Berarii îşi numără pierderile

În lunile martie – mai 2020, sectorul local al berii a înregistrat o scădere de peste 10 procente față de aceeași perioadă a anului anterior, anunță asociația Berarii României.

“Producătorii de bere observă cu îngrijorare situația din sectorul Horeca și, implicit, din industria berii. Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimți în trimestrul al treilea al anului care, în mod obișnuit, este vârful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de condițiile de operare din industria ospitalității. De aceea este esențială implementarea programelor de investiții anunțate de autorități și a strategiilor de susținere pentru sectorul Horeca, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spațiile publice, prin deciziile autorităților locale sau prin permiterea funcționării unor locații temporare de tip food trucks sau baruri mobile”, spune Julia Leferman, diector general Asociația Berarii României.

Începând cu luna martie 2020, odată cu declanșarea pandemiei, s-a conturat o tendință nouă printre consumatorii de bere, prin creșterea cu 30% a preferinței pentru ambalajele de unică folosință, în detrimentul sticlei reutilizabile. La nivelul primelor 5 luni din an, comparativ cu ianuarie – mai 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este și mai accentuat (-45%) în raport cu sticla de unică folosință, care a crescut cu 36%.

Totodată, faptul că barurile și restaurantele și-au oprit activitatea timp de 2 luni și jumătate, a dus și la închiderea liniilor de bere la draft. Chiar dacă începând cu 1 iunie terasele s-au redeschis, reluarea comercializării berii draft se petrece treptat, în concordanță cu măsurile de redeschidere etapizată a locațiilor Horeca. Scăderea importantă înregistrată de segmentul Keg din primele luni va marca întregul an 2020.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Paguba-n in ciuperci..Oricum posirca asta era buna doar pentru domnisoare si gargareala.O bautura respetabila iti ,,zbarnie,,la ficati si te pune voiniceste pe doua drumuri.Chestia aia galbejita care arata a pisu de plavan nu te poate duce decat cu gandul la liberali.Explicabil acum de ce Sica Mandolina face bulbuci etilici cand e inconjurat de machitori galbeneti sub privirea suverana a plavanului.

  2. Oricum sunt vândute toate. Producătorii mici de craft cred că au avut cel mai mult de suferit.

  3. O grămadă de restaurante au fost închise de tot, fară să existe sau să rămână în funcțiune un serviciu cu livrare la domiciliu. Cu toată lumea închisă în case nu la job, proprietarii de restaurante și-au ratat ocazia de a scoate bani din pandemie. Pe lângă o pizza, mici merge și o bere rece.

    Vin acum să se vaită de pierderi uriașe, profitul a trecut pe la nasul lor, ei n-au binevoit să bage de seamă asta. Văicăreală. Dacă nu vine lumea la tine te duci tu ca producător acasă la lume. Aștia așteaptă să-i rezolve Mandolină. O să-i rezolve de-o să-i pună definitiv pe butuci, ca de altfel toată economia rezolvată pe veci.

  4. Pardon, care producătorii de bere? Mai este în România vreo fabrică românească producătoare de bere? Suntem în continuare “prostul care moare de grija altora?” La mobilizarea pentru turismul grecilor adaugăm grija pentru producătorii de bere cehi, germani, belgieni etc…?

  5. Fiti seriosi, industria berii are impactul cel mai puternic si se resimte la nivelul gastric, la nivelul ficatului si la cel neuro. Daca ati sti ca aceste bauturi ambalate va imbolnavesc si va scurteaza viata simpla sanatoasa, fara spitale, fara onorariul „doctorilor salvatori” ! Pe rafturile supermarketurilor, bodegilor, restaurantelor sunt 95% numai bauturi contrafacute, „secrete ale lui Bahus „…Sunt doar niste junk drinks la care se face publicitate dementa ca la medicamentele vandute dragilor romani de dragile lanturi farmaceutice ale capitalului transnational. Sezonul pentru bere te imbata cu posirci de care depind mult bugetele si profiturile din industria brandurilor de posirci si ale ospitalității pe lumea de dincolo.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.