Bătălie româno-turcă pentru construcția unei bucăți din Autostrada Unirii

Au fost depuse șase oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 (Leghin-Târgu Neamț) din Autostrada 8, zisă și a Unirii, care va lega Tg. Mureș de Ungheni, via Iași.

Pentru construcția celor 29,91 de km (cu o valoare estimată de 2,03 miliarde de lei, fără TVA) au depus oferte firme și asocieri de firme din România și din Turcia. Contractul finanțat, prin PNRR, prevede 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru cea de execuție.
Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț va asigura conexiunea dintre Moldova și Transilvania pe o rută de mare viteză.
Această autostradă este al doilea proiect de mare viteză, după Autostrada Sibiu-Pitești, care va traversa Carpații.

Cine a depus dosarele:

1. Asocierea Danlin XXL SRL – Intertranscom Impex SRL (România);
2. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL (România);
3. Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS (Turcia);
4. Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (Turcia);
5. Nurol Insaat VE Ticaret AS (Turcia);
6. Tekfen İnşaat VE Tesisat AŞ (Turcia).

Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 29,91 de km ai acestei secțiuni.
Contractul finanțat din #PNRR are o valoare estimată de aproximativ două miliarde de lei, fără TVA.
Autostrada 8 (Autostrada #Unirii) #Târgu Mureș – #Târgu Neamț va traversa Carpații de la Vest la Est și va asigura o conexiune modernă între #Moldova și #Transilvania dar și cu infrastructura rutieră #europeană de mare viteză

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

5 Comentarii

  1. 29,91 de km (cu o valoare estimată de 2,03 miliarde de lei,
    PRAFUL SA SE ALEAGA!

  2. Scremete și gemete, ochii ieșiți din orbite de forțare. Așa se naște o autostradă, românească. Mai greu decât un tunel al timpului..

  3. ….si turcii tocmai au inceput sa scoata gazul din platforma Marii Negre si exact din acelasi zacamant pe care Romania se pregateste sa-l exploateze in 2026… Au castigat cursa AGAIN!…Nici macar nu putem sa blamam guvernele post-comuniste toate iesite din „serviciile” tradatoare si mediocre…Pentru ca ce poate fi mai destructiv decat un hot prost la conducerea tarii? Poporul care continua sa-i voteze! Tocmai m-am intors din Belgia si la ghiseul Wizz un polonez rasist pentru ca era belgian de a treia generatie aproape m-a scuipat cu dezgust pentru ca sunt roman!!! Asa am ajuns! Suntem umiliti de propria prostie pentru ca intretinem mizeria puturoasa care sunt politicienii romani si birocratii lor analfabeti…Ei put si imput Europa, noi le putim la toti cand aud ca suntem romani.

  4. La ordinul noilor securisti ai lui Magureanu (cei care l-au tradat pe Ceausescu) toti premierii slugoi au acceptat sa modifice masterplanul lasat de proiectantii supercalificati de pe timpuri NUMAI in cazul autostrazii care sa lege Iasul de vestul tarii, restul rutelor nationale regasindu-se un mare procent si in noul masterplan postdecembrist . Au renuntat la ordin la traseul propus de specialistii IPTANA de dinainte de ’89 care prevedea o ruta simpla si ieftina de traversare a muntilor mai la nord de judetul Mures si secuime (respectiv Harghita) asa cum s-a fortat total aiurea acum. Practic strapungerea muntilor pentru noul traseu nu se va putea realiza curand. Interesul noii securitati a lui Ashtalosh care au acaparat Romania dupa ’89 a fost doar unul : legarea tinutului secuiesc si a orasului maghiaresc Tg Mures prin autostrada directa de Budapesta. Toti premierii tradatori au pus botu’ la acest ordin securist mizerabil fiind probabil cu bube in cap si santajati. Ceausescu a stiut bine ce avea de gand sa faca.

  5. China are autostrazi de 50 de benzi 25 in abele directie ,este nr 1 in lume la proiecte de autostrazi

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.