Compania Națională de Investiții Rutiere a finalizat și a transmis, astăzi, spre validare, către Agenția Națională de Achiziții Publice documentația pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție a ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii-A8.
Cele trei tronsoane dintre Lețcani, Iași și Ungheni au o lungime totală de 33 kilometri și un cost estimat de peste 9 miliarde lei.
,,Pentru aceste trei loturi, după întâlnirile cu antreprenorii, am inclus mai multe modificări în documentația de atribuire. Concret, dacă se optează pentru constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive, CNIR a stabilit suma inițială în procent de 0,5 % din valoarea contractului. De asemenea, termenul pentru pregătirea ofertelor va fi extins și stabilit prin raportare la complexitatea proiectului. Totodată, potențialii ofertanți își vor putea asuma documentația de atribuire prin semnarea electronică sau printr-o
declarație pe proprie răspundere. Nu în ultimul rând am decis să simplificăm prezentarea graficului de execuție”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
Tronsonul 3, Lețcani -Iași (DN 24) are o lungime de 17,7 kilometri și include 18 poduri și pasaje, 6 tunele și 2 noduri. Durata de proiectare și execuție este de 46 de luni. Tronsonul 4, Iași-Golăiești (12,7 km) are prevăzute 12 pasaje, 2 tunele și un nod. Durata de proiectare și execuție : 46 luni. Tronsonul 5, Golăiești -Vamă (pod peste Prut la Ungheni) are o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.
Anunțul de licitație va fi publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice după parcurgerea tuturor procedurilor.
Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunțat că vineri la ora 12:30 din cauza zăpezii şi a viscolului traficul rutier era…
Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”, care reprezintă interesele a 4.800 de angajaţi ai CNAIR, din totalul de circa… […]
4 Comentarii
Autostrada A8, Tg. Mures – Iasi – Ungheni (Prut), se numea cu ani in urma ,,Montana”; Asa aparea in faimoasele desene, numite ,,Master – plan”. Autostrada ,,Unirii”, este de facto, cea care pleaca de la Nadlac, Arad, …, Sibiu, Pitesti, Bucuresti, Cernavoda, Constanta. Trece prin Banat, Transilvania Sud, Valea Oltului, Muntenia, Dobrogea….Asta poate insemna unire intre mai multe provincii…In fine, cu istoria si geografia e greu..Dar, fie ca-i zicea ,,Montana”, fie ca-i rebotezata ,,Autostrada Unirii” si are si lege adoptata, e mai degraba ,,autostrada uimirii”, fiindca licitatia pentru tronsonul Tg. Frumos – Letcani, s-a suspendat. Nici celelate tronsoane nu au credite aprobate, asa ca, La anul si la multi ani! Doar la podul de la Ungheni (peste Prut, sat pe malul Moldova vest, oras pe malul Moldova est – Basarabia), la profil de autostrada, incepe constuctia…In rest anulari, amanari si minciuni electorale…Se misca ceva la A7, Ploiesti – BZ – FCS – BC – Pascani – SV – Siret; Numai ca, din Iasi, pana la marele nod turbion de la Pascani, cu care se lauda cei de la minister, sunt peste 72 de kilometri…Curat – murdar, coane Grindeanu!!!
Îți spun eu dedesubtul: s-a sabotat unirea Moldovei cu România. Trebuia ca pe dreapta Prutului sa nu se întâmple nimic, Moldova românească să fie a cincea roata la căruță, lăsată de izbeliște, să nu care cumva să dorească unirea cei de pe malul stâng!
Mama lor de sudiști de etnie îmbuibați și trădători!
Cei care au tras sforile au fost sekuristii cei noi, aproape toti din Ardeal. Si-au tras doua autostrazi paralele spre Budapesta interzicand trecerea muntilor. Sudistii nu au nici acum o autostrada adevarata.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Autostrada A8, Tg. Mures – Iasi – Ungheni (Prut), se numea cu ani in urma ,,Montana”; Asa aparea in faimoasele desene, numite ,,Master – plan”. Autostrada ,,Unirii”, este de facto, cea care pleaca de la Nadlac, Arad, …, Sibiu, Pitesti, Bucuresti, Cernavoda, Constanta. Trece prin Banat, Transilvania Sud, Valea Oltului, Muntenia, Dobrogea….Asta poate insemna unire intre mai multe provincii…In fine, cu istoria si geografia e greu..Dar, fie ca-i zicea ,,Montana”, fie ca-i rebotezata ,,Autostrada Unirii” si are si lege adoptata, e mai degraba ,,autostrada uimirii”, fiindca licitatia pentru tronsonul Tg. Frumos – Letcani, s-a suspendat. Nici celelate tronsoane nu au credite aprobate, asa ca, La anul si la multi ani! Doar la podul de la Ungheni (peste Prut, sat pe malul Moldova vest, oras pe malul Moldova est – Basarabia), la profil de autostrada, incepe constuctia…In rest anulari, amanari si minciuni electorale…Se misca ceva la A7, Ploiesti – BZ – FCS – BC – Pascani – SV – Siret; Numai ca, din Iasi, pana la marele nod turbion de la Pascani, cu care se lauda cei de la minister, sunt peste 72 de kilometri…Curat – murdar, coane Grindeanu!!!
35 ani de bataie de joc; planuri promisiuni minciuni; parintii nostri nu mai apuca sa conduca pe aceste “auto strazi”
Îți spun eu dedesubtul: s-a sabotat unirea Moldovei cu România. Trebuia ca pe dreapta Prutului sa nu se întâmple nimic, Moldova românească să fie a cincea roata la căruță, lăsată de izbeliște, să nu care cumva să dorească unirea cei de pe malul stâng!
Mama lor de sudiști de etnie îmbuibați și trădători!
Cei care au tras sforile au fost sekuristii cei noi, aproape toti din Ardeal. Si-au tras doua autostrazi paralele spre Budapesta interzicand trecerea muntilor. Sudistii nu au nici acum o autostrada adevarata.