„Bagaje de mână gratuite la companiile low cost“

Vești bune pentru pasagerii curselor aeriene. O serie de prevederi care vor îmbunătăţi serviciile de transport în comun oferite cetăţenilor europeni au fost votate în Comisia pentru transport şi turism a Parlamentului European (TRAN). Printre cei care au votat se numără și europarlamentarul AUR / ECR Adrian Axinia.

 

Printre modificările adoptate care vor fi propuse spre vot plenului PE se numără  garantarea posibilității pasagerilor de a transporta gratuit un bagaj de mână în cabină indiferent de mijlocul de transport utilizat (avion, tren, autocar etc.), dar şi o grăbire a procesului privind compensaţiile oferite călătorilor în cazul în care apar întârzieri sau anulări ale curselor. O altă propunere adoptată ţine de clasificarea copiilor care călătoresc ca pasageri speciali, ceea ce, în practică, înseamnă că nu se va mai percepe nicio taxă pentru a sta lângă un însoțitor legal.

“Aceste măsuri au mai multe scopuri: creşterea gradului de civilizaţie, oferirea de servicii de mai bună calitate cetăţenilor şi încurajarea folosirii mijloacelor de transport în comun. Punem capăt şi unor practici folosite de companii aeriene prin care se creşteau foarte mult tarifele percepute pasagerilor prin costuri ascunse. S-a terminat cu practica acelor companii low cost care taxau la sânge orice paporniţă sau percepeau bani că nu ai făcut check-in-ul înainte când voiau ei. De altfel, Grupul Conservatorilor şi Reformiştilor (ECR) a luptat pentru clarificarea tarifelor şi eliminarea unor comisioane aberante. Vom putea avea cu noi bagaje de mână în orice mijloc de transport în comun şi vom primi rapid compensaţii dacă firma de transport în comun nu se achită de angajamentele sale. Pentru români, având în vedere comunitatea uriaşă din Diaspora, dar şi faptul că mulţi conaţionali îşi petrec vacanţele în afara graniţelor ţării, noua legislaţie va fi de un real ajutor”, a declarat Axinia.

Tot în ultima şedinţă a Comisiei TRAN, a fost adoptată cu amendamente o propunere a Comisiei Europene privind drepturile pasagerilor atunci când apelează la călătorii multimodale. ECR a depus mai multe amendamente care aduc clarificări suplimentare privind definiția „biletului multimodal combinat”, asigurarea comunicării gratuite către pasageri și clarificarea obligațiilor intermediarilor.

Grupul Conservatorilor şi Reformiştilor a reușit să garanteze numeroase excluderi de la obligații pentru IMM-uri, precum și simplificarea și accelerarea procedurilor de compensare.

“Conform Eurobarometrului de primăvară, 1 din 3 europeni consideră că este dificil să rezerve o călătorie multimodală, adică un traseu care combină tren, autobuz, avion sau alt mijloc de transport. Integrarea acestor servicii se face greu din cauza faptului că, de multe ori, sunt operatori de servicii diferiţi. Se pune o presiune mare pe aceste companii şi, ca atare, există riscul creşterii preţurilor, ceea ce ar atrage după sine o mai mică disponibilitate a cetăţenilor europeni de a merge cu transportul în comun. Credem că e bine ca aceste companii să lucreze împreună şi să ofere bilete multimodale, dar, în egală măsură, trebuie făcut în aşa fel încât să nu complicăm prea tare birocraţia”, a concluzionat Adrian Axinia, șeful delegației AUR din Grupul ECR al Parlamentului European”, a declarat Adrian Axinia, europarlamentar AUR.

 

Deși adoptate de Parlamentul European, regulile nu intră imediat în vigoare. Cei care își planifică deja vacanțele vor trebui să mai aștepte, întrucât reglementările trebuie mai întâi negociate și aprobate oficial de Consiliul UE (statele membre), apoi publicate. SE estimează că acest lucru se va întâmpla luna viitoare.

 

Recomanda

2 Comentarii

  1. Serios! Swiss cu Air Baltic, de ani buni funcționează cu acest program, ba mai mult, daca trolerul de cala depășește 23 kg cu 2-3 kg și ai un rucsac, pune la completare și rucsacul la cala fara niciun ban in plus! Pe mine mă deranjează chestia cu recuperarea in caz de întârziere, adică, zburătorul trebuie sa plece la, sa spunem orele 10,00 și pleacă cu 1,1/2 ore întârziere, traseul în parcurge in timpul real stabilit și ajungi cu 30-60 minute mai târziu, nu se încadrează în cele minimum 3 ore legal pentru întârziere, dar ai pierdut legătura cu destinația finală și aștepți pe aeroport 2-3-4 ore până la viitoarea legătură da ajungi la destinație. Toate sunt într-un lanț de pierdut timpul aiurea din viața cetățenilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.