Miercuri, 20 noiembrie 2024, trenul Alstom Coradia Stream a efectuat primul său drum cu pasageri pe ruta București-Brașov, un moment așteptat cu mare interes în cadrul proiectului de modernizare a transportului feroviar din România. Totuși, astăzi, 21 noiembrie, trenul a fost anulat în urma unor erori tehnice apărute la sistemul de control al vehiculului, iar pasagerii au fost redirecționați către un alt tren CFR Călători.
Trenul, care trebuia să plece din Gara de Nord la ora 5.40, cu destinația Brașov, nu a mai fost pus în circulație dimineața aceasta. În locul său, călătorii au fost îndrumați către trenul IR 1735, care a plecat la 6.11, cu o întârziere de aproximativ 30 de minute față de programul inițial. Trenul Alstom Coradia Stream, cu numărul 16001, ar fi trebuit să ajungă în Brașov la ora 8.08, dar nu a mai fost disponibil pentru călători.
Potrivit unui comunicat emis de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), problema a fost cauzată de erori tehnice afișate de computerul de bord al trenului, care nu s-au resetat corespunzător după manevrele de tractare la depou și decuplarea locomotivei de manevră. „Călătorii au fost redirijați către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, a declarat ARF.
De asemenea, autoritatea a subliniat că, momentan, trenul Coradia Stream nu are o rezervă tehnică, ceea ce înseamnă că nu s-a putut pune în circulație o altă garnitură de același tip pentru a înlocui unitatea defectă. În prezent, din lotul de 37 de trenuri comandate în martie 2022, doar un singur Coradia Stream a fost predat și pus în circulație, iar următoarele trenuri vor intra în serviciu doar după ce vor fi finalizate procedurile necesare pentru certificarea lor.
Alstom explică. Ce-a păţit noul tren electric?
Primele trenuri noi după 20 de ani de așteptare
Trenul Alstom Coradia Stream reprezintă primul model de tren de pasageri furnizat României după o pauză de 20 de ani. Achiziția a fost realizată în cadrul unui contract derulat de ARF cu producătorul Alstom Ferroviaria S.p.A., iar trenul face parte dintr-o flotă de 37 de unități ce urmează să fie livrate în următorii ani. Acesta este un tren electric de tip automotor, ceea ce înseamnă că tracțiunea este distribuită pe întreaga garnitură, spre deosebire de trenurile tradiționale cu locomotivă și vagoane.
Deși livrarea acestui tren a fost planificată încă din 2023, mai multe dificultăți externe, cum ar fi birocrația, problemele din lanțul de aprovizionare cauzate de pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, au dus la întârzieri semnificative. În plus, un model de tren nou necesită numeroase certificări înainte de a putea fi operat, ceea ce a adăugat și mai mult timp procesului de introducere pe piață.
Alstom a produs Coradia Stream în Polonia, iar următoarele 33 de unități vor fi fabricate în Germania. Însă, dificultățile cu furnizorii din cauza războiului au împins termenele de livrare mult mai departe decât era prevăzut.
Gunoaie globaliste de plastic, ca sa nu producem noi produse performante, fiabile. Gunoaie plimbate toata Europa si pe tot mapamondul, ca sa castige cativa speculanti la fiecare tranzactie.
Podul de la Braila= trenul-minune= autostrazile facute de mantuiala, aceeasi idee, invartitul banilor din pix, nu conteaza calitatea produsului final.
Cand „mecanicii” nu stiu sa foloseasca un tren complet automatizat se cheama pana la voi. Hai, spuneti ca e o teapa, s-a luat o porcarie pe spaga la Marcel. Copii, invatati la scoala, sa nu ajungeti gazetari !
Felicitari! Inca un „proiect” reusit! In cap, precum Orban (Luc-o-vid!)
Ati ingropat Electroputere Craiova, …, si in schimb luam gablonturi ! In orice tara normala la cap (dar, bineinteles, „necorecta politic”) chestiile de genul asta se platesc cu plutonul de executie.
Suedezii cumpara locomotivele de la Craiova, alti straini vagoanele de la Arad, dar guvernantii criminali cumpara deseurile astea. HUo, trebuie reinstaurate tribunalele poporului si spanzurati toti talharii care au sifonat si furat banul public.
