API: Țiriac își vrea înapoi terenurile de la Otopeni

Exproprierile aferente Terminalului 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă, începute în 2019 și finalizate în 2021, ar putea fi anulate și terenurile returnate lui Ion Țiriac. Legea îi permite să ceară acest lucru dacă statul nu face investiția pentru care a fost expropriat, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. cei care anunță ca Țiriac își vrea înapoi terenurile de la Otopeni.

CNAB, compania de stat care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a actualizat studiul de fezabilitate necesar noului terminal și este într-o fază avansată cu documentația de licitație necesară proiectării și execuției.

Dar, conform sursei citate, ministrul Sorin Grindeanu nu este capabil să atragă finanțare de la instituțiile financiare internaționale. Practic în 3 ani de zile, la nivel guvernamental, nu s-a făcut absolut niciun progres real ca să se asigure banii necesari celui mai important proiect de infrastructură aeriană a țării, explică Pro Infrastructură.

”Așa că, pare-se că guvernul actual încearcă o variantă pe genunchi potențial păguboasă: concesionarea infrastructurii aeroportuare din București către investitori din zona Golfului. În principiu, noi nu suntem împotriva concesionării DACĂ este făcută corespunzător. Soluția este folosită pe scară largă în regiunea noastră și chiar la aeroporturi europene cu pretenții.
Dar dacă este făcută fără transparență, fără profesionalism și fără consultanță de specialitate oferită de Banca Mondială și/sau BERD, avem mari dubii că soluția e una viabilă și autoritățile pot obține cel mai profitabil „deal” pentru România. Mai ales că instituțiile financiare internaționale amintite pot oferi banii necesari la dobânzi avantajoase”, afirmă cei de la API.

Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni a fost modernizat ultima oară în 2011 și este proiectat la o capacitate anuală de 6 milioane de pasageri, iar traficul în 2024 va depăși 15 milioane. Așadar, este probabil cel mai uzat aeroport, tehnic și moral, al unei capitale europene.

Terminalul 2 ar fi trebuit să livreze aproximativ 100000 mp de spații noi și 25 de porți de îmbarcare. Dar, cu lipsa totală de implicare pe subiect din partea Ministerului Transporturilor, nu va putea fi inaugurat mai devreme de 2032!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4839 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Inca o data generosul si filantropul ,,TITI IONESCU ” nu se dezminte .

  2. Dacă a reușit Popoviciu în echipă cu „justețea”, de ce să nu poată și Țiriac? Problema e dacă „securiciul” Grindeanu e incapabil să atragă finanțare, cum se spune, sau s-au răzgândit să facă toată lumea (lor!) fericită!

  3. Eu zic ca astia de la pro infrastructura sa preia ei toate lucrarile in infrastructura din tara, in loc sa manance toata ziua cacao in public, ca prea sunt priceputi si le stiu pe toate. Cine ii finanteaza pe taietorii astia de frunze la caini? Asa au mancat si cand s-a inchis Valea Oltului o luna pentru defrisari, din start au spus ca lucrarile nu se vor incheia in termenul stabilit, si uite ca s-au terminat inainte de termen.

  4. Măi băieți, Țiriac nu bagă mana la el in buzunar nici să scoată batista, suflă mucii pe jos.
    Poveștile cu sportivi premiați sunt pentru naivi.
    Reclamă și publicitate pentru tărăboanțele alea, platita de Hyundai prin firma lui Țiriac (avantaj la deducerea din impozite).

  5. In termeni judiciari se numeste Dreptul de Preemtie.

    Adica atunci cind o decizie judecatoreasca nu se mai aplica, sau nu se finalizeaza in termen, pagubitul are dreptul sa-si recupereze paguba.

    Ofticosii nu au dreptate de data asta.

  6. Securitatea il tine ministru pe Grindeanu la cel mai bogat minister. Ciolacu se ascunde in spatele lui pentru ca stie cu cine are de-a face.Este important insa ca Grindeanu se straduieste sa finalizeze autostrada de la Tg Mures la Budapesta. Era ordin de pe vremea capeteniei Koldea.

  7. De când are escrocul ăsta terenuri în incinta aeroportului?..
    O jigodie ordinară care a pupat în cur toți securistii lui ceaușescu…

  8. Sai dea Aeroportul Otopeni si Stadionul 23 August ! Si sa facă teren de tenis si Bazin de innot si Teren de Golf ! Sa facă teren de Golf lângă Casa Poporului si o Catre Dame ! De Bucharest !

  9. @ha, ha: ar trebui să te mai gândești la cine mănâncă sau nu. De surparea de mal de pe centura Călimănești, existentă de anul trecut, nici gând să
    se atingă cineva. După cele 30 de zile de care vorbești, imediat au început alte lucrări, respectiv montarea de plase de protecție. Ești tare prost…informat.

  10. nea Linderman nu stii ce inseama o Expropriere

    Unui proprietar i se ia terenul de Stat pe motiv ca are nevoie sa construiasca o autostrada, etc.

    Cum de unde avea Tiriac? Ce intrebare stupida? Prin vanzare cumparare ca si milioanele de hectare ajunse in posesia unor straini

  11. @ Daniel spune:
    06 sept. 2024 la 10:46
    Amice, nu te supara ,dar dr.de preemtiune nu se aplica in cazul expropierii pt.cauza de utilitate publica cum este cazul aici la Tiriac !
    Daca obiectivul naţional, judeţean şi local nu a fst realizat nu au Tiriac si nici API care nu este agentia personala a lui-sau este?sa urmareasca,verifice ce si cum!
    Sau Tiriac face „santaj” setiemntal ca statul inca nu a contractat cu BM si BERD? ca el este prietenul bancilor,avind chiar si banci si fundatii sustrse impozitelor prin Panama(vezi papers) ce faca miliardarul cu „grija pt. economia” Romaniei!

  12. pe ţiriac îl aşteptă nişte colţi de mistreţi pe lumea ailaltă, aşa că ar trebui să doneze tot ce are poporului român dacă vrea să scape cu curul neciuruit de colţii mistreţilor, şi nu sunt măcar nişte colţi de arginţi ci unii foarte nervoşi, înspirluiţi, aproape ricenorizaţi, ca în picturile lui dali, focalizaţi în mod etern pe pe spionii trădători de neam!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.