Guvernul Ungariei a eliminat marţi plafonarea preţurilor la carburanţi, după ce mulţi oameni au intrat în panică şi au achiziţionat cantităţi mari de combustibili, dar şi din cauza importurilor insuficiente, transmite Reuters.
Gergely Gulyas, directorul de Cabinet al premierului Viktor Orban, a anunţat marţi seara că Guvernul a trebuit să anuleze imediat plafonarea preţurilor, la recomandarea grupului ungar de petrol şi gaze Mol.
Jucătorii străini şi-au redus livrările de combustibili spre Ungaria, după ce autorităţile au plafonat preţurile la benzină şi motorină la 480 de forinţi (1,22 dolari) pe litru.
Guvernul condus de premierul Viktor Orban a introdus plafonarea preţului carburanţilor în luna noiembrie a anului trecut, dar problemele apărute pe partea de aprovizionare au forţat Executivul de la Budapesta să reducă amploarea schemei de plafonare în luna iulie, astfel încât cei care conduc automobile de firmă nu mai pot cumpăra carburanţi la preţuri plafonate. Plafonarea preţurilor la carburanţi urma să expire la finalul acestei luni.
„Nu mai putem aştepta…deoarece acesta este singurul mod de a asigura securitatea aprovizionării”, a spus Gergely Gulyas, într-o conferinţă comună cu preşedintele director general al Mol, Zsolt Hernadi.
Eliminarea plafonării preţurilor va duce la majorarea inflaţiei, a avertizat Gulyas, fără a da estimări.
Deja rata anuală a inflaţiei în Ungaria depăşeşte 21%.
Marţi, Mol avertizase că singura soluţie pentru a atenua deficitul sever de combustibili este crearea condiţiilor pentru creşterea importurilor, deoarece grupul nu poate importa şi mai multe produse. Din cauza lucrărilor de mentenanţă, rafinăria Mol de la Szazhalombatta opera la 50-55% din capacitate, ceea ce a afectat toate produsele companiei.
„Aproximativ un sfert din benzinăriile noastre au rămas fără stocuri”, a declarat Hernadi.
Acesta a estimat că ar putea fi nevoie de două luni până la restabilirea importurilor şi asigurarea stabilităţii pieţei. Dar eliminarea plafonării preţurilor va ajuta la atenuarea deficitului de combustibili pe piaţă în câteva zile, susţine şeful Mol.
Preţul la benzină va creşte la aproximativ 640 forinţi pe litru, în timp ce preţul la motorină va fi de 699 forinţi pe litru.
De asemenea, Hernadi a anunţat că Mol a început majorarea cantităţii de ţiţei procesate la rafinăria sa de la Dunăre, Szazhalombatta, şi se aşteaptă să ajungă la utilizarea integrală a capacităţii în următoarele săptămâni.
Demagogia ungurului (pur) nu tine de foame. Incet, incet varu’ Orban se desumfla si incepe sa fasaie.
Deja a si aparut cretinul sa comenteze ce nu intelege.
Ungaria,ca si Austria sunt tari enclavizate,fara petrol si gaze naturale si acum e foarte dificil sa mai achizitioneze,daca sistemul de conducte sovietic din Ucraina e bombardat de Rusia,daca conducta Drujba e numai gauri si Nord Strem-urile sunt bucati
Au trecut vremurile cand Gazprom vindea Poloniei gaz natural de doua ori mai scump decat Germaniei,(w politics/cum-s-a-folosit-gazprom-de-estul-europei-pentru-a-controla-piata-de-gaze-naturale)
Sansa Ungariei(si Austriei) este conducta care vine din Turcia via Romania
Austria isi ia partea de la OMV,sa vedem daca nu intervine si aici nationalizarea OMV,Austria putand fi declarata cu neutralitatea si onoarea,in franjuri
Dar de Mikulás (Moș Nicolae).
Ce-o să zică acum „partea română” ce l-a făcut pe Orban de Budapesta mai iubit în România decît în Ținutul Magiarilor (Magyarország /ˈmɒɟɒrorsaːɡ/)
Părerea mea, după cum toată lumea are același centru de comandă, Budapest comprise, Regimul Orban a jucat pe cartea naționalistă sărăcirea maghiarilor.
Mda, de Mikulás .in 1916 romania a avut un cadou de la unguri, de doi ani, A alungat guvernul român,.ceea ce ar fi binevenit și azi..Măsura cu combustibilul este datorită deciziei politicului european, sancțiune care a intrat ieri in vigoare privind petrolul rusesc..De UE nu aducea această decizie imbecilă Ungaria putea avea prețul mic la combustibil,..La fel și romania și alții din europa.