Afacerea românească a fântânilor arteziene

Deși lumea se zbătea în plină criză economică, în 2008, absolventul  Academiei de Studii Economice din București, Vlad Kirițescu a avut dorința și curajul să își lanseze propria afacere: producerea fântânilor de interior.

Tânărul a identificat această oportunitate de a face bani, când unul dintre cunoscuții săi căuta o fântână de interior și a constat că sunt puțini producători în România. Documentându-se, a aflat că fântânile de interior au proprietăți benefice asupra ambientului: induc o stare de relaxare, de meditație și produc ioni negativi care îi atrag pe cei pozitivi, produși de aparatele din casă.

Astfel, un an mai târziu, Vlad creează societatea „bluConcept“singura firmă din țară specializată în construcția fântânilor arteziene de interior, toate produsele folosite de el fiind compuse din materiale naturale, veritabile.

bluConcept- pas cu pas

Animat de dorintă, tânărul a făcut cercetări despre prețuri, materialele  necesare, de unde se pot procura ele  și ce produse se pot livra pe acest segment de piață.  Apoi s-a înscris la diverse cursuri de bussines, cum ar fi programul de mentorat « Tineri Antreprenori ».

“’În cadrul acestui program mi-am făcut niște conexiuni importante  care m-au ajutat foarte mult, la vreme aceea, însă, procesul acestor 10 ani de dezvoltare a afacerii „bluConcept“ a fost îndelungat, presupunând o dedicare 100% a timpului, energiei, ideilor și creativității”, spune Vlad Kirițescu.

Așadar, calea către succes nu a fost simplă. Vlad crede că cele mai importante obstacole sunt propriile limitări, deoarece și el a fost neîncrezător că un tânăr poate dezvolta o afacere de succes, în România, într-un domeniu tehnic. Scepticismul său mergea până într-acolo încât era sigur că va fi respins de clienții mari.

Vlad s-a asociat cu tatăl său, Mircea Kirițescu de a cărui experiență  în aeronautică (Aeroportului Băneasa din București) s-a bucurat. Astfel, tatăl a început să se ocupe de partea tehnică și de cea de producție. Investiția inițială a fost de 5.000 de lei, bani obținuți de tânar din joburile anterioare part-time.

Întrucât cele mai multe fântâni de interior de pe piața româneasca sunt importate și realizate din carbon sau plastic, el s-a decis să folosească materiale naturale precum piatra, cuprul, bambusul și ceramica.

Antreprenorii au pornit de la proiecte mici: fântâni decorative de interior, cascade de apartament, fântâni de grădină. Au urmat, apoi, proiecte mari ce metamorfozează căderile de apă în perdele  delicate, pânze de apă sau coloane impunătoare, proiectele fiind personalizate în funcție de cerințele clientului și având astfel, unicitate.

De la afacerea cu filme din sufragerie la cascade de zeci de mii de euro

În copilărie, Vlad Kirițescu și-a descoperit înclinația către „afaceri“ când, în fața blocului, vindea copiilor bilete la filme, proiectate pe perete, în propria sufragerie.

BluConcept a fost creat din pasiune, cu scopul de a reinventa lumea fântânilor de interior – a cascadelor, pereților și pânzelor de apă.

«Am pus bazele acestei lumi dedicată apei și efectelor sale benefice pentru a oferi clienților noștri spații revigorante, relaxante și elegante», afirmă Kirițescu.

Pentru producție, compania colaborează cu ateliere specializate în prelucrarea diverselor materii prime. Fiecare atelier realizează un tip de subansamblu (elementele din cupru, vasele, prelucrarea pietrei, consultanță pentru pompe și tehnică acvatică, precum și logo-uri și sisteme de iluminat) care sunt asamblate de Vlad și de tatăl lui.

Drumul de la fântânile mici de interior  la proiectele internaționale grandioase

De la  fântânile arteziene mici destinate cadourilor, Vlad Kirițescu( 34 de ani)  a ajuns la afaceri de sute de mii de euro și un portofoliu de clienți mari, printre care se numără Carrefour, Hidroelectrica, JLL, NEPI etc.

Un proiect grandios a fost realizarea celei mai înalte pânze de apă din Europa, având înălțimea de 20 m, ce se află în interiorul unui centru comercial dar și două fântâni digitale computerizate instalate în aeroporturile din Dubai și Amman.

Vlad are în plan să se dezvolte și să devină cel mai bun producător de fântâni. Dorește extinderea activității către țări din Europa și în Orientul Mijlociu.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

3 Comentarii

  1. Adaug ca, este o diferenta sa pleci de la zero, sa gandesti, sa CREEZI CEVA NOU si alta este sa preei, ca distribuitor, o afesere/ proiect existent. Sub sigla BLUCONCEPT, marca inregistrata, s-au finalizat peste 100 de proiecte, fiecare unic. Prin folosirea materialelor naturale, chiar si la executia a 100 buc dintr-un produs de „serie” nu vor fi 2 bucati identice.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.