohaniste,dar sigur,imi cheltuiti si mie banii degeaba pe lucrari proaste.Mai bine controlati-i pe constructori mai des si vedeti ce probleme reale au daca intarzie etape si ajutati-i sa le depaseasca din vreme.

  4. Pe mine ma termină cucul cu „executia si proiectarea”. Adică până prin 2021 se va proiecta, până prin 2024 se va solicita avizul de mediu, până prin 2030 se va organiza licitația, până prin… deja nu ma mai intereseaza. Oricum, cucul va zbura până la jumătatea lui 202p.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.