Anul Dacia: Francezii au trei noi modele pentru Tanger şi unul pentru Mioveni

Renault va demara în acest an producţia a patru noi modele Dacia, dintre care trei vor intra în producţie la noua uzină din Maroc de la Tanger, în care francezii vor investi în total 1,1 mi¬liarde de euro, şi Logan 2 la Mioveni.

Maroc acum a devenit o nouă „ameninţare” asupra economiei franceze după România, cu salarii de aproape opt ori mai mici şi noi automobile pentru care există o creştere tot mai mare în Europa.

Potrivit publicaţiei franceze Les Echos, în afara modelului Lodgy şi utilitarei, la Tanger s-ar putea asambla din a doua jumătate a anului şi viitoarea generaţie a lui Logan. Anul acesta la Tanger se vor produce aproximativ 70.000 de autovehicule, pentru a creşte la 250.000 de unităţi anul viitor. Dintre acestea, aproximativ 90% vor fi exportate, procentul fiind similar cu cel al uzinei de la Mioveni.

La Tanger se va produce Dacia Lodgy, un monovolum cu un preţ de pornire de aproximativ 12.000 de euro, jumătate din cel al unui Renault Scenic produs la Douai în Franţa, unde lucrează în prezent aproape 4.900 de angajaţi.

Pe lângă Lodgy, în Maroc Dacia va produce şi o autoutilitară de mici dimensiuni, dar şi un vehicul recreaţional creat peplatforma utilitarei şi despre care nu s-a ştiut până în prezent.

Îngrijorarea francezilor vine în contextul în care în Franţa se produceau aproape 2,7 milioane de automobile Renault, Citroën şi Peugeot, în România 172.000, iar în Turcia 180.000, în timp ce anul trecut în Franţa producţia a scăzut la puţin peste 1,6 milioane de maşini, în timp ce în România s-a dublat la aproape 330.000 de unităţi, iar în Turcia a crescut la 313.000. Mai mult, noua uzină din Maroc va avea din 2015 o capacitate maximă de 400.000 de unităţi anual, adică la fel ca şi cea de la Douai în 2005. Principala diferenţă dintre uzine o reprezintă salariile muncitorilor.

Conform publicaţiei franceze, la Douai în Franţa salariul mediu brut este de 1.800 de euro pe lună, la Tanger este de 240 de euro pe lună, în timp ce în România, la Mioveni este de aproximativ 890 de euro. Mai mult, datorită automatizării la Tanger vor lucra cel mult 6.000 de angajaţi, în timp ce la Automobile Dacia sunt deja 13.500. Spre comparaţie, în timp ce în România Renault cheltuieşte cu salariile aproximativ 144 mil. euro anual, în Franţa la Douai cheltuielile sunt de 105 mil. euro, iar în Maroc la Tanger se va ajunge la cel mult 17,3 mil. euro.

Aşa cum creşterea costurilor a determinat Renault să producă maşini low-cost în România, dar să proiecteze în continuare noi modele în centrul tehnologic de la Paris, acum francezii pariază pe România mai mult pe dezvoltarea de noi produse decât pe producţia efectivă a acestora.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.