Iata unde se duc banii nostri. Ramele de la Craiova nu sunt bune pentru ca-s de 4 ori mai ieftine ,iar trenurile nu mai trebuiau sa faca acele curse de testare.SOFTRANS produce trenuri electrice de tip automotor. De ce nu-s bune ale noastre ?Cum faceti reindustrializarea ROMANIEI domnilor tovarasi ?Ca la vorbe si cheltuieli sunteti mari mesteri…
de anul trecut de cand auzisem ca le-au cumparat spuneam ca vazusem un articol in presa straina ca aveau probleme, si doar ieri am mai comentat odata… dar ma rog, cand partea din mita e suficient de mare nu mai conteaza pentru aia care semneaza
Din seria: „Cand n-ai carte, n-ai parte” !
Auzi bre, la presa debilă,.. Cică ”ar putea” la viteze de 160 km/h,. dar numai ar putea, căci pe șinele din rumanistan,. nici o șansă. Teleguța e mai iute.. Ieri au ieșit fudulii impotenți la un drum, ca azi să vezi profesionalismul, că a meritat banii,.evident cu comisioanele aferente..
Ha, ha mai cu ceva timp in urma un privat si-a permis sa achizitioneze un tren de la chinezi si nu a chitait nimeni ca scartie din balamale!!!
Băi nenorocitilor PSD-isti, nici trenuri electrice nu mai știți să faceți?
Cumpărați de la francezi? Faceți praf România cu așa politica, vai ce idioti sunteți.
Asta e UE, te obligă să cumperi de la cine trebuie iar industria locală ți-o distrug pentru a deveni piață de consum, pe datorie.
Și vedem periodic cum iese trădătorul Manole să-și exprime „îngrijorarea”! Cumpărați produse fabricate în țară, leprelor! O să miorlăie Comisia Europeană că nu-i ok, că totul se face prin achiziții publicate în JOUE, dar măcar salvăm puținul care ne-a mai rămas.
Se zice ca J-35A copia F-35 dupa schite si documentatie obtinute de hackeri de la subcontractori.
Aici nici cu licenta cu drept legal de utilizare cumparat nu se poate produce si la trenuri de metro sau de suprafata. Mai platesc miliarde de euro la salariile si bugetele altora, marind si mai mult indatorarea statului.
Lansarea a fost un succes de talia intrarii noastre in Schengen si Visa Waiver.
Felicit pe toti colaboratorii Mei de la Nordis si alte companii inca nevizibile.
Lucram la Service Faur in 2000. Nastase plecase in Germania sa negocieze productia ramelor sageata albastra la Faur. S-a intors din Germania cu un contract de cumparare a 40 de rame, xare nu aveau cumparator si stateau pe stoc. Asta da afacere
I mai tine de neputinta, trece la cu intentie neintentia desinteres total al PSDNL.
Industria de razboi a lui Ciuca importa praf de pusca care era de rusesc. Bine ca nu i-au trimis praf de copt la popotar, greseau bine.
Am distrus industria romaneasca care facea locomotive si vagoane destul de bune ,si importam din Polonia care altadata era piata de desfacere pentru trenurile noastre.
daca n-ar fi trist ca Polonia, iar are 1-0, scapand de rebuturi pe care Romania in marele sau complex de iferioritate s-a laudat cu marele contract ca si podul de la Braila ”marka” Japoneza si Italiana, aparent oamenii evoluati, dar si nu stiu ce marca auto japoneza s-a dovedit cu pojar…
Poate mai bine incercati la Arad si Craiova…
@Q – sunt facute de polaci, doar numele e de la mancatorii de melci
Marfa poloneza, la fel ca fetele anilor 70-80, erai out 2-3 luni..
1. Polonezii, dupa ce-au vazut cum e cu primul, pe restul le-au dat germanilor, sa-si mai revina si economia lor un pic…
2. Cum era si normal, si pentru trenul asta, tot Putin e de vina – aia cu dificultatile cu furnizorii, din cauza razboiului…
3. Probabil tot de aia, polonezii or mai fi pus la computerul de bord si ceva cipuri de masini de spalat – si ale naibii, dupa o cursa n-au mai vrut sa se reseteze, ca ele stiu de un singur spalat si o saptamana pauza (chiar mai multe, daca vrem sa economisim energia, mai ales acuma c-a venit iarna si toata lumea are mare nevoie) – nu a doua zi, iarasi…
4. Trenul in schimb, e boier mare (doar e unul la parinti, ca-n poezie) – sa nu se oboseasca, se duce si se-ntoarce din depou, doar tras cu locomotiva de manevra…
Toată presa imbecilă incepe cu ”..cine va fi alături de ciolacu in turul doi,..” Dar de unde se ia cum că ciolacu va fi in turul doi ? De unde sunt ”jurnaliștii” atît de siguri cum că unul din doi va fi ciolacu ?/ De obicei tot in presă se zice cum că ” cine guvernează alături de UDMR,.” Azi nu cred că cineva sănătos la cap ar vota un ciolacu,. Deci de ce se forțează opinia cum că ele necesar acolo,, ”alesul” .?
Ați încercat Shutdown and Restart? Metoda asta rezolvă cam toate problemele.
Dacă mai apar erori, sunați-l pe Marcel ca știe engleză.
in timpul asta nebagat in seama de nimeni circula cu succes trenul HYPERION facut(proiectare+executie) de romanii de la SOFTRANS in Craiova fara nici o problema de multi ani. Comfort excelent, pret mic. Dar ce sa-i faci, Ursula nu da voie sa dezvoltam vreo industrie autohtona (mai ales de conceptie proprie) si trebuie sa luam mai proaste de la altii. Asta e noul colonialism vandut ca parteneriat. Iar conducatorii nostri nu au nici o depunere osoasa unde ar trebui sa aiba coloana vertebrala. Singurele lor momente de glorie sunt cand se chinuie sa-si manevreze giganticele SUV-ri prin oras si cand se holbeaza saracii la palatele de pe malul lacului.
Sa fie arestat Petrov care a ordonat „verbal” operațiunea bolentine false pentru moldovani/ ucraineni/ rusi folosiți la referendum ca masa de manevra. O țară plină de (editat)! Cei din Botoșani sunt mici copii! Până nu vine Putin, denu se va face ordine în România!
Daca atunci cand o sa vrea mecanicul sa franeze, trenul nu mai reseteaza nimic si nu se mai opreste?
Pana la urma de ce nu au preferat trenuri facute in Romania? Era comisionul prea mic?……[Rumburak]
Globalizării sunt de vina sau aia de cumpăra la pret triplu. Oare de ce?
Sau intrebarea asta este prea grea?..
Toti auro.lacii habar n-au ca-computerul de bord semnaliza o eroare de exploatare a al.tui auro.lac !
Greendeal, pnrr, lgbt, refugiati, cote, diversitate, macovei MCV, anticoruptie …
Mau misca ceva, un producator o trimit pe Kovesi la kasapit.
Bani aruncati de pomana in toate gunoaiele vopsite frumos ca sa arate de ultima generatie luate de la straini.
Cum era acea manea? ” da dumla dumla da made-=n Rumenia” Asta este Romania dincolo de spoiala partidelor stat.Adevaratele valori au plecat.Cei care au mai ramas suporta cu stoicism mizeia auristo-pesedemeista sosocara.
Imi aminteste de „sagetile albastre” de pe vremea lui Mitrea. Dupa vreo 2-3 ani se umpluse Bucuresti Triaj de ele, de bine ce mergeau! Niste gunoaie inghesuite, folosite in Germania pe rute secundare si primite la noi ca marfa de lux! A facut cineva vreo ancheta privitor la aceale rame? Vad ca, acum, s-a trecut la gunoaie frantuzesti, vopsite si astea frumos, dar calitate si fiabilitate la fel de bune – adica zero! In cativa anisori si astea vor fi trase pe dreapta, ca si predecesoarele lor germane! Inca o teapa trasa pe banii romanilor! Intre timp, Electroputere a disparut, la Arad nu am mai auzit sa se faca vagoane de tren si noi vom continua sa importam gunoaiele altora!
PSD are aprox. 30% din voturi, PNL are mai putin dupa gurile rele chiar 15%, AUR are cam tot atat unii cred ca mai mult, USR a luat 8% la euro-locale deci poate 10% UDMR are 6% SOS are ceva, Forta Dreptei are ceva PMP ceva…etc. deci Ciolacu vrea nu vrea intra in turul II, unii il vad pe Simion altii pe Ciuca altii pe Lasconi…trei pt locul doi…
e simbolica, culorile steagului polonez!
În acest timp, HYPERION-ul craiovean (cinci milioane euro/buc.) circula frecvent si fara probleme, in timp ce polonezul (13 milioane euro/buc) a inceput sa se odihneasca… Cine ar trebui trimis la odihna